Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rename

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rename

    Beste mensen, mijn fototoestel heeft soms kuren (ofwel ik die het niet goed kan gebruiken).
    Af en toe staan mijn instellingen af, en zit ik te fotograferen op 01012000. Dat wilt dus zeggen als ik op één dag twee kaartjes volschiet kan ik die beide kaartjes niet in één mapje zetten.
    Nu wilde ik die een andere naam geven, ik heb al de topics van vroeger opgezocht en gevolgd, maar het lukt mij niet.
    In ACDSEE heb ik ze wel een andere naam gegeven maar is niet de name die ik wil en ook veel te lang : P2107001-1098544071.JPG
    Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik dit op een katholiekere manier kan doen.
    Ik had 2107001 ingegeven, omdat ik hoopte dat die er 2-3-4 enzoverder van ging maken.
    Blijkbaar werkt het anders.
    Ik heb ook irfanview daar lukt het helemaal niet mee.


  • #2
    zie deze topic http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=22672

    exifer!!!

    Comment


    • #3
      Hi Act,

      Originally posted by Act
      Beste mensen, mijn fototoestel heeft soms kuren (ofwel ik die het niet goed kan gebruiken).
      Blijkbaar staat All reset bij jou op on. Op off zetten en bij het tweede kaartje zou hij dan verder moeten tellen.

      Groetjes,

      550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd
      http://www.photos-by-gianni.be

      Comment


      • #4
        Ja dejavu, dat is het inderdaad geweest.
        Ik heb het gedaan.
        Maar te laat gezien.
        Heb dus twee kaartjes met dezelfde nummers.
        En hoe het komt, ik weet het niet, maar het gebeurt heel dikwijls.
        Ik doe dat niet bewust, maar blijkbaar verandert dat zonder dat ik het weet.
        Meestal let ik erop en zie ik of de datum ingesteld staat, maar gisteren dus vergeten.
        Cee, ik zie het niet zo zitten van weer met een nieuw programma te leren werken.
        Ik lees hier heel dikwijls dat het met irfanview en met ADCSEE heel goed kan, maar bij mij lukt het niet.
        Ik zou willen vragen aan mensen die irfanview goed kennen of ze mij willen begeleiden en me zeggen wat ik verkeerd doe.
        Want bij mij lukt het dus niet.

        Comment


        • #5
          Act,
          Je kunt het ook met het programma TOTALCOMMANDER, te vinden op www.ghisler.com

          Zij die Norton Commander gekend hebben in DOS zullen de overeenkomst merken. Dit is veel uitgebreider en ook in het nederlands.

          Het werkt zo: Bestand; Meervoudig-hernoemen-tool. De geselecteede files krijgen dan een nieuwe naam.
          Je kan b.v. kiezen voor: "BBQ .jpg" De files worden dan BBQ001.jpg, BBQ002.jpg enz.
          Hoop je hiermee te helpen.
          Nadien weet ik het meestal wel.
          Panasonic TZ10 + Velbon Sherpa 600

          Comment


          • #6
            Originally posted by Act
            Heb dus twee kaartjes met dezelfde nummers.
            En hoe het komt, ik weet het niet, maar het gebeurt heel dikwijls.
            Ik doe dat niet bewust, maar blijkbaar verandert dat zonder dat ik het weet.
            Dat is wel vreemd... Je haalt er de batterijen toch niet meer dan één uur uit? Want dat reset hij zich wel automatisch...

            Ik heb wel eens een sm kaartje gehad waarmee ik problemen heb gehad. Er kwam op een bepaald moment picture error en kaart was niet meer bruikbaar. Een andere kaartje ingestopt en hij begon vreemd genoeg opnieuw te tellen vanaf 0000 terwijl all reset op off stond.

            Mocht je dus met een kaartje zitten dat soms foutmeldingen geeft, zou het daar kunnen aan liggen...

            Sinds de vervanging van dat kaartje heb ik geen enkel probleem meer gehad met het tellen.

            Groetjes,
            550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd
            http://www.photos-by-gianni.be

            Comment


            • #7
              Noby, liever geen nieuwe programma's, het duurt enorm voor ik er leer mee werken, dat het onbegonnen werk is.

              Dejavu, het is wel zo dat het wel op reset all on staat.
              Hoe het komt weet ik niet, want ik doe dat niet (bewust).
              Het komt echt heel dikwijls voor.
              Ik zal er in het vervolg nog wat beter op letten.

              Comment


              • #8
                Het is in orde.
                Het is mij stap voor stap uitgelegd langs mail en het is gelukt.
                Ik die iets verkeerd (natuurlijk)
                Bedankt voor de bereidwilligheid.

                Comment


                • #9
                  Welke uitleg heb je gehad Act? Over je toestel of over ACDSee??

                  In ACDSee gaat dat perfekt maar waar het getal moet, moet jij ## ingeven (aantal hekjes naar keuze te kiezen)

                  Comment

                  Working...
                  X