Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

toch maar draadloos?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • toch maar draadloos?

    Ik heb vandaag eens van dichtbij naar het 'probleem' gekeken en ben tot het volgende besluit gekomen.
    Wanneer ik eerst m'n testflits doe, gaat alles perfect. Ik wacht tot het moment dat de flits klaar is voor de volgende flits en duw de knop voor de testflits weer in. Dit herhaal ik enkele keren. Plots zie ik geen flits meer. Of toch? Ik hoor een licht flitsgeluid en zie warempel een héééél lichte flits door de 'flitsdraad' lopen. Mocht ik maar één studioflitser (falcon eyes 300AD) hebben, dan zou ik onmiddellijk zeggen dat het probleem bij de flitser zelf ligt, maar bij m'n tweede flitser is het net hetzelfde! In het begin van m'n aankoop (enkele weken terug) had ik daar geen last van en nu, slechts enkele weken na aankoop, heb ik dit vervelende probleem toch al enkele keren voorgehad.
    Iemand een idee/oplossing/verklaring?

    Tim
    Last edited by gothtim; 26 oktober 2008, 19:12. Reden: probleem specifieker geformuleerd
    canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

  • #2
    Re: toch maar draadloos?

    De zendertjes passen rechtstreeks op de flitsschoen van je camera. Zowel de dure pocketwizard als de goedkope ebay triggers. Ze zijn ook niet merkgebonden omdat ze enkel het middencontact gebruiken.
    Een infrarood zendertje zou ook moeten werken en op je flitsers de slave functie gebruiken.

    In principe kan je ook je opzetflitser gebruiken als trigger.
    Deze dan manueel instellen op het laagste vermogen.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: toch maar draadloos?

      oké, en nu maar hopen dat het geen slecht contact in de camera is
      canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

      Comment

      Working...
      X