Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tip: Canvas bij de Lidl is printbaar !!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tip: Canvas bij de Lidl is printbaar !!!

    Ik was vandaag bij de Lidl en zag dat ze daar canvasblokken te koop met 10 vellen erin. Het betreft formaat 45 x 60,5 cm. Op de verpakking staat dat het geschikt is voor alle schildertechnieken (pastel, aquarel, olieverf...?). Ik dacht bij mezelf: misschien kan ik het ook beprinten en zodoende heb ik voor 8,49 euro zo'n blok canvas.

    Ik bij een vriend langsgeweest die een Epson Pro 3800 bezit en heb hem gevraagd om hierop eens een testafdruk te maken en tot mijn stomme verbazing was het resultaat helemaal niet slecht: het giclée effect zag er fantastisch uit. Jammer dat de kleuren wat fletser waren dan op fotopapier, maar misschien met wat profileren is dit wel te verhelpen.

    Doordat dit "papier" een dichtheid had van 280 gsm, kan het heel eenvoudig via de standaard sheetfeeder voor fotopapier geleid worden zonder enig probleem. Het enige grote nadeel is dat het voor canvas wat dunnetjes aanvoelt al is de structuur wel sterk genoeg: de afdruk schijnt er enigzins door, maar dat mag de pret niet drukken voor minder dan 90 cent voor een vel A2.

    Er waren daar ook schildersplankjes te koop, die misschien ook beprint kunnen worden.
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

  • #2
    Re: Tip: Canvas bij de Lidl is printbaar !!!

    Hallo,

    Leuke tip ... dank u.

    Groetjes.

    Frank.

    Comment

    Working...
    X