Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring opdoen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaring opdoen...

    Hey iedereen

    Ik ben hier dus nog vrij nieuw... en nieuw in het wereldje van fotografie.
    Ik heb al dozijnen websites bezocht om te lezen over instellingen van de camera om zo bij te leren maar uit ondervinding van andere vakgebieden zoals informatica (zelf ben ik programmeur/flash ontwikkelaar van beroep) leer je veel sneller van andere ervaren mensen dan uit boekjes of van het internet...

    Dus bij deze ben ik op zoek naar een groepje mensen die geïnteresseerd zijn om af en toe eens samen te komen om in de eerste plaats fotos te nemen maar ook om zo andere met minder ervaring tips te geven hoe ze bepaalde shots het beste kunnen nemen en waar ze op moeten letten. Liefst mensen die toch redelijk mobiel zijn zodat er niet altijd naar dezelfde locatie terug gegaan wordt.



    Groetjes

    Wouter
    ~ Visit my Blog ~
    ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~

  • #2
    Re: Ervaring opdoen...

    probeer eens deel te nemen aan een SD , zo leer je veel bij
    maar post gerust ook in de diversie fotobeoordelingstopics met je exif gegevens erbij zo krijg je gratis vakkundig advies en bekijk vooral veel foto's hier op bd maar...
    pas op BD kan verslavend werken
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: Ervaring opdoen...

      Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
      probeer eens deel te nemen aan een SD , zo leer je veel bij
      maar post gerust ook in de diversie fotobeoordelingstopics met je exif gegevens erbij zo krijg je gratis vakkundig advies en bekijk vooral veel foto's hier op bd maar...
      pas op BD kan verslavend werken
      Heb het al gemerkt dat het verslavend kan zijn soms
      Zal zeker ook eens naar een SD gaan... lijkt me zeker ook tof om te doen!
      ~ Visit my Blog ~
      ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~

      Comment


      • #4
        Re: Ervaring opdoen...

        volg een goede opleiding, dat komt tegemoet aan jouw wens van een groepje mensen dat regelmatig samenkomt. bekijk veel fotoboeken of websites van gevestigde fotografen. Maak je eerst de technieken eigen en tracht ze daarna zo creatief mogelijk uit te buiten. Vele hobbyfotografen blijven zitten in het stadium van de techniek en komen daarom zelden met echt boeiende foto's naar buiten.

        Het probleem van BD is dat er een zeer verscheiden publiek op zit, (ervaren en minder ervaren mensen door elkaar) daar moet je rekening mee houden als je de foto's bekijkt of de beoordelingen leest.

        Comment


        • #5
          Re: Ervaring opdoen...

          (Het probleem van BD is dat er een zeer verscheiden publiek op zit, (ervaren en minder ervaren mensen door elkaar) daar moet je rekening mee houden als je de foto's bekijkt of de beoordelingen leest.)


          zie dit eerder als een voordeel dan een probleem!!
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Ervaring opdoen...

            Wat ik als een probleem ervaar is dat de mensen dan soms naast elkaar gaan praten door een verschil in ervaring en / of opleiding. Als de fotografische background meer gelijklopend is, wordt het gemakkelijker om zich aan elkaar verstaanbaar te maken. En is het gemakkelijker om afwijkende meningen / beelden in te schatten.
            Voor een beginner is het niet eenvoudig om er wijs uit te geraken uit die diverse achtergronden van commentaren en getoonde beelden.

            Comment


            • #7
              Re: Ervaring opdoen...

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              (Het probleem van BD is dat er een zeer verscheiden publiek op zit, (ervaren en minder ervaren mensen door elkaar) daar moet je rekening mee houden als je de foto's bekijkt of de beoordelingen leest.)


              zie dit eerder als een voordeel dan een probleem!!
              grt,bouk.
              Moet het dan niet zijn: het voordeel van BD...?

              Mvg,
              Frederic

              Comment


              • #8
                Re: Ervaring opdoen...

                Moet het dan niet zijn: het voordeel van BD...?
                Kleine vergissing.
                Bouk reageerde op een citaat van mij. Dus is hij niet in tegenspraak met zichzelf.
                eerste zin, tussen haakjes, is mijn mening.
                tweede zin is Bouk's mening.

                Comment


                • #9
                  Re: Ervaring opdoen...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                  Kleine vergissing.
                  Bouk reageerde op een citaat van mij. Dus is hij niet in tegenspraak met zichzelf.
                  eerste zin, tussen haakjes, is mijn mening.
                  tweede zin is Bouk's mening.
                  Ah ok, 'k zie het nu ook. Hij gebruikte de quote-knop niet, vandaar de verwarring...

                  BOUK!!! ---> quote-knopje gebruiken

                  Mvg,
                  Frederic

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ervaring opdoen...

                    Ik ben altijd te vinden voor zulke dingen, maar ik vrees dat ik in de catergorie "info krijgen en uit leren" val ipv "ervaren en uitleg kunnen geven"
                    Maar... tijd... veel te weinig tijd...

                    Zulke SD die hier soms vermeld worden op het forum mag iedereen door mee naartoe?

                    Comment

                    Working...
                    X