Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alleen een mirakel.....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alleen een mirakel.....

    .... kan Doel nog redden. Oooof was het zwarte magie

    Zondag nam ik deel aan de aktiedag in Doel, waar fotografen en andere kunstenaars hun krachten bundelden om Doel nogmaals in de kijker te plaatsen. De leuze was: 'Alleen Kunst kan Doel nog redden'.

    Dit is één van mijn bijdragen. Ik heb een vrij zware nabewerking toegepast om de dramatiek van het probleem te verzinnebeelden. Aan het opname zelf is niets gewijzigd: dat is zo uit mijn camara gerold.

    Model is Sharon Boucquez.

    If you always do what you always did, you will always get what you always got.
    www.sylviehuybrecht.be

  • #2
    Re: Alleen een mirakel.....

    Nice!
    Ik kan dit wel smaken.

    En Doel moet blijven bestaan!!!
    Ik heb een half jaar geleden nog gesproken met 2 van de overblijvers en zware actievoerders.
    Zij hadden schrijnende verhalen over Doel en de redenen waarom het weg zou moeten.
    How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

    Portfolio Website

    Comment


    • #3
      Re: Alleen een mirakel.....

      mooi gedaan, al gaat hier de aandacht meer naar het model dan naar Doel.
      OK in de achtgerond nog wel een punt van herkenning.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Alleen een mirakel.....

        Zeer krachtige, uitstekende foto!

        Comment


        • #5
          Re: Alleen een mirakel.....

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          mooi gedaan, al gaat hier de aandacht meer naar het model dan naar Doel.
          OK in de achtgerond nog wel een punt van herkenning.
          grt,bouk.
          Ik begrijp je opmerking. Maar we zijn afgezakt naar Doel om er als 'kunstenaar' (hoewel dat een groot woord is) elk ons eigen ding te doen, en in mijn geval is dat nog steeds modellenfotografie. Ik denk trouwens dat de koeltorens op de achtergrond herkenbaarder zijn dan een stukje gevel van een verlaten huis, of een stukje maisveld in het dorp zelf. Ook ik heb een reeks gemaakt die dag in een verlaten woning, maar die woning had in principe eender waar kunnen staan. Het dorp zelf heeft natuurlijk wel een paar herkenbare punten zoals de molen bijvoorbeeld, maar daar was het rendezvouspunt, en bijgevolg liep daar veel te veel volk in de weg om mooie beelden te maken. Ik heb er dus voor gekozen om een paar honderd meter door te schuiven .
          If you always do what you always did, you will always get what you always got.
          www.sylviehuybrecht.be

          Comment


          • #6
            Re: Alleen een mirakel.....

            heel sterk

            is dat gezicht in de wolken toeval, bewust of mijn verbeelding
            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

            IMac/IPad/Mac Air 
            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

            Comment


            • #7
              Re: Alleen een mirakel.....

              Sterke compositie en nabewerking Sylvie
              My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

              Comment


              • #8
                Re: Alleen een mirakel.....

                Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                heel sterk

                is dat gezicht in de wolken toeval, bewust of mijn verbeelding
                Het is toeval, maar mijn oog valt er ook soms op...
                If you always do what you always did, you will always get what you always got.
                www.sylviehuybrecht.be

                Comment


                • #9
                  Re: Alleen een mirakel.....

                  Sublieme plaat
                  It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Alleen een mirakel.....

                    Fraai hoor!
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Alleen een mirakel.....

                      Ik dacht eerst, zo uit decamera gerold??? Dan staan die koeltorens scheef of wa???? Maar dan viel mijnen frank, het model staat op de schuine kant van de dijk wellicht

                      Wel ferm beeld!!! I like it a lot!
                      SKurt.be
                      www.SKurt.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Alleen een mirakel.....

                        Een beetje te gothic voor mij qua afwerking, maar toch een goed beeld.
                        Maar wat bedoel je met 'zo uit de camera gerold'? Bedoel je dat alles in de opname zat? Ook vogeltjes en lucht?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Alleen een mirakel.....

                          Man man man .. goed bezig

                          Lang geleden dat ik het nog eens gezegd heb maar van mij mag dezef in den HOF.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Alleen een mirakel.....

                            Mooie foto, alles is herkenbaar, koeltoren,
                            de vertrekkende vogels, model, prachtig hoor
                            Mooi (zwaar) bewerkt ook.

                            gr
                            Luc

                            Comment


                            • #15
                              Re: Alleen een mirakel.....

                              Ik dacht eerst, zo uit decamera gerold??? Dan staan die koeltorens scheef of wa???? Maar dan viel mijnen frank, het model staat op de schuine kant van de dijk wellicht
                              Inderdaad. Er was een soort strook met van die pekachtige brokken (zoals je kunt zien op de foto) tussen het bovenste deel van de dijk en het lager gelegen deel, waarvan ik dankbaar gebruik heb gemaakt.

                              Maar wat bedoel je met 'zo uit de camera gerold'? Bedoel je dat alles in de opname zat? Ook vogeltjes en lucht?
                              Klopt ook. Er waren veel wilde ganzen en eenden die voortdurend opvlogen aan de kant van het moerasachtige deel van de kant van de dijk waar wij stonden. De lucht was er ook al (de zon brak pas door rond drie uur, daarvoor was het zwaar bewolkt. Deze foto moet ik rond half twee genomen hebben, toen het wolkenpak begon te dunnen), maar die heb ik in de nabewerking gedramatiseerd met een paar multiply layers.
                              If you always do what you always did, you will always get what you always got.
                              www.sylviehuybrecht.be

                              Comment

                              Working...
                              X