Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EXIF informatie uitlezen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EXIF informatie uitlezen

    Hallo allemaal. Ik ben een enorme beginner, en lees hier al een tijdje rond, eerst als niet lid, nu als lid.

    Mijn naam is Vienna, ik woon in Nederland, en ben 44 jaar. Dat heel kort over mezelf.
    Ik wil heel graag mee gaan doen in de beginnershoek, maar moet nog heel veel leren en zit dus eerst nog flink in de boeken.

    Maar goed, nu de vraag. Ik hoop dat ik hem in de goede hoek stel, want ik zie niet echt een beginnershoekje voor vragen.

    Ik heb heel veel fotos gemaakt met verschillende instellingen.
    Maar hoe kun je nu zien hoe je foto gemaakt is in de EXIF info?

    Ik kan de info wel lezen maar wil graag weten hoe je kunt zien of de foto Automatisch, of op TV stand, of M stand is gemaakt.
    Heb me suf gezocht, maar ik kan het eigenlijk nergens terugvinden.

    Wie wil deze beginner een handje helpen?
    Alvast bedankt!
    Canon EOS 450D

  • #2
    Re: EXIF informatie uitlezen

    Oorspronkelijk geplaatst door Vienna Bekijk bericht

    Ik kan de info wel lezen maar wil graag weten hoe je kunt zien of de foto Automatisch, of op TV stand, of M stand is gemaakt.
    Heb me suf gezocht, maar ik kan het eigenlijk nergens terugvinden.
    Meestal vind je die info terug onder "Exposure Mode" of "Exposure Program", hangt een beetje af met welk programma je de exif bekijkt...
    Grtz, Tigra-Boy
    ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

    Comment


    • #3
      Re: EXIF informatie uitlezen

      Dank voor je antwoord.
      Ik had op dit forum ergens gelezen dat Opanda een goed programma was en heb dat geinstalleerd.
      Ik snap er nog niet zo veel van, maar dat was je vast al duidelijk