Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop voor professionele fotobewerking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laptop voor professionele fotobewerking

    Wordt dit mijn nieuwe laptop voor onder de kerstboom?
    Mijn zoon die in het Computerwinkeltje Mechelen werkt liet deze laptop even zien.

    What is That, it will blow you away. 18,4 full HDx-black breedbeeld resolutie 1920x1080 full Adobe RGB kleurweergave. Graag jullie gedacht hierover.

    Groetjes Willem

  • #2
    Re: Laptop voor professionele fotobewerking

    In één woord: prachtig! Nooit zo'n krachtige laptop gezien!
    By the way, het is de eerste VAIO laptop die ik zie met een numeriek clavier.
    Heb onlangs ook een laptop gekocht, bijna een VAIO, maar de doorslag omdat ik het niet gedaan heb was oa omdat het geen numeriek clavier had.

    De specificaties zijn ook om u tegen te zeggen.

    Ik heb het bij een ACER gehouden, full HD 18.4 scherm, 3GB DDR2 (omdat vista maar 2.8 of zoiets ondersteund), blu ray lezer, surround 5.1, HDMI out, intel core T5750.

    Enne de prijs was minder dan helft dan voor diene VAIO, ook niet onbelangrijk zou ik zeggen.

    Comment


    • #3
      Re: Laptop voor professionele fotobewerking

      Discussie verplaatst van 'Fotobewerking' naar dit forum waar meestal hardware besproken wordt.
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

      Comment


      • #4
        Re: Laptop voor professionele fotobewerking

        Net even de specs nagekeken op de site van Sony zelf ... max levensduur batterij : 100 minuten dat is belachelijk, als je dus een beetje werkt en de HD of DVD laat draaien houdt ie het waarschijnlijk veel minder lang uit.

        Dit is echt een desktop vervanger die maar sporadisch als laptop gebruikt zal worden, ziet er wel heel mooi uit, beetje vergelijkbaar met de HP Dragon, ook de prijs

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: Laptop voor professionele fotobewerking

          Vaio

          Misschien heeft die laptop wel leuke specs maar Vaio is nu niet het beste merk van laptop dat je kan kiezen.

          + Als het enkel voor fotobewerking is dat je hem zou kopen dan koop je beter een goedkopere in mijn mening.
          Ook al staat het er wel bij dat het voor fotobewerking is... Er zullen goedkopere laptops zijn die zeker evengoed zullen zijn voor fotobewerking. Want 2000 euro betalen voor enkel fotobewerking gaat er wel wat over imo. Als je toch die prijs wil betalen kan je evengoed een macbook pro kopen. Kwaliteit verzekerd + krachtige machines. Het wennen aan mac dat zou niet zo'n probleem mogen zijn (+ design is mooier )

          Btw ik ben Programmeur van beroep (Flash programmeur) en heb Toegepaste Informatica gevolgd... Dus tijdens men opleiding in contact gekomen met veel merken en er waren 2 merken die er bij mij uitkwamen als minder goed en dat is vaio en acer. Hier bedoel ik niet de werking van het toestel maar de duurzaamheid van het toestel.
          Ik werk op een HP die zeker niet dezelfde specs heeft als die vaio en men fotobewerking gaat hier echt snel op.
          Last edited by WouterVdV; 3 november 2008, 08:18.
          ~ Visit my Blog ~
          ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~

          Comment


          • #6
            Re: Laptop voor professionele fotobewerking

            Dit is geen laptop meer maar een portable-desktop... handig voor specifieke toepassingen maar niet voor op de baan te gebruiken..
            Mijn foto's
            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

            Comment


            • #7
              Re: Laptop voor professionele fotobewerking

              Indien je 2000 euro wilt uitgeven voor een laptop voor fotobewerking zou ik toch te allen tijde gaan voor een MacBook Pro. Voor beeldbewerking is de Mac echt een topper!!!
              | Mijn nieuwe website met foto's |

              Comment


              • #8
                Re: Laptop voor professionele fotobewerking

                en zon macbook pro is bovendien nog super mobiel ook.

                nu is't de moment om zon ding te kopen: net vernieuwd!
                foto als spiegel of als venster?

                Comment


                • #9
                  Re: Laptop voor professionele fotobewerking

                  ook hier een stem voor de Macbook Pro. 2 weken geleden heb ik het vorige model op de kop kunnen tikken voor 1600€. Het is de 2,5Ghz versie. Ik heb er ook nog 2 Gb extra ram in laten steken. Probeer eens te horen bij Switch of andere Apple verdelers of ze het vorige model nog hebben. Nog een pluspunt: de oude hebben een mat scherm

                  Veel succes met je aankoop

                  Comment

                  Working...
                  X