Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

concert fototoestel niet toegelaten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • concert fototoestel niet toegelaten

    Hallo, ik ga dit weekend naar de lotto arena en wou hier ook eens proberen foto's te nemen.
    Nu lees ik op de site dat fototoestellen verboden waren. Enkel gsmfoto en wegwerptoestellen worden gedoogd...
    Ikzelf heb een A100 en 70-200 2.8-3.5 lens. Iets groter en opvallender dan een gsm dus...
    Raak ik ermee in de problemen als ik het toch probeer?
    Wat kan er gebeuren?
    Iemand hierin ervaring?

    Thx

  • #2
    Re: concert fototoestel niet toegelaten

    wat kan gebeuren:
    dat je moet kiezen tussen toestel achterlaten of buiten blijven
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: concert fototoestel niet toegelaten

      Ze zeggen duidelijk dat ze het niet toelaten, dan kan je 3 dingen doen:
      • het toch proberen en zoals devid zegt, de kans lopen buiten te blijven of te vliegen
      • de organisatie aanschrijven en een accreditatie aanvragen, als je die krijgt mag je onder voorwaarden fotograferen (hou er wel rekening mee dat ze veel aanvragen krijgen en weigeren)
      • Je DSLR toestel thuis laten en foto's maken met je gsm of met een wegwerpcamera (creatief gebruikt kan dit misschien nog een leuk resultaat opleveren)
      Vriendelijke groeten,Raf

      www.rafvandenbogaert.be

      Comment


      • #4
        Re: concert fototoestel niet toegelaten

        Ok, met een extra wandeling naar de auto om hem t e gaan wegleggen kan ik leven....maar kunnen ze ook het toestel afnemen of in beslag nemen?

        Comment


        • #5
          Re: concert fototoestel niet toegelaten

          maar kunnen ze ook het toestel afnemen of in beslag nemen?
          Ja, ze pakken je toestel af en slaan je in elkaar.

          sorry, graptjeuh.

          Comment


          • #6
            Re: concert fototoestel niet toegelaten

            Oorspronkelijk geplaatst door dres Bekijk bericht
            Ok, met een extra wandeling naar de auto om hem t e gaan wegleggen kan ik leven....maar kunnen ze ook het toestel afnemen of in beslag nemen?
            in beslag nemen kan alleen de politie zij niet of je kunt klacht neerleggen wegens diefstal of afpersing maar gezien jij toegang wil tot hun evenement kunnen zij hun voorwaarden opstellen en je de toegang weigeren met camera, of eisen je camera achter te laten ( maar zij zullen geen verantwoordelijkheid dragen voor schade of diefstal) of indien je tijdens het evenment betrapt wordt kunnen zij schadevergoeding eisen via burgerlijke procedure maar zover komt het meestal niet.

            moraal van het verhaal: heb je geen 100 % zekerheid dat je je camera mag gebruiken en geen frontpageplaats, laat hem thuis en geniet van het concert.
            beter dat je camera te moeten achterlaten (in de wagen of vestaire), schade door duw en trek werk , vele flutste foto's en niet kunnen genieten van je concert
            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

            IMac/IPad/Mac Air 
            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

            Comment


            • #7
              Re: concert fototoestel niet toegelaten

              Ok dit keer blijft hij thuis.

              volgend jaar probeer ik voor backstage plaatsjes...
              Dat was normaal dit jaar ook gelukt, maar er was geen plek meer...(te laat contact genomen)

              Comment


              • #8
                Re: concert fototoestel niet toegelaten

                Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                Ja, ze pakken je toestel af en slaan je in elkaar.

                sorry, graptjeuh.
                Maar wel een echt heel leuk grapje. Ik heb tenminste hard moeten lachen.

                Comment


                • #9
                  Re: concert fototoestel niet toegelaten

                  Ik zou je fototoestel meenemen maar niet opzichtig (in de sacoche). Je zal niet alleen zijn, hoor. Wacht dus even af tot de anderen beginnen te fotograferen. Wanneer de bodyguards een andere fotograaf aan de haren naar buiten sleuren, dan laat je je gerief maar in de sacoche anders ... trekken maar ! Succes.
                  30D 40D 10-22 24-105 100-400

                  Comment


                  • #10
                    Re: concert fototoestel niet toegelaten

                    Als er op de website vermeld wordt dat je daar geen camera mag gebruiken, dan laat je die gewoon thuis.


                    Misschien kan je een compactje inbouwen in de behuizing een wegwerp-camera, maar dan kan je nog geen goede concertfoto's maken.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: concert fototoestel niet toegelaten

                      Ik ben vorig jaar (of is het al 2 jaar geleden ?) Januari naar een concert van Shakira in het sportpaleis in Antwerpen geweest. Natuurlijk staat op de website fotograferen verboden.Brave snul als ik ben liet ik zelfs mijn compact thuis. Ik stond op 3 meter van het podium en vrijwel iedereen liet continu compactjes flitsen dat het een lieve lust was. Hier en daar zag je, weliswaar een beetje verdoken, een bridgetoestel trekken. Een paar meter naast me stond zelfs iemand met een mini DV videocamera ! Als de security-mensen voor het podium dat zien, beginnen ze natuurlijk wel te roepen en tieren, en als je dan niet stopt zullen ze je wel ertussenuit halen denk ik. In ieder geval, bij de ingangscontrole werd er niet naar fototoestellen gezocht. Is ook niet te doen, veel die-hard fans die gekampeerd hebben voor de deur, komen binnen met een kleine rugzak. Ik weet 1 zaak; ik ga volgend jaar naar Tina Turner , en in de tas van mijn vrouw zal mijn 450D met 80-200 2.8L zitten. (ze zal wel klagen van het gewicht ha)

                      Comment


                      • #12
                        Re: concert fototoestel niet toegelaten

                        Ik heb het geluk gehad van te kunnen trekken met mijn 450D op Pukema Rock!
                        Had mijn 18-55 en mijn 55-250 mee en had daar niets van last.. Een exterene filts heb ik nog niet.. Alleen aan de ingang vroeg ene of dat het met een zoomlens was en ik zei : nee der zit een gewone lens op
                        En binnen was ik!
                        Die zat natuurlijk wel in een fotorugzak..

                        Het enige nadeel was dat ik moest fotograferen vanuit het publiek tijdens dat er daar een paar fotografen bezig waren op de eerste rij..

                        Maar de fotos zijn best goed geslaagd dus ben ik blij!

                        Groetjes.
                        Yannick Desmet 2021
                        yannickdesmet.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: concert fototoestel niet toegelaten

                          Voor mijn part mogen ze gerust wat strenger toekijken op cameraverbod bij optredens. Met het steeds betaalbaarder worden van dslr's en bijhorende lenzen en vooral flitsers, wordt het altijd maar erger. Voor elke 10 bezoekers staat er daar 1 tussen met zijn camera + flits met omnibounce. Van het optreden genieten is geen sprake; je vraagt je - als amateurfotograaf die toch een beetje weet waar hij mee bezig is - constant af wat ze toch met die flits willen aanvangen. Zeker als ze beginnen "bouncen" op plafonds en muren op 30 meter afstand. Dat wordt snel duidelijk; mij heel de tijd zitten verblinden zodat ik niet zie wat er op het podium gebeurt en dan na afloop in de auto de weg moeten zien te vinden tussen al die groene vlekken in mijn zicht. Probeer dan aan de flikken maar eens duidelijk te maken dat je niet gedronken hebt. Voor mij zijn al die amateurfotografen bij optredens zoals gsm-en in de cinema; dat doe je gewoon niet.

                          Begrijp me niet verkeerd; ik hou enorm veel van fotografie en vind goeie concertfoto's echt de max. Maar als je dat wil doen; doe het dan meteen deftig! Zonder accreditatie heb je toch niet de vrijheid om te komen waar je wil, zonder contact met de groep ken je hun show niet en weet je niet welke de goeie momenten zijn om de perfecte foto's te maken, laat staan dat je in die richting afspraken met hen kan maken.

                          Dus laat die camera rustig thuis en geniet van het optreden. Herinneringsfoto's vind je de dag nadien toch met massa's terug op dit en andere fora!
                          blog

                          Comment


                          • #14
                            Re: concert fototoestel niet toegelaten

                            Dus de amateurs mogen van jou met een compactje gaan als ik het goed begrijp?
                            Wat is dat voor egoistisch onzin?

                            Ben ik zeer blij dat het materiaal nietmeer zo duur is, nu hebben wij (wa armere mensen) ook de kan om onze passie uit te oefenen!

                            Denk daar eens aan !

                            Grts
                            Yannick Desmet 2021
                            yannickdesmet.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: concert fototoestel niet toegelaten

                              Absoluut tegen alle verboden in toch willen foto's maken en dus maar staan flitsen van kilometers ver weg en daarbij alle andere concertgangers irriteren, DAT is pas egoistisch gedrag mijn beste Tjele.

                              Comment

                              Working...
                              X