Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Calexico @ AB Brussel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Calexico @ AB Brussel

    Gisteren mijn eerste ervaring met de AB gehad die ik graag, ondanks de eerder magere buit, met jullie wil delen.

    Met geluk had ik nog een fotopasje kunnen bemachtigen voor deze wereldband.
    Omstandigheden:
    geen fronstage
    zaak nokvol (uitverkocht)
    goed op tijd zodat ik op de eerste rij stond
    slecht drie nummers, waarvan het tweede met een gastoptreden
    een projectiescherm zodat op de gezichten een netstructuur stond
    heel weinig licht
    geen beweginsruimte


    Eerst wat wat foto's gemaakt van de geweldige supportact Get Well Soon.

    Daarna Calexico. Heb de eerste nummers op iso 1600 en f1.8 getrokken zodat ik met zekerheid enkele beeldjes zou hebben. Tijdens het laatste nummer op iso 1250.

    Daarna mijn toestel aan de kant gelegd..........en zag geweldige kansen één voor één aan mij voorbij gaan terwijl de compactjes allemaal op scherp stonden.........maar kreeg hierdoor wel de kans om lekker van hun warme muziek te genieten.........

    De Amerikaanse band Calexico ((rondom zanger Joey Burns en drummer John Convertino) maakte haar goede live-reputatie gisteren waar. Met haar warme en soms mysterieuze Mexicaanse/Californische mariachi-klanken beïnvloed door de muziek die Ennio Morricone, door fado, afro-peruviaanse muziek, surf en oude jazz stond de ganse zaal direct in vuur en vlam.


    .....en dan zijn er nog de fotokes













    .
    facebook

  • #2
    Re: Calexico @ AB Brussel

    slecht of weinig licht hoeft daarom geen rem te zijn eh ,
    dan is het terug een beetje meer fotograferen want met die fancy lichten en cameras van tegenwooridig word het eigenlijk toch altijd maar simpeler ...

    nr 1 is een fijn shot jaak ,
    2 had ik graag in harde zwart wit gezien
    nr drie zit dan weer sfeer is , maar vind zo een artiesten altijd zo levensloos eh, maar ja bon aan de aard van het instrument te zien kan je daar nu ook niet veel aan doen
    www.kemizz.com
    Brand new Blog
    kemizzdotcomonflickr

    Comment


    • #3
      Re: Calexico @ AB Brussel

      Ondanks alles toch een mooie reeks Jaak! geweldige scherpte bij 1 en 3!

      De tweede mocht inderdaad in z/w omgezet worden.

      De AB is een hele mooie zaal, met knappe belicting. Jammer dat er helemaal geen frontstage is. Ik ben er zelf nog maar één keer geweest en toen was de boel niet uitverkocht... er vroeg genoeg bij zijn is een absolute must!
      Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

      Comment


      • #4
        Re: Calexico @ AB Brussel

        Oorspronkelijk geplaatst door kemizz Bekijk bericht
        slecht of weinig licht hoeft daarom geen rem te zijn eh ,
        dan is het terug een beetje meer fotograferen want met die fancy lichten en cameras van tegenwooridig word het eigenlijk toch altijd maar simpeler ...
        Het wordt idd. allemaal simpeler.............maar ik heb helaas gene d3 die moeiteloos boven iso 1600 kan werken. Ook door meer te fotograferen krijg je met weinig licht de acties met veel beweging niet scherp vastgelegd. Maar meestal (tenzij je maar eventjes mag fotograferen) zijn er toch een aantal momenten met voldoende licht..........het is de kunst deze momenten te gebruiken.
        Maar klagen doe ik niet..............ik werk juist het liefst met weinig licht omdat de foto's dan ook veel sfeervoller zijn.

        Oorspronkelijk geplaatst door kemizz Bekijk bericht
        2 had ik graag in harde zwart wit gezien
        Bedankt voor de suggesties...........is idd beter

        Last edited by jaak56; 14 oktober 2008, 20:04.
        facebook

        Comment


        • #5
          Re: Calexico @ AB Brussel

          Z/W opname is idd prachtig!
          Dare to be different than the pack...
          https://500px.com/pieter_73/galleries/random-landscapes

          Comment


          • #6
            Re: Calexico @ AB Brussel

            jep zwart wit doetem het hier heel wat beter , (vind kik toch eh)

            en over dat weinig licht volg ik je ook
            in het begin was het allemaal wow met de d3 omdat die die hoge iso met mak aankan ,maar dat maakt het dan weer extra lastig om de sfeer vast te leggen
            ervoren schoot ik met de d2 reeks en dat was dag en nacht verschil , maar daarom zeker niet minder

            wat ik maar bedoelde was dat dezer dagen de technologie kwa stagelight en fotografie zo hard vooruit gaat dat we altijd maar meer en meer verwend worden , dat is allemaal leuk en fijn natuurlijk ,en dat gaat zich ook hard blijken in de hedendaagse beelden uit film en fotocameras..., fotos worden scherper dan nodig , beelden worden helderer dan ooit maar
            soms zie ik dingen langskomen waarvan ik denk hoe in godsnaam doe je zoiets met dat materiaal en in die omgeving , en dat ligt dan wss vaak aan de machine die denkt voor de gebruiker (auto) , in plaats van andersom

            uitleg , ik ben er slecht in

            heb men d3 al paar keertjes meegeven met ollie en die kwam direct altijd terug, pffff die high iso , veel te rap burned , maar soit , klagen ga ik nu ook niet doen
            www.kemizz.com
            Brand new Blog
            kemizzdotcomonflickr

            Comment


            • #7
              Re: Calexico @ AB Brussel

              jammer dat je geen frontstage had in de ab.
              Ik ben er zaterdag geweest naar Disturbed en heb dankzij de vriendelijke securityman in de frontstage mogen blijven staan voor het volledige concert.

              Als er geen frontstage is (zie counting crows die ik daar gedaan heb) dan heb ik de regel van 3 songs lichtjes aan mijn fuck-you botjes gelapt. Maar na een nummer of 6-7 dan toch maar rond de nek laten hangen en bij uitzonderlijke momenten (slot bvb) toch rap nog eens geklilkt.
              Waarschijnlijk irritant voor de mensen voor mij die constant een wit canon in hun ooghoeken zagen.

              Ondanks de beperkingen heb je er toch weer deftige platen uitgehaald, Jaak.
              Ik verkies ook wel de Zw/W versie van nr 2.

              over de kwestie van 'minder fotograferen dezer tijd door techniek' ga ik mij niet uitspreken omdat ik niet anders gekend heb
              WWW.JOPIX.BE
              Just one click away...

              Comment


              • #8
                Re: Calexico @ AB Brussel

                Ik vind dat moeilijke licht eigenlijk een hele aangename beperking. Vaak heb ik de indruk dat ik in die omstandigheden veel minder foto's maak (bij calexico heb ik er ongeveer 35 gemaakt, maar een stuk of 5 daarvan zelfs per ongeluk). Maar hetgeen je dan aan snelheid, licht en 'gemak' inboet, komt er dan vaak net *wel* op een andere manier uit. Ik denk dat ik jaak daarin dan ook helemaal kan volgen. Geen probleem voor mij als de spots wat worden dichtgeknepen.

                Bij weinig licht doe ik trouwens weinig moeite om toch naar de luttele momentjes met veel licht op zoek te gaan. Ik bedoel, als er geen licht is hoef je toch niet te doen alsof je in het sportpaleis stond? + ik hou erg van onderbelichte beelden.

                Jaak, mooie beelden hoor. (en heel anders dan hetgeen ik voor gegaan ben)

                Comment


                • #9
                  Re: Calexico @ AB Brussel

                  Mooie foto's inderdaad.
                  En qua AB -> inderdaad, dikwijls geen frontstage. Gisteren bij Heather Nova bijvoorbeeld weer wel. En zoals eerder reeds aangehaald: geen frontstage = geen frontstage-security = het hele concert foto's trekken :-) Of tot je vriendelijk gevraagd wordt doro bijv de toermanager die in de zaal staat om te stoppen. Wat dan ook gebeurd, uiteraard.
                  www.YourConcertShots.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Calexico @ AB Brussel

                    Eerste en de zwart-wit versie van de tweede

                    grtz
                    Caroline
                    www.myspace.com/photocaroline

                    Comment

                    Working...
                    X