Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Webruimte met eigen domeinnaam

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Webruimte met eigen domeinnaam

    Hoi iedereen,

    Ik post dit hier omdat je toch eerst wat webruimte moet hebben vooral foto's te posten.

    Ik heb (toevallig of niet) een eigen domeinnaam. Je weet wel blabla.net of dergelijks.

    Waar kan ik (liefst gratis) webruimte vinden waaraan ik mijn eigen domeinnaam kan linken?
    Bij Skynet lukt dit alvast niet, daar heb ik ruimte via mijn abonnement. (Tenzij iemand dit wel weet te fixen)

    Ik ben er zeker van dat hier een BD'er zit met een pasklaar antwoord.

    Mark. (Ja ik heb hem m'n 10D) - ('t is wat anders dan een HP Photosmart 850)
    Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
    LidNr. BD0211BE

  • #2
    Waar kan ik (liefst gratis) webruimte vinden waaraan ik mijn eigen domeinnaam kan linken?
    Bij Skynet lukt dit alvast niet, daar heb ik ruimte via mijn abonnement. (Tenzij iemand dit wel weet te fixen)

    ja, u heeft uw webruimte users.skynet.be/<uwlogin>

    daar kunt u toch zonder problemen uw domeinnaam aan koppelen dacht ik.... (maar deze discutie behoort meer in algemeen of chit chat), dan in behoordeel mijn foto (geen verwijt zulle, maar kwestie van wat orde te houden)
    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #3
      Originally posted by mark911be
      Hoi iedereen,

      Ik post dit hier omdat je toch eerst wat webruimte moet hebben vooral foto's te posten.

      Ik heb (toevallig of niet) een eigen domeinnaam. Je weet wel blabla.net of dergelijks.

      Waar kan ik (liefst gratis) webruimte vinden waaraan ik mijn eigen domeinnaam kan linken?
      Bij Skynet lukt dit alvast niet, daar heb ik ruimte via mijn abonnement. (Tenzij iemand dit wel weet te fixen)

      Ik ben er zeker van dat hier een BD'er zit met een pasklaar antwoord.

      Mark. (Ja ik heb hem m'n 10D) - ('t is wat anders dan een HP Photosmart 850)

      Maak een html-pagina index.html met in de head volgend scriptje:

      <META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="3; url=http://www.belgiumdigital.com/">

      Vervang daarbij "onze url" door die van uw doelpagina (fotoalbum)
      Het getal 3 kan je instellen, das de tijd dat de index.html zal getoond worden. U kan daar een welkomswoordje inzetten (pagina) en vertellen dat ze worden doorverwezen naar uw fotoalbum.
      Deze index.html moet je dan uploaden naar de plaats waar uw domein naar verwijst...

      Snappie?
      Anders werk ik het wel wat verder uit, ik ben nu aan het werk dus...

      Sluukes,
      IKKE


      Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
      BE-Wommelgem
      .: 20D & D700 :.

      Comment


      • #4
        Der bestaat ergens een gratis forward dienst.. want dat is wat je nodig hebt... url forwarding....

        hier: http://www.mydomain.com/ dacht ik....

        Voor professionele forwarding (ook email forwarding) moet je maar een privé message sturen.... maar denk dat dit als voorlopig gratis dienst (if I am not mistaken) wel zal volstaan

        Comment


        • #5
          Originally posted by Koenie
          Der bestaat ergens een gratis forward dienst.. want dat is wat je nodig hebt... url forwarding....

          hier: http://www.mydomain.com/ dacht ik....

          Voor professionele forwarding (ook email forwarding) moet je maar een privé message sturen.... maar denk dat dit als voorlopig gratis dienst (if I am not mistaken) wel zal volstaan
          Een forwardadres heeft hij niet nodig want volgens zijn uitleg heeft hij zelfs beter, een eigen domeinnaam.
          Daarvan ben je 99% zeker dat die zal blijven EN je hebt geen vervelende popups... Veel van die diensten verdwijnen na enige tijd en dan is je webpagina/fotoalbum voor velen niet meer bereikbaar...
          Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
          BE-Wommelgem
          .: 20D & D700 :.

          Comment


          • #6
            Beste loloboy em heeft domeinnaam zonder webruimte

            Die forwarding dienst doet de dns van je domein en stuurt het dan door naar jouw webruimte.. dus dit is wel degelijk wat ie nodig heeft.

            het gaat dus niet over zo'n dom go.to/ alternatiefje hé... het catcht uw domein naam en forward naar uw ruimte...

            heb zo ook een www.coqrock.be met professionele forwarding naar een gedeelte van mijn webspace die onder een ander domeinnaam vegeteerd.

            Comment


            • #7
              Dus te verduidelijking met die dienst kan em zijn domeinnaam aan zijn skynet ruimte linken.... geen extra kost als die nog steeds gratis is...

              Comment


              • #8
                zoals koenie al aanhaalt: het is perfect mogelijk je skynet-webspace via mydomain.com gratis aan je domain te linken. enige voorwaarde is dat je de name servers van je domain kan wijzigen naar die van mydomain.com .

                Comment


                • #9
                  Originally posted by pieter jelle
                  zoals koenie al aanhaalt: het is perfect mogelijk je skynet-webspace via mydomain.com gratis aan je domain te linken. enige voorwaarde is dat je de name servers van je domain kan wijzigen naar die van mydomain.com .
                  Als je dat kan wijzigen heb je de rest niet nodig...
                  Wie maakt nu een domeinnaam aan naar een webruimte die ie niet heeft?
                  Het doel van die domein moet toch bestaan, anders kan je gewoon geen domeinnaam registreren...
                  Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                  BE-Wommelgem
                  .: 20D & D700 :.

                  Comment


                  • #10
                    wie zou er 100 euro voor over hebben als je voor een jaar 300MB webspace krijgt op eens snelle server?
                    http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Triker
                      wie zou er 100 euro voor over hebben als je voor een jaar 300MB webspace krijgt op eens snelle server?
                      en wat houd dit allemaal in ?
                      ik betaal nu 100 euro per jaar voor 250 mb bij www.priorweb.be in die prijs is ook een eigen domeinnaam inbegrepen en de nodige php en dergeijke mysql pop3 mail enz enz enz.
                      ik weet het er zijn mischien nog goedkopere maar de service is zeer snel

                      bv om 4 uur s'nachts een mail gestuurd om een subdomein aan te maken ofzo en binnen de 5 minuten mailtje terug dat het in orde is.

                      voor 40 euro per jaar heb je al 25 mb en domeinnaam of overname van uw bestaand domein


                      mvg Svenny007
                      Groeten Svenny007
                      Lier (BE)

                      (Nikon D90 + AF-S Nikkor 18-200mm + AF-S Nikkor 12-24 + SB-900) (Nikon P510) (Nikon AW100)

                      Comment


                      • #12
                        Pieter,

                        Ik heb Skynet gevraagd om mijn domeinnaam te laten verwijzen naar de Nameservers van mydomain.com.
                        Ik ben bijna zeker dat dit weer niet zal gaan.
                        Ik hou jullie op de hoogte!

                        Anders ga ik voor de oplossing van Svenny007

                        Bedankt voor jullie input!!

                        Mark.
                        Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
                        LidNr. BD0211BE

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by loloboy
                          Het doel van die domein moet toch bestaan, anders kan je gewoon geen domeinnaam registreren...
                          dat kan je zeker wel, ik deed het tot nu toe altijd zo ik heb tot nu toe een tiental domeinnamen geregistreerd waarvan het grootste deel via computools.be. Bij registratie geef ik de 4 name servers van bv mydomain mee. Wanneer ik bericht krijg dat het domein geregistreerd is ga ik naar mydomain.com en voeg daar het domein toe en vul alle gegevens in, en laat ik bv naar mijn webspace bij telenet forwarden. Ik kan op elk moment aan computools vragen om de name servers te wijzigen naar bv mijn eigen name servers. Je kan zelfs een domein registreren zonder name servers, al zal je dan niet veel bezoekers op je site krijgen

                          Mark: wat ik niet wist, is dat skynet blijkbaar je registrar is. zij voeren ongetwijfeld hun eigen policy, en dan is het mogelijk dat ze niet toelaten je name servers te wijzigen naar andere dan de hunne. wat je in zo'n geval kan doen is een transfer naar een andere registrar aanvragen. die transfer gebeurt dan binnen de 24u, en bij je nieuwe registrar (computools bv in mijn geval) kan je dan wel gewoon je name servers laten wijzigen naar bv die van mydomain. zo'n transfer kost je bv 10 euro (afhankelijk van je nieuwe registrar) en dan ben je weer voor een jaar gerust

                          Comment


                          • #14
                            dat kan je zeker wel, ik deed het tot nu toe altijd zo ik heb tot nu toe een tiental domeinnamen geregistreerd waarvan het grootste deel via computools.be. Bij registratie geef ik de 4 name servers van bv mydomain mee. Wanneer ik bericht krijg dat het domein geregistreerd is ga ik naar mydomain.com en voeg daar het domein toe en vul alle gegevens in, en laat ik bv naar mijn webspace bij telenet forwarden. Ik kan op elk moment aan computools vragen om de name servers te wijzigen naar bv mijn eigen name servers. Je kan zelfs een domein registreren zonder name servers, al zal je dan niet veel bezoekers op je site krijgen

                            Mark: wat ik niet wist, is dat skynet blijkbaar je registrar is. zij voeren ongetwijfeld hun eigen policy, en dan is het mogelijk dat ze niet toelaten je name servers te wijzigen naar andere dan de hunne. wat je in zo'n geval kan doen is een transfer naar een andere registrar aanvragen. die transfer gebeurt dan binnen de 24u, en bij je nieuwe registrar (computools bv in mijn geval) kan je dan wel gewoon je name servers laten wijzigen naar bv die van mydomain. zo'n transfer kost je bv 10 euro (afhankelijk van je nieuwe registrar) en dan ben je weer voor een jaar gerust
                            ik heb ook bij Computools reeds 2 domeinen geregistreerd en laten forwarden naar mijn homepage bij planetinternet dus dat is geen enkel probleem. Een domeintransfer kunnen ze ook voor jouw verzorgen. Deze mensen zijn professioneel bezig en goed thuis in de materie van domeinen en hostings.

                            Surf maar eens naar http://www.computools.be daar vind je heel wat info. Als ik het goed heb kost een transfer 8.5EUR dus daar moet je het niet voor laten ... en dan zijn al je problemen opgelost.

                            mvg,
                            Giant Pat
                            Do or Do Not - There is no try ...
                            www.giantpat.be

                            Comment


                            • #15
                              Hoi svenny007,

                              zodra ik meer informatie heb laat ik het je weten, eens kijken of we per eind oktober nog iets speciaals kunnen regelen voor BD members!!!
                              De test met mijn site gaat per 1 oktober in, momenteel heb ik bij bij tig verschillende bedrijfjes m'n accounts lopen en her en der maar 10 tot 50mb, dus zet weinig zoden aan de dijk!!!

                              keep you updated!
                              http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                              Comment

                              Working...
                              X