Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB-600 compatible

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SB-600 compatible

    Op e-bay wordt deze flitser aangeboden:


    I]Blitzgerät Nissin Speedlite Di622 für Nikon-Kameras

    incl. E-TTL

    Aktion: Derzeit bieten wir diesen Artikel in unserem eBay-Shop
    zum vergünstigten Preis an!
    (hier klicken)


    Wir haben das Blitzgerät getestet, da wir selbst kritisch dagegen eingestellt waren. Die Qualität ist hervorragend. Das Zusammenspiel im Test mit der Canon EOS 40d erfolgt einwandfrei. Daher erhält das Blitzgerät unsere Empfehlung. Es ist im Vergleich etwas schwächer als das Nikon SB-800 (Preis bei Quelle Stand Juli 2008: 449,00€), welches über Leitzahl von 38 bei 35mm (das Di622 von 33 bei 105mm) verfügt. Stark mit allseitig schwenkbarem Zoomreflektor.

    Horizontal und vertikal schwenkbarer Zoomreflektor, der sich kameragesteuert Brennweiten von 24 mm bis 105 mm anpasst und geschwenkt für indirektes Blitzen auf den Standardleuchtwinkel für 50 mm einstellt. Herrausziehbarer Diffusor und herausziehbare Reflektorscheibe.

    Kompatibilität mit der TTL-Steuerung sowie mit der Vorblitz-Messwertspeicherung (FE Lock bzw. FV Lock) der Canon- und Nikon-Kameras ist gewährleistet.

    Ein AF-Hilfslicht sichert korrekte Scharfeinstellung auch bei schwachem Licht.Bei manueller Blitzsteuerung ist die Blitzleistung in den Stufen 1/1 - 1/2 - 1/4 - 1/8 - 1/16 - 1/32 wählbar.

    Kann sowohl als kabelloses über den eingebauten Sensor auslösbares Servo-Blitzgerät mit manueller Wahl der Blitzleistung als auch als Master-Blitzgerät im TTL-Modus eingesetzt werden. Beim Einsatz als Servo-Bitzgerät stellt sich der Zoomreflektor automatisch auf den Leuchtwinkel entprechend 35 mm Brennweite (bezogen auf KBVollformat) ein.

    Eine Stromsparautomatik schaltet den Nissin Di 622 nach 30 Sekunden in den Stand-by-Modus und nach 5 Minuten bzw. im Servomodus nach 60 Minuten ganz ab.

    - Blitzautomatik: I-TTL (Nikon)
    - Messwertspeicherung: FV Lock (Nikon)
    - Leuchtwinkel (Brennweite): 24 - 105 mm (KB-Vollformat) / 16 mm mit Diffusor (dito)
    - Leitzahl bei ISO 100: 44 für 105 mm, 35 für 50 mm / 19 mit Diffusor für 16 mm
    - Farbtemperatur: ca. 5600 K
    - Blitzleuchtdauer: 1/800 s - 1/20000 s
    - Servobetrieb: Master- oder Servo-Blitz mit kabelloser Sensor-Auslösung
    - manuelle Energiestufen: 1/1 - 1/2 - 1/4 - 1/8 - 1/16 - 1/32
    - AF-Hilfslicht: Reichweite 0,7 m - 6 m
    - Stromversorgung: 4 Mignonzellen (AA / LR06)
    - Aufladezeit: max. 5 s (Alkali-Mangan)
    - Blitzzahl pro Batteriesatz: 200 - 1500 (Alkali-Mangan)
    - Stromsparautomatik: nach 30 s in Stand-by-Modus nach 5 min Abschaltung
    - Gewicht: 315 g ohne Batterien
    - Abmessungen (BxHxT): 77 mm x 130 mm x 103 mm

    Kompatible Kameras:
    Nikon D40 / D40x / D50 / D60 / D70 / D70s / D80 / D200 / D300 / Coolpix P 5000 / Coolpix P 5100 / Fuji Finepix S5 Pro* (*nicht im manuellen Blitz- und Kameramodus)

    [/I]

    Mijn vraag aan kenners;
    Is deze flitser de moeite waard om te kopen en op een D-80 te gebruiken.

  • #2
    Re: SB-600 compatible

    hoeveel moet je hiervoor betalen? een SB600 kost minder dan 200 nieuw op sommige webwinkels.

    een richtgetal van 33 bij 105 mm vergelijken met een richtgetal van 38 bij 35 mm en dan zeggen "een beetje zwakker" is een regelrechte understatement, die flits is een heel pak zwakker. tegenlicht inflitsen zal vrees ik enkel met een flauw lentezonnentje achter de wolken kunnen

    als ze beweren dat die compatibel is met I-TTL is die compatiebel met het huidige CLS systeem van Nikon zoals de D80 gebruikt, als ze compatibel is met E-TTL is ze compatibel met hou oude flitssysteem van Nikon dat laatst werd toegepast in de D100. Mogelijks is deze compatibel met beide flitssystemen, want beiden zijn vermeld in de tekst.

    ik zou deze enkel kopen als ze maximaal de helft kost van een SB600 en elke euro zou tellen bij het nemen van de koopbeslissing. Ik zou dus niet meer dan 100 euro durven betalen voor deze flits

    Comment


    • #3
      Re: SB-600 compatible

      De SB600 is één van de 4 flitsen(SB4/6/8/900), die perfect werken op een, en daar voor zijn ontworpen) D80 en elke Nikon Dslr vanaf de D70(die ook).
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: SB-600 compatible

        Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
        een richtgetal van 33 bij 105 mm vergelijken met een richtgetal van 38 bij 35 mm en dan zeggen "een beetje zwakker" is een regelrechte understatement, die flits is een heel pak zwakker. tegenlicht inflitsen zal vrees ik enkel met een flauw lentezonnentje achter de wolken kunnen
        Ze spreken van een richtgetal van 33 bij 105mm maar wat lager in de specificaties spreken ze van 44 bij 105mm.. Als ik even met 44 bij 105mm rekening hou krijg ik het volgende:
        Ik schat dat de flits op 35mm een richtgetal zal hebben van rond de 31.
        Op 35mm heeft:
        - de SB800 een richtgetal van 38,
        - de SB900 een richtgetal van 34
        - de SB600 een rtichtgetal van 30
        - de SIgma EF-500 DG Super 35.

        Ze is dus wat zwakker dan de SB800 maar geen "heel pak" en minstens even krachtig als een SB600.
        Wat is het ? 33 bij 105 of 44 bij 105.
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: SB-600 compatible

          eigenaardig .. heb nog geen SB900, maar dacht dat een van de "verbeteringen" van de SB900 net was dat het richtgetal nog hoger was dan de SB800

          id, als je uitgaat van een richtgetal van 44 bij 105mm, is ze vergelijkbaar met een SB600, wat richtgetal betreft .. maar als het 33 bij 105 mm is, dan is ze niet vergelijkbaar

          vraag me nog altijd af wat dit "B-merk" zou kosten, en of het risico dat je je geld eraan weggooit opweegt tov de minderkost van een SB600 vandaag in een online winkel

          Comment


          • #6
            Re: SB-600 compatible

            Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
            eigenaardig .. heb nog geen SB900, maar dacht dat een van de "verbeteringen" van de SB900 net was dat het richtgetal nog hoger was dan de SB800
            De SB900 is absoluut gezien iets zwakker maar doordat hij automatisch FX en DX mode kan onderscheiden, kan hij dit richtgetal, in DX mode(feitelijk zijn flitszoom) efficienter benutten en gaat dus in DX mode iets krachtiger zijn dan een SB800. In FX mode is hij echter iets zwakker.

            Ik denk dat, als je een B-merk wil hebben dat je beter bent met bv een SIgma EF-530. Die een iets hoger richtgetal dan de EF-500(53 ipv 50 bij 50mm) of een Metz maar dit kun je niet echt een B-merk meer noemen.
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • #7
              Re: SB-600 compatible

              Ik heb mijn Nissin DI622 zaterdag binnengekregen. Flits staat op een Nikon D50 en ik moet zeggen dat het ding zijn werk doet. Je hoeft echt niks in te stellen en de belichting is bij ongeveer elke foto perfect. Standaard flits ie op 1/60 sec maar 1/100 en 1/125 werkt ook; invulflits werkt ook perfect. De slave functie werkt (reageert op de ingebouwde flits), weliswaar enkel manueel, maar je kan de kracht van de flits instellen in 6 posities. Van het resultaat als slave kan ik weinig zeggen omdat ik enkel geprobeerd heb of hij het doet.
              Als je een stapje verder wil gaan zullen de instellingen en het lcd-schermpje van een SB-600 of beter wel van pas komen, maar voor mij voldoet de Nissin perfect.
              Volgens de gebruiksaanwijzing in het Engels en een beperktere versie in het Duits is het richtgetal 32 bij 35mm, 35 bij 50 mm en 44 bij 105mm.
              Heb overigens 89,81 € betaald, verzending inbegrepen vanuit Duitsland (pczocker).
              Last edited by redsnapper; 27 oktober 2008, 22:35.
              Nikon D90 - Nikon D50 - Nikon F90x - Nikon AF-S DX 18-55mm f3.5~5.6 G ED - Nikon AF 28-105mm f3.5~4.5D - Sigma 28-70mm EX DG f2.8 - Nikon AF 80-200mm f2.8D - Nikon AF 50mm f1.8D - Tamron 70-300mm f4.0~5.6 - Nissin DI622 - Metz 32 CT3

              Comment

              Working...
              X