Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke remote voor Canon 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke remote voor Canon 400D

    Ik ben aan het uitkijken voor een remote voor mijn canon 400d, de bedoeling is om mijn ochtend/avond shots op statief te kunnen nemen zonder op de camera zelf te moeten afduwen (en telkens 10 seconden timer af te wachten) .

    Nu zie ik hier verschillende toestellen met IR, andere met kabel, en nog andere met een ontvanger op je hot-shoe en een zender met een antenne...

    Zijn er bepaalde nadelen waar ik zeker van op de hoogte moet zijn? bepaalde niet merk-eigen toestellen die ik best kan mijden, en absolute aanraders ?

    Ik twijfel er nog aan of het automatisch met interval nemen van foto's iets voor mij is...

    Groetjes,
    Rik
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

  • #2
    Re: Welke remote voor Canon 400D

    Ik weet niet wat je van plan bent

    Ik heb het standaard kabeltje van Canon, handiger als je achter de camera staat

    Omdat de IR receptor vooraan op de camera staat leek me dit geen goed idee
    Er zijn trouwens mensen die de afstandbediening van de TV gebruiken

    Vergeet ook niet dat je via de USB poort je camera vanaf een PC kan bedienen

    Comment


    • #3
      Re: Welke remote voor Canon 400D

      Ik gebruik zelf de Canon RS-60E3 electronische draadonstpanner voor dezelfde toepassingen als waar jij het voor wilt gebruiken en dit bevalt me erg goed. Het voordeel van een IR afstandsbediening zou zijn dat je van een grotere afstand je camera kunt triggeren (bijv een groepsfoto waar je zelf op staat). MAar aangezien ik dat toch niet doe, heb ik dit nog nooit gemist.
      http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

      http://rouwkema.smugmug.com/

      Comment


      • #4
        Re: Welke remote voor Canon 400D

        'k heb mij een draadontspanner met display besteld, beetje zoals canon voor de 40d reeks en hoger verkoopt (maar voor één of andere reden niet voor de 400d op de markt heeft gebracht...)

        intervalshots worden mogelijk, en star-trails ook (voor iets van een 50 euro)

        Ben eens benieuwd...
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

        Comment


        • #5
          Re: Welke remote voor Canon 400D

          Ik heb de Canon RC-1

          Die is tamelijk klein voor maar toch nog handig voor iemand met dikkere vingers zoals ik.
          Eenvoudig in bediening ook met maar 3 standen (uit - direct - 2 seconden interval).
          De IR ontvanger van de 400D zit vooraan maar zijn radius is groot genoeg om te vermijden dat je zelf in 't beeld komt; tenminste met een 17-50 en meer. Ik weet niet of dat bij een fisheye en soortgenoten ook zo is.
          Canon 50D + 400D / EF-S 18-55mm Kitlens / Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / Tamron 17-50mm F 2,8 Di II / + Wat gadgets en dit alles verzameld in een Slingshot 300.

          Comment

          Working...
          X