Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke van de 3 om te kalibreren?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke van de 3 om te kalibreren?

    Verjaardag, de Sint, Kerstmis enz
    Leuke tijd weer om cadeautjes te geven ( en te krijgen )

    Welk toestel zou jij kiezen om TFT en laptop te kalibreren?

    -Eye One 2 ?
    -Spider 3 ?
    -ColorMunki ?

    groetjes
    Jo(han)
    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

  • #2
    Re: welke van de 3 om te kalibreren?

    Ik zou gaan voor de Eye One 2. Waarom? Omdat ik héél tevreden ben met de mijne
    Met de andere toestellen heb ik geen ervaring.

    Indien je ook zelf printerprofielen wil maken zou ik wel voor de ColorMunki gaan.

    Comment


    • #3
      Re: welke van de 3 om te kalibreren?

      hier ook de eye one
      Jo.
      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
      Nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: welke van de 3 om te kalibreren?

        Eye One, natuurlijk. Alleen al voor de uitstekende service (ook ná verkoop) van Marc.
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #5
          Re: welke van de 3 om te kalibreren?

          Eye One, natuurlijk. Alleen al voor de uitstekende service (ook ná verkoop) van Marc
          Eye One en ColorMunki zijn van dezelfde fabrikant Jos (x-rite)
          Daarom dus de twijfel.

          De printerkalibrering sprak mij geweldig aan.
          Als dus de monitorkalibrering even goed is als die van de Eye1, dan is enkel de portefeuille van de milde schenker(s) een mogelijke remmende factor

          Indien de prijs goed is dan mag Marc gerust een toestelletje leveren. .
          Een paar jaar geleden enkele zaterdagen cursus gevolgd. Was zeker de moeite waard.

          Alleen vind ik zijn webwinkel niet meer terug. Ik kom steeds op Colour C uit.?
          Zal hem eens een mailtje zenden.


          @Maarten_T en Jwllms; jullie ook bedankt voor jullie opmerkingen


          Jo(han)
          Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

          Comment


          • #6
            Re: welke van de 3 om te kalibreren?

            Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht

            Alleen vind ik zijn webwinkel niet meer terug. Ik kom steeds op Colour C uit.?
            Zal hem eens een mailtje zenden.


            Jo(han)
            Hij verdeeld de producten van Colour C aan dezelfde prijzen geloof ik.

            Comment


            • #7
              Re: welke van de 3 om te kalibreren?

              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
              Eye One, natuurlijk. Alleen al voor de uitstekende service (ook ná verkoop) van Marc.
              Hier ook
              Heel tevreden van dit toestel.

              Mvg,
              Frederic

              Comment


              • #8
                Re: welke van de 3 om te kalibreren?

                Op verzoek van Jo geef ik jullie even mijn ervaringen mee:

                De Eye-One Display 2 (nu ook te koop onder de naam ColorMunki Create, maar dan met andere software) is en blijft nog steeds het beste apparaat voor beeldschermkalibratie.
                Het is ook zeer gebruiksvriendelijk.

                De ColorMunki Photo of Design (hetzelfde apparaat, eigenlijk dezelfde software, maar een ander marktsegment) is ook zeer goed voor beeldschermkalibratie. Voordeel is dat dit apparaat de luminantie van het beeldscherm perfect aanpast aan het werklicht.
                Het profileren van printers is met dit apparaat zeer gemakkelijk, maar de profielen zijn een beetje gebrekkig, wegens te weinig kleurmetingen. Je zal duidelijk een verschil zien tussen profielen die met de Eye-One Pro opgemeten werden en die van de ColorMunki.
                Al bij al werk ik graag met dit apparaat, zeker als het snel moet gaan.
                Ook de functie om kleuren uit foto's te halen (of van objecten op te meten) is geweldig interessant. Je kan deze kleuren in een eigen palet stoppen en ze dan in alle programma's gebruiken. Zo heb ik mijn nieuwe badkamer ontworpen met behulp van Srata en verf- en behangkleuren die ik met de ColorMunki opgemeten had.

                De Spyder3 vind ik nog steeds een te mijden apparaat.
                De kwaliteit van de kalibratie is niet hetzelfde als die van de Eye-One Display 2 of de ColorMunki en de software is te onduidelijk en moeilijk in te stellen, vooral als je met eigen parameters wil werken.
                Met Spyder3 Print krijg je wel goeie profielen, maar je moet er niet tegenop zien om meer dan 700 kleurvlakjes één voor één handmatig in te lezen.

                De Eye-One Photo, Eye-One Proof of Eye-One XT blijven de de-facto standaard voor alles wat kleurmetingen aangaat, maar ze zijn door hun prijs niet voor elke foto-amateur bereikbaar.

                Nog even dit:
                Wegens acuut tjdsgebrek (teveel opleidingen) ben ik eerder dit jaar gestopt met de directe verkoop van apparaten, je zal dus inderdaad bij Colour Confidence terecht komen als je op mijn site naar de webshop gaat.
                Samenaankoop voor verenigingen (mits vooruitbetaling) en demonstratie van professionele apparaten kan wel nog via mij gebeuren.
                aan mijn kleurbeheer mag je twijfelen, maar mijn pizza's zijn niet te evenaren!
                grtz
                marc-en-ciel

                Comment


                • #9
                  Re: welke van de 3 om te kalibreren?

                  Bedankt Marc om te moeite te nemen hier te antwoorden

                  Jo(han)
                  Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke van de 3 om te kalibreren?

                    Ik heb vandaag de Workshop van Marc gevolgd op de Macbeurs in Hasselt.
                    Die colormunki is een prachtig apparaat
                    Mede door de goeie uitleg van Marc denk ik erover om ook zo een aapje aan te kopen.

                    Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke van de 3 om te kalibreren?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
                      Ik zou gaan voor de Eye One 2. Waarom? Omdat ik héél tevreden ben met de mijne
                      Met de andere toestellen heb ik geen ervaring.

                      Indien je ook zelf printerprofielen wil maken zou ik wel voor de ColorMunki gaan.
                      Same here. Prima resultaat en dik tevreden.
                      Groetjes, Jörgen
                      www.beautyshoot.nl

                      Comment

                      Working...
                      X