Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

help help mijn kleuren afstellen !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • help help mijn kleuren afstellen !

    Ik merk dat al mijn toestellen computer scherm- fototoestel- printers andere kleuren geven
    en moet blijkbaar reeds tot mijn spijt vaststellen dat ik er niet in slaag mijn zwartwit standen
    goed te krijgen.
    Doe ik het subjectief naar goede foto's op mijn scherm dan verlies ik 20% van mijn kleurenbalk in het zwart.... mmaar ik zie tenminste iets deftig stap 1 zou ik zeggen
    -
    Volg ik de regels (kleurenbalk afstellen op alle velden dan heb ik een flauw -flets gedoe da het bekijken niet waard is. Ik vemoed dat velen met zulk een problemen zitten en ik wil er iets aan doen.

    ik wil dit in eerste instantie op zicht doen zonder spin
    Voorgesteld stappen plan
    -Resolutie instellen LCD en VGA computer allemaal op zelfde maximale LCD resolutie.
    het is spijtig als de kaart beter kan, het kan daardoor alleen sneller gaan. Minstens
    ben ik dan SCHERP in het beeld en ... ik kan toch iets dit lijkt goed te zijn.
    - Lichtsterkte correct instellen op referentie foto's en kleurenbalk
    -contrast instellen op foto en kleuren balk
    -kleuren instellen naar een goed beeld
    - kleurenzweem eruit halen

    alleen krijg ik dit niet voor elkaar zie mijn conflict hierboven ik heb hulp nodig.
    Alle suggesties voorstellen welkom.... als dit werkt gaan we tot het maken van een nieuw
    en aangepast kleuren profiel.
    Aangezien fotograferen kijken is wil ik dit volledig op basis van zien doen.

    -Heeft iemand goede refentie foto's eventueel perfect met een spin afgesteld en bijgesteld
    een tweede goed begin ....

  • #2
    Re: help help mijn kleuren afstellen !

    Oorspronkelijk geplaatst door dreuzel Bekijk bericht
    Aangezien fotograferen kijken is wil ik dit volledig op basis van zien doen.
    Dat kan natuurlijk, maar dat lijkt me eerder zoeken naar een speld in een supergrote hooiberg

    Schaf een callibratietoestel aan en pas dan kan je correct beginnen werken. Geloof me, je zal er geen spijt van hebben als je de uiteindelijke resultaten dan zult zien.
    De Eye-One van Gretah-MacBeth is zeker een aanrader!

    Mvg,
    Frederic

    Comment

    Working...
    X