Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Positieve discriminatie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Positieve discriminatie

    Ik besef dat ik me met deze opmerking allicht niet populair ga maken.
    Maar bij het bekijken van de foto's die 'roteren' op de startpagina en de vermeldingen in de HOF begint het me wel sterk op te vallen dat mensen die een actieve rol spelen achter de schermen van BD, 'voorgetrokken' worden.

    Voor alle duidelijkheid, de foto's die gekozen worden zijn goede foto's. Maar er zijn hier nog een pak andere goede foto's te vinden en die komen naar mijn aanvoelen minder makkelijk in de HOF en op de startpagina terecht. Positieve discriminatie dus.

    Voor mij toch een reden om het HOF en BOF gebeuren allemaal maar heel relatief te vinden.
    En dat vind ik jammer.
    Een meer objectieve benadering zou de uitwerking ervan alleen maar ten goede komen.

    Mogelijks krijg ik nu een stortlading van kritiek over mij.
    Ik heb mijn ding gezegd en misschien gaat het iets positiefs opleveren, want dat is mijn eerste insteek. Ik ga dus al de replies zelfs niet gaan lezen.
    Maar anderzijds heb ik ook het gevoel dat ik niet alleen sta met mijn bemerking.

  • #2
    Re: Positieve discriminatie

    Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
    Ik ga dus al de replies zelfs niet gaan lezen.
    tof van je.
    dan ga ik m'n mening hier ook niet neerschrijven.
    jammer, we doen nog zo ons best ...

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Positieve discriminatie

      Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
      jammer, we doen nog zo ons best ...
      Twijfel ik niet aan. Dit is ook geen aanval.
      Het viel me gewoon heel erg op als ik er doorbladerde.
      Het is ook allemaal menselijk. Misschien hebben jullie het zelfs niet door.

      Mij viel het anderzijds wel duidelijk op, temeer dat ik heel zelden door de HOF wandel.
      Als je ergens vers doorwandelt, dan zie je zaken die anderen gewoon niet meer zien.
      Bij de startpagina daarentegen, valt het me telkens op dat het altijd dezelfde mannen zijn die er te zien zijn.

      Ik weet dat je voor de BOF veel werk verzet. Daarom zei ik dit ook niet met plezier.
      Hou het gewoon in het achterhoofd en misschien komt het de BOF wel ten goede....

      Net als de HOF zelf is wat ik hier zeg een persoonlijke appreciatie van een bepaald gegeven.
      Ik zeg niet dat het zo is, ik zeg dat het bij mij zo overkomt.

      Comment


      • #4
        Re: Positieve discriminatie

        Zal het heel kort houden, want als jij de moeite niet doet om de replies te lezen, waarom zouden wij er dan moeite insteken ....

        De foto's van de homepage zijn deze van (1) leden (2) die foto's in hun portfolio hebben gestoken. Iedereen die wil kan er dus aan deelnemen. De rest van het verhaal moet je zelf maar opzoeken in het forum, er werd ierover reeds gesproken in het forum.
        --
        Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

        Comment


        • #5
          Re: Positieve discriminatie

          Zie onderste bolleke van de opsomming onderaan deze pagina

          Comment


          • #6
            Re: Positieve discriminatie

            Volledig mee akkoord.

            Maar 't is een strijd die je niet kan winnen.

            Wel één ding: foto's beoordelen is geen objectieve wetenschap...

            Laten we eens niet rond de pot draaien: ik (!) vind de foto's van persoon X niet speciaal. Ze spreken me niet aan. Toch staan die regelmatig in de HOF.
            Vind ik dat erg? Neen.
            Gun ik hem dat? Ja.
            Zou ik er andere foto's voor selecteren? Ja.

            Zou ik mijn foto's erin zetten? (...)
            flickr

            Comment


            • #7
              Re: Positieve discriminatie

              zie jij dit dan als een strijd, guruh?
              amai zeg ...

              mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

              Comment


              • #8
                Re: Positieve discriminatie

                Ach ja, voor deze editie van het BoF zijn er maar liefst 260 fotografen aangeschreven.
                260 verschillende fotografen die in een jaar lang de HoF hebben gevuld.

                Er zijn er bij met 1 foto en er zijn er bij met 11 foto's (geen medewerker ).
                Heel veel medewerkers staan niet in de HoF/BoF.

                Of het nu iemand is die veel post, weinig post, veel commentaar geeft, weinig commentaar geeft...Iedereen maakt kans om genomineerd te worden.

                Een foto moet aanspreken, origineel zijn, ... en dan volgt een nominatie.
                De ene week worden er 20 genomineerd waaruit gekozen moet worden, de andere week 12.
                En je mag er zeker van zijn dat niet alleen de persoonlijke smaak telt van de medewerkers die de foto's nomineren.
                Ook de mening (adhv de reacties) van de leden telt mee.

                Kijk, er kunnen nu éénmaal maar 10 foto's per week opgenomen worden. Dat zijn er waarschijnlijk nog 50 te weining...
                Mvg Tim

                Comment


                • #9
                  Re: Positieve discriminatie

                  Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                  zie jij dit dan als een strijd, guruh?
                  amai zeg ...

                  mm
                  Strijd... beeldspraak... relativeren... bij wijze van spreken...
                  Je weet wel
                  Ik wil maar zeggen: niemand gaat toegeven/aangeven dat hij bewust foto's van bepaalde members selecteert.
                  Als die praktijk niet erkend wordt, kan je er ook moeilijk iets aan doen.

                  Get my drift?

                  'T is niet dat ik er mijn slaap voor ga laten he
                  flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Positieve discriminatie

                    Dus je moet je foto's posten voor ze geselecteerd worden? Jullie komen ze niet zoeken op m'n harde schijf?

                    Ik wil maar zeggen, wie meer post maakt blijkbaar meer kans om geselecteerd te worden.
                    Lijkt me logisch.

                    Soms vraag ik me af hoe mensen die overal problemen en samenzweringen zien, door het leven gaan. Het lijkt me ongelooflijk lastig, en een enorme verspilling van tijd en energie,die ons maar in beperkte mate bedeeld zijn.
                    Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

                    Comment


                    • #11
                      Re: Positieve discriminatie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mountainhunter Bekijk bericht
                      Soms vraag ik me af hoe mensen die overal problemen en samenzweringen zien, door het leven gaan. Het lijkt me ongelooflijk lastig, en een enorme verspilling van tijd en energie,die ons maar in beperkte mate bedeeld zijn.

                      helemaal mijn gedacht
                      Mvg,
                      SW
                      BD1071BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Positieve discriminatie

                        Bij deze trek ik mijn woorden terug.
                        Ik lag gisteren ziek in bed en 't zal dat wel geweest zijn.
                        Mijn posts van gisteren blonken niet direct uit in good judgement.
                        Kan iedereen overkomen zekers?

                        Steeds dezelfde foto's op de homepage is wel zo maar da's gewoon een technische aangelegenheid omdat te weinig mensen een album hebben gemaakt en daardoor roteert men steeds door dezelfde.

                        Thread mag van mij gesloten.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Positieve discriminatie

                          Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                          Voor mij toch een reden om het HOF en BOF gebeuren allemaal maar heel relatief te vinden.
                          En dat vind ik jammer.
                          Ik zal nog een stapje verdergaan...
                          Ik vind zelfs showcase relatief. Men heeft fotobeoordeling in 't leven geroepen om in showcase enkel "goeie" foto's over te houden. Wat stel ik nu vast... niets is minder waar. Er staan heel veel "gewone foto's" in showcase, die voor heel wat verbetering vatbaar zijn. Laat me zeggen... "gemiddelde fotoclubfoto's". Maar wie wil zich nu verlagen tot een fotobeoordeling ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                          Maar anderzijds heb ik ook het gevoel dat ik niet alleen sta met mijn bemerking.
                          Ik denk niet dat je alleen staat...
                          Maar stel je hebt gelijk, zou je dan niet eerst beginnen met lid te worden van de VZW om de dingen te veranderen ?
                          Alleszins heb je dan de mogelijkheid om ook jou portfolio te publiceren.
                          Last edited by FestinaLente; 25 oktober 2008, 23:30.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Positieve discriminatie

                            het lijkt me toch ook een beetje logisch. BelgiumDigital is toch vooral een soort community. Hoe harder je meedraait in die community (als medewerker, veelposter, eender), hoe meer je foto's opvallen en blijven plakken. Als je nieuw bent of niet zoveel tijd steekt in BelgiumDigital zullen je foto's wat minder opvallen. Of met andere woorden, tot vandaag had ik zelfs geen idee hoe een foto in een Hall of Fame komt. En bij BoF kan ik me zelfs geen volledige uitdrukking bedenken. B... of fame?

                            Opmerkingen als "De rest van het verhaal moet je zelf maar opzoeken in het forum, er werd ierover reeds gesproken in het forum." nodigen nieuwelingen anderzijds ook niet echt aan om er ook werk van te maken om hun beste werk eens in de vitrine te (kunnen) laten zetten.

                            Verder denk ik niet dat ik het jammer moet vinden. BelgiumDigital is een geweldig forum waar je schatten aan informatie kan vinden en heel vaak op mooie foto's terecht kan. Maar daarnaast lijkt het toch op een besloten wereldje.

                            Comment

                            Working...
                            X