Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze statief voor trekking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuze statief voor trekking

    Ben weer op zoek naar wat hulp.

    Ben van plan deze maand een goed en stevig statief aan te kopen dat gemakkelijk aan de rugzak kan bevestigd worden en dat toch niet te zwaar is.

    Momenteel mijn oog laten vallen op een Velbon Sherpa Pro CF-535, maar moet dus nog een kop erbij. Liefst iets in de aard van een Manfrotto 484RC2 Mini Ballhead.

    Mijn vraag is:
    - of iemand ervaring heeft met de Sherpa Pro series (stuk minder prijzig dan Gitzo en Manfrotto in zelfde gewichtsklasse)
    - Of de Manfrotto kop op dit statief past en zoniet, wat ik er anders best bij kan kopen.

    Thx voor al de hulp

  • #2
    Re: Keuze statief voor trekking

    Ik heb een Sherpa Pro CF-730 en ben er uiterst tevreden over.
    Voor trekking kijk je misschien best eens naar het instapmodel Sherpa Pro CF-435. http://www.24traders.net.managed-vps...pa-Pro-CF-435/
    Dit ultralichte model weegt amper 1 kg. Nadeel is de kleine uitschuifhoogte van 104,5 cm (zonder middenzuil). Maar op trekking is een kleiner statief eerder een voordeel dan een nadeel. De middenzuil kan sowieso verwijderd worden zonder gevolgen voor de statiefkop.
    Ideaal als statiefkop zou de Markins Emile kunnen zijn. Maar niet goedkoop uiteraard.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Keuze statief voor trekking

      Ik heb een aantal maanden terug de ganze web platgesurfd op zoek naar een goede reis statief. Voor mij was zowel gewicht als opvouw lengte belangerijk. Mijn keuze viel toen op de Velbon Sherpa Pro 540 en achteraf ben ik erg tevreden. Zo tevreden dat mijn Manfrotto 055 MF4 nu zelden de kast uitkomt.

      Bij de Sherpa Pro series heb jij een keuze tussen twist-lock en snap-lock sluitingen. Voor wandelen zou ik zeker voor de twist-lock gaan.

      Asl statief kop gebruik ik een Manfrotto 484RC2. Die had ik al thuis liggen. In principe gáát het wel met mijn huidige lenzen( niets te zwaar) maar het is wel de zwakste schakel. Vooral bij macro opnames moet jij het zoms meerdere keren vastdraaien voordat jij de compo precies goed heb. Maar in dié gewichts klassen is er, buiten hele dure modellen zoals de Emile Markins niet zoveel keuze. Mocht ik ooit wat geld over hebben zal ik mezelf tracteren. De RC2 past met een kleine verloop stukje op de Sherpa pro.
      Last edited by Helen; 27 oktober 2008, 23:06.
      vriendelijke groeten, Helen
      Updated WWW.HELENICA.NL
      ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

      Comment


      • #4
        Re: Keuze statief voor trekking

        Heel erg bedankt voor de informatie, vindt alleen de Markins Q3 nergens hier in België. Enig idee wie ze verdeelt ?

        Comment


        • #5
          Re: Keuze statief voor trekking

          Markins is alleen online te verkrijgen: https://www.photoproshop.com/index.p...10&language=en

          Indien je niet graag online koopt kan je misschien Arca Swiss Z1p overwegen. Fotokonijnenberg heeft ze normaal gezien in stock..
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Keuze statief voor trekking

            of je kijkt af en toe eens in de koopjeshoek
            http://forum.belgiumdigital.com/f11/...fd-235694.html

            M10 is het groter broertje van de emile
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: Keuze statief voor trekking

              Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
              Heel erg bedankt voor de informatie, vindt alleen de Markins Q3 nergens hier in België. Enig idee wie ze verdeelt ?
              Ik zelf was ook op zoek naar een draagbaar statief. Mag ik als balhoofd een alternatief voorstellen : RRS BH-40 (Really Right Stuff). Ook één van de betere balhoofden (samen met Markins en Arca Swiss), nauwelijks zwaarder en verkrijgbaar bij Konijnenberg, waar ik mijne heb gekocht.
              Zoek maar eens op internet, krijgt zéér positieve reviews en terecht. No creep at all
              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

              Comment

              Working...
              X