Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Angel in disguise

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Angel in disguise

    Model : Stephanie
    Locatie : Willebroek






    Nikon D80 - Nikor 50mm F1.8 - Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM - LowePro Trekker 200

  • #2
    Re: Angel in disguise

    Beetje donker in het gezicht. Letterlijk en figuurlijk.
    Lichtje opzetten en jij een raar gezicht trekken als je de foto maakt

    Comment


    • #3
      Re: Angel in disguise

      hmmm als ik een gezicht trek , dan gaat het model wederom lachen, en dat was nu NET NIET de bedoeling. De bedoeling was eerder een serieuze tot zelfs kwade / verontwaardigde blik ... dus helemaal geen happy face

      Wat je zegt over donker , bij mij komt hij normaal over

      "Lichtje opzetten" is niet altijd mogelijk op locatie hé , ik heb geen ganse studio flitsset mee
      Nikon D80 - Nikor 50mm F1.8 - Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM - LowePro Trekker 200

      Comment


      • #4
        Re: Angel in disguise

        geslaagd hoor, zelf het bloed is uit de handen getrokken van kwaadheid.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Angel in disguise

          Het probleem is dat de blik niet past bij de (over zijn hoogtepunt heen zijnde) 'fashionpose'.

          Voorts vind ik de belichting wel dik in orde en zou ik graag wat meer zien van dit model
          My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

          Comment


          • #6
            Re: Angel in disguise

            Oorspronkelijk geplaatst door BramVD Bekijk bericht
            hmmm als ik een gezicht trek , dan gaat het model wederom lachen, en dat was nu NET NIET de bedoeling. De bedoeling was eerder een serieuze tot zelfs kwade / verontwaardigde blik ... dus helemaal geen happy face

            Wat je zegt over donker , bij mij komt hij normaal over

            "Lichtje opzetten" is niet altijd mogelijk op locatie hé , ik heb geen ganse studio flitsset mee
            Akkoord over het eerste.
            Voor dat laatse: Photoshop kan inspringen als studiohulp

            Comment


            • #7
              Re: Angel in disguise

              Oorspronkelijk geplaatst door BramVD Bekijk bericht
              hmmm De bedoeling was eerder een serieuze tot zelfs kwade / verontwaardigde blik ... dus helemaal geen happy face
              Ook voor mij past de blik totaal niet bij deze foto. Achteraf kan je natuurlijk gemakkelijk zeggen dat een kwade blik net je bedoeling was... maar daar zou ik het nut niet van inzien.

              De scherpte, pose en de belichting zijn wel in orde
              Last edited by Pixations; 29 oktober 2008, 14:59.
              www.pixation.be

              Comment


              • #8
                Re: Angel in disguise

                Ik snap dit toch niet hoor ... IK heb dit shot gemaakt, IK zal toch wel weten wat ik gevraagd heb aan het model ?

                Is het achteraf makkelijk zeggen , ook al heb ik hier een reeks liggen van een 12 tal shots met kleine nuance verschillen in poses , maar allen met deze blik, net omdat ik het gevraagd had ?

                Dat de blik niet past bij de pose , daar kan ik perfect mee leven dat het zo zou zijn, ik had het niet zo bekeken toen ik de foto's nam. Maar zeggen dat het "nadien makkelijk uitleggen" is , dat is incorrect, want de bedoeling WAS simpelweg dit shot zo te plaatsen.

                Bedankt voor de comments anderzijds
                Nikon D80 - Nikor 50mm F1.8 - Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM - LowePro Trekker 200

                Comment


                • #9
                  Re: Angel in disguise

                  Oorspronkelijk geplaatst door BramVD Bekijk bericht

                  "Lichtje opzetten" is niet altijd mogelijk op locatie hé , ik heb geen ganse studio flitsset mee
                  Lichtje opzetten op locatie is overal mogelijk en zou voor deze plaat zeker een meerwaarde geweest zijn.
                  www.fotofolio.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Angel in disguise

                    Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                    Lichtje opzetten op locatie is overal mogelijk en zou voor deze plaat zeker een meerwaarde geweest zijn.
                    Ik weet wel dat het TECHNISCH mogelijk is , maar ik heb gewoon geen "lichtje" om mee te nemen , laat staan batterijen/voedingen etcetera ... maar goed , dat ter zijde

                    Wat zou volgens u de "meerwaarde" zijn ?
                    Volgens mij bekom ik dan een foto die meer uitgelicht is , die dus mijn doel voorbij schiet ...

                    De bedoeling was hier niet happy / verlicht / model , maar eerder "donker / kwaad / power " ....
                    maar blijkbaar komt het niet zo over , en is de foto dus eigenlijk niet goed in dat opzicht
                    Nikon D80 - Nikor 50mm F1.8 - Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM - LowePro Trekker 200

                    Comment


                    • #11
                      Re: Angel in disguise

                      Oorspronkelijk geplaatst door BramVD Bekijk bericht
                      Ik weet wel dat het TECHNISCH mogelijk is , maar ik heb gewoon geen "lichtje" om mee te nemen , laat staan batterijen/voedingen etcetera ... maar goed , dat ter zijde

                      Wat zou volgens u de "meerwaarde" zijn ?
                      Volgens mij bekom ik dan een foto die meer uitgelicht is , die dus mijn doel voorbij schiet ...

                      De bedoeling was hier niet happy / verlicht / model , maar eerder "donker / kwaad / power " ....
                      maar blijkbaar komt het niet zo over , en is de foto dus eigenlijk niet goed in dat opzicht
                      ok, maar waarom post je dan in showcase als we geen tips/commentaar mogen geven?
                      Je 'moet' niet handelen naar de tips, ze zijn imo gewoon het overwegen waard.. No offence
                      Grtz,
                      Lennert

                      Comment


                      • #12
                        Re: Angel in disguise

                        Vandaar trouwens ook de keuze van donkere achtergrond , donkere lederen jas (stoerder) , en ook ergens verborgen in de topic titel ... ze is wel een lieve meid , maar wel "in disguise" ... dus de buitenkant is het tegenovergestelde van "angel' dus ... devil/kwaad/donker ...
                        Nikon D80 - Nikor 50mm F1.8 - Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM - LowePro Trekker 200

                        Comment


                        • #13
                          Re: Angel in disguise

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                          ok, maar waarom post je dan in showcase als we geen tips/commentaar mogen geven?
                          Je 'moet' niet handelen naar de tips, ze zijn imo gewoon het overwegen waard.. No offence
                          Grtz,
                          Lennert
                          Lennert , ik sta ECHT wel open voor commentaar hoor ... het is net dat wat ik een beetje mis ... echte comments en tips technisch ...

                          Ik probeerde enkel mijn bedoeling van de foto te verduidelijken , omdat ik vermoed dat het niet duidelijk is overgekomen , en daarom de commentaren voor mij anders overkomen.

                          Maar ik wil echt leren hoor , en sta zeker open voor comments . Echter, ik wou de omsatndigheden en de achterliggende gedachte meegeven en verduidelijken
                          Nikon D80 - Nikor 50mm F1.8 - Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM - LowePro Trekker 200

                          Comment


                          • #14
                            Re: Angel in disguise

                            Ik snap dit toch niet hoor ... IK heb dit shot gemaakt, IK zal toch wel weten wat ik gevraagd heb aan het model ?

                            Is het achteraf makkelijk zeggen , ook al heb ik hier een reeks liggen van een 12 tal shots met kleine nuance verschillen in poses , maar allen met deze blik, net omdat ik het gevraagd had ?

                            Dat de blik niet past bij de pose , daar kan ik perfect mee leven dat het zo zou zijn, ik had het niet zo bekeken toen ik de foto's nam. Maar zeggen dat het "nadien makkelijk uitleggen" is , dat is incorrect, want de bedoeling WAS simpelweg dit shot zo te plaatsen.
                            Dat de uiteindelijke blik en pose naar Uw verwachtingen perfect zijn is een bewijs dat deze foto meer dan geslaagd is voor U.Iedereen heeft wel een andere mening en keuze over wat voor een beeld ze zelf goed vinden.Als de fotograaf zijn doel bereikt heeft met het te verwachten beeld zouden de tips nog enkel moeten gaan over de technische kant van de zaak.Daar kan de TS zelf in beoordelen wat hij er mee gaat doen.
                            Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                            www.cromagnonman.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Angel in disguise

                              Oorspronkelijk geplaatst door BramVD Bekijk bericht
                              Lennert , ik sta ECHT wel open voor commentaar hoor ... het is net dat wat ik een beetje mis ... echte comments en tips technisch ...
                              Hmmm....

                              Een lichtje kan een simpele low-cost speedlight zijn gevoed op AA batterijen die je ook nog eens kan triggeren met je pop-up flits ...

                              Als mijn comment niet als "echte" comment overkomt dan zal ik in het vervolg een ganse lijst leveranciers posten hoe je deze plaat low-budget beter kon maken ...

                              Dit is showcase ... tech. tips e.d. in beoordeling ... of andere sub-fora
                              www.fotofolio.be

                              Comment

                              Working...
                              X