Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kaarjes afdrukken zonder template

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kaarjes afdrukken zonder template

    Ja mensen...
    Ik heb dit forum ontdekt, nu raken jullie mij niet meer kwijt!

    We plannen een feestje te geven voor de eerste verjaardag van onze dochter omdat een geboortefeest er niet van gekomen is.
    Ik ben nu aan het kijken om een leuke uitnodiging te maken, we zouden een 10x15 kaartje dubbel gevouwen willen laten drukken. Dit lukt bij verschillende dingen, maar je zit altijd met die domme templates! Ik zoek dus een soort van extrafilm, foto.com,... waar je zelf je opgemaakte bestanden naar kan uploaden en afdrukken.
    Kunnen jullie me verder helpen?

  • #2
    Re: kaarjes afdrukken zonder template

    Misschien een goede tip waar vaak niet aan wordt gedacht: maak een file in photoshop waarin je alles bewerkt en exporteer deze naar een bestandsformaat dat je kunt uploaden op de site.
    Zo kan je in PS alle bewerkingen doorvoeren die je zelf wilt zonder vast te zitten aan voorgeprogrammeerde templates.
    Rob - Klikt digitaal

    Comment


    • #3
      Re: kaarjes afdrukken zonder template

      Ik ben bezig mijn kaartje te ontwerpen in InDesign, ik zoek dus een aanbieder die je toelaat een kaart 'from skratch' te laten invullen.

      Comment


      • #4
        Re: kaarjes afdrukken zonder template

        probleem is vermoedelijk je oplage: voor een verjaardagsfeestje zal je geen honderden genodigden hebben? Ook met trouws heb ik vaak problemen dat je je creatieve vrijheid beknot ziet door economische overwegingen doordat de oplage klein is.

        Zoek een digitale drukker en plooi zelf, kapvormen kan je laten aanmaken voor circa 200-250 euro, en dan met een hamer doorkappen ipv met een pers. maar gedeeltelijk coaten en andere special effects wordt heel moeilijk als je het niet te ambachtelijk wlt maken.

        wat hoger aangehaald is, is mogelijks de meest haalbare oplossing: je maakt je ontwerp in indesign, op einde exporteer je het als sRGB JPG en laat het afdrukken als foto. Plooien en knippen kan voor een kleine oplage niet moeilijk zijn om zelf te doen?

        voor relatief kleine reeksen (maar ook niet te klein) kan je ook een beschutte werkplaats gebruiken als je bv. 250 à 500 folders op een bepaalde manier wilt laten kappen/plooien .. lukt goed als je een goede workinstruction kan maken .. anders is dat onbetaalbaar

        Comment


        • #5
          Re: kaarjes afdrukken zonder template

          De geboortekaartjes (75) heb ik laten drukken bij Cresco, zij hebben een digitale drukmachine staan. Dat was een heel goede en betaalbare oplossing, maar nu hebben we maar zo'n 25 kaartjes nodig. Dit zou wel een héél dure oplossing worden indien we dat digitaal zouden laten drukken.

          Comment


          • #6
            Re: kaarjes afdrukken zonder template

            kijk eens bij vistaprint
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

            Comment

            Working...
            X