Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp Fotostudio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp Fotostudio

    Hallo!

    Binnenkort komt de zolder vrij, en ik wil daar een fotostudio gaan bouwen.
    Ik ben de zoveelste die het vraagt, maar...
    Kan iemand mij advies geven wat voor flitsset ik het beste kan kopen voor een niet al te hoge prijs? (200,- tot 300,- )

    De ruimte is 3m bij 6m, en ongeveer 3,50m hoog,
    alles is wit en heeft een gladde lichte vloer.
    Aan 1 kant zit over de hele breedte een dakkapel.

    Wie kan mij vertellen wat een leuk beginners setje is?

    zelf dacht ik aan Linkstar of Falcon eyes... en red ik het met 150 watt?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Hulp Fotostudio

    is dat een hellend dak? zo niet, hoe groot is de oppervlakte waar je 3 meter hoogte kan halen?

    zorg dat je dak en muren mat grijs geschilderd zijn
    ik zou een goedkope set van 3x300 WS kopen die je tot 1/32 kan dicht zetten kopen, dat is in veel situaties in te zetten, en ga je niet snel spijt van hebben. 2x 150 WS ga je snel op uitgekeken zijn

    ne witte, ne zarte en ne gevlekte achtergronddoek is leuk om te beginnen.

    zorg voor een goede muziekinstallatie om rustige achtergrondmuziek van de smaak van je modellen te draaien tijdens de shoot, zorg dat er een make-up tafeltje dcihtbij je setup is waar ze makkelijk ne "finishing touch" kunnen doen aan de oogschoduw of hun neus poederen als de flits teveel glanst ...

    Comment


    • #3
      Re: Hulp Fotostudio

      150w is echt weinig, zeker als je een softbox wil gaan gebruiken, ik heb 2x 200w en 1x 400w en vind dat soms toch nipt.
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

      Comment


      • #4
        Re: Hulp Fotostudio

        150w is net genoeg om portretjes te trekken.. voor meer ga je er echt niet komen.
        en de 2de opmerkingen die ik heb is.. spaar een beetje langer en ga direct voor iets beter..
        poof

        Comment


        • #5
          Re: Hulp Fotostudio

          ik werk in een ruimte van 6 op 3 met een hoogte van 2,60m ... mijn muren zijn in verschillende kleuren geschilderd (wit, rood, blauw en crème) ... mijn studioflitsen zijn van Jinbei (2x250 W/S en 1x400 W/S)

          als je leuk vindt wat ik ermee doe ... dan heb je ineens je antwoord ;-)

          Greetz,
          TravelToy
          www.christian-bailleul.be | Blog

          Comment

          Working...
          X