Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe monitor ... HELP !!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe monitor ... HELP !!

    Beste BD'ers

    Eventjes geleden heb ik men computer setup geupgrade en nu zou ik graag een beter scherm willen voor men foto's op te bewerken. Ik kom van een Philips 190x6, dus slechter kan het niet hé
    Ik heb al een aantal punten voor mezelf uitgemaakt tenzij jullie me van iets anders kunnen overtuigen :

    - 19 inch
    1) De afstand tussen men ogen en het scherm is hooguit 50cm
    2) Hoe groter, hoe duurder

    - Budget max 350€
    Ik ben maar een amateur en wanneer een scherm het zich kan laten terugbetalen ben ik bereid om er meer aan te geven (lees Eizo, Lacie, duurdere NEC, ...)

    - PVA paneel
    Ik heb al veel gelezen hier op het forum/internet en dit paneel type lijkt voor mij het best betaalbaar. IPS of S-IPS kan ik er niet aan geven.

    --> Momenteel twijfel ik tussen deze 2 monitoren:

    1) NEC MultiSync EA191M - 307€ bij Fashion Computers
    SITE
    - PVA paneel
    - 176° horizontale en verticale kijkhoek
    - 20ms
    - DVI met HDCP ondersteuning
    - sRGB kleurweergave
    - Kantelbaar 90° naar portret -stand
    - 1500:1 effectief contrast

    2) Samsung Syncmaster 943T - 276€ bij Fashion Computers
    SITE
    - PVA paneel (volgens dit)
    - 178° horizontaal en 168° verticale kijkhoek
    - 25ms
    - 10 000:1 dynamisch contrast

    Mijn voorkeur gaat uit naar de NEC omdat
    - Heeft 176° kijkhoek zowel horizontaal als verticaal, de samsung heeft verticaal maar 168°
    - 20ms ipv 25ms
    - kantelbaar scherm

    Wat is jullie gedacht hierover?
    Heeft iemand al ervaringen (zelf gehad / gelezen) over dit scherm van NEC want reviews zijn niet te vinden (na lang googlen).
    Misschien zijn er nog andere modellen die ik over het hoofd zie ...

    Alvast bedankt om dit hier allemaal te lezen en nog meer bedankt voor de hulp !
    > F U J I F I L M <