Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: fotograaf met goede kennis van beauty fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gezocht: fotograaf met goede kennis van beauty fotografie

    Binnekort ga ik mijn eerste echte beautyshoot doen en aangezien ik daar nog niet echt ervaring mee heb, ben ik op zoek naar een fotograaf met een goede kennis van beauty fotografie die voor deze shoot met mij wil samenwerken.

    Op zich kan ik wel redelijk goed met studiolicht werken en heb ik toch wel al behoorlijk wat ervaring met portretfotografie, mode, glamour,... Maar dus niet specifiek met beauty.

    Heeft er iemand van jullie beautyfotografen zin om die dag naar mijn studio te komen, en mij een paar tips en trucks mee te geven voor deze shoot? Uiteraard kan je dan ook zelf foto's maken en gebruiken voor je portfolio of wat dan ook.

    Op zich is hier geen budget voor, maar je hoeft dit niet persé gratis te doen. PM of mail me in ieder geval je prijs maar door, dan kan ik zien of we iets kunnen vrij maken. info @ eviwilmus.com.

    Hier wat meer info over de shoot zelf en over mijn studio-materiaal.

    Er zullen een kapster aanwezig zijn, een visagiste en een stuk of 4 modellen, waaronder minstens 1 man. Indien je meer info wilt over wie deze personen zijn, dan kan ik je die wel bezorgen.

    Wanneer: zondag 2 november (kan eventueel nog veranderen)
    Waar: waarschijnlijk bij mij in de studio in Diest (Vlaams-Brabant, België)
    Wat: beautyshoot, foto's waarbij het haar en de make-up goed uitkomen, met professionele uitstraling.

    Ik beschik over volgend studiomateriaal:
    - 2 Elinchrom Style 600 FX spots
    - 1 Falcon Eyes 300W spot (kan er eventueel nog 2 extra van 300W gaan lenen)
    - 2 grote softboxen voor de Falcon Eyes
    - witte, gele en zwarte rol achtergrondpapier 2,7m breed
    - nog een hoop andere achtergronden (telkens 2 platen van 1m x 2m met verschillende kleuren en motieven behangen)
    - draadloze zenders voor Elinchrom
    - laptop + nodige materiaal om rechtstreeks op computer te shooten

    Ik heb adapterringen besteld om mijn Falcon Eyes softboxen te kunnen gebruiken op mijn Elinchrom spots, maar die zijn nog niet aangekomen en het zou kunnen dat die er tegen dan ook nog niet zijn. Dus voor mijn Elinchrom spots heb ik enkel 1 witte doorschijnende paraply, een kleine paraplusoftbox en een zwart-witte paraplu voorlopig.

    Ik heb geen ringflits of beautydish (ook wel breedtestraler of softlight reflector genoemd).

    Hopelijk heeft iemand hier er wel interesse voor! Groetjes! Evi.
    www.focusfotografie.be
    www.facebook.com/eviwilmus

  • #2
    Re: Gezocht: fotograaf met goede kennis van beauty fotografie

    Voor een samenwerking zit je iets te ver weg voor me.

    Maar beauty is toch niet zo moeilijk? Ik zou gaan voor een witte achtergrond, spot/box/dish recht van voren, 45gr, en van onder oplichten met scherm. Evt. een rimlicht links of rechts and thats is.
    Mits goede visagie en haarstyling zullen daar allemaal mooie platen uit rollen. Evaring en spullen heb je genoeg
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

    Comment


    • #3
      Re: Gezocht: fotograaf met goede kennis van beauty fotografie

      Naast het licht die je gebruikt is de mannier waarop je het licht gebruikt zeer belangrijk.
      Met het licht kun je porieen laten uitkomen of laten verdwijnen.
      Een goeie visa is onmisbaar voor beauty.
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

      Comment


      • #4
        Re: Gezocht: fotograaf met goede kennis van beauty fotografie

        Bedankt voor de reacties.

        Dus ik kan gewoon mijn softbox gebruiken, samen met reflectiescherm en eventueel een haarlicht? Dan zal ik het zo proberen.

        De visagiste weet normaal hoe ze make-up moet doen voor foto en video, dus ik verwacht van haar kant geen problemen.

        Nog tips misschien?
        www.focusfotografie.be
        www.facebook.com/eviwilmus

        Comment

        Working...
        X