Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste fotoafdrukcentrale NL?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beste fotoafdrukcentrale NL?

    Ik kom uit Nederland en hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden. Ik wil graag de geslaagde foto's van mijn digitale camera (Canon Powershot A70) laten afdrukken via een afdrukcentrale in Nederland.

    Welke is volgens jullie kwalitatief het beste? Levert een Hema of Albert heijn puike kwaliteit of kun je beter naar de vakman gaan? Nou ja, dat soort dingen dus!

  • #2
    Zoals over veel dingen zijn ook de meningen hierover verdeeld

    Je kunt het beste even een search doen hier in "Algemeen" op foto s afdrukken . Je krijgt dan meerdere pagina s info
    Hier als voorbeeldje een thread over de Hema:

    http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=22705&SearchTerms=afdrukken,fot o,s

    Comment


    • #3
      Beste Madguy,

      Je vraag is een nederlandse centrale, maar ik raad je toch aan eens even op deze site te gaan kijken, www.pixum.nl [is duits].
      Ik heb zelf een canon S30 en laat mijn foto's daar altijd afdrukken, goede kwaliteit en top papier, zeer goede service als er wat aan de hand mocht zijn, je krijgt ook nog een leuk software programma'tje tot je beschikking.[je foto's worden in 3 tot 4 dagen bezorgt]

      Groeten
      Omega.
      Groeten Omega.

      www.digiwaart.nl

      Comment


      • #4
        zelf ook best tevreden over pixum.nl en de prijs is een sterk punt. Kleuren zijn doorgaans iets warmer dan origineel en een profiel is er niet verkrijgbaar. Toch mijn voorkeur als ik iets laat afdrukken. laatste twee bestellingen 10x15 hadden beetje last van banding, en ooit één keer onvolledige bestelling (werd rechtgezet) maar de banding trekken ze in twijfel. (Moest zelf beginnen terugsturen naar Nederland enzo). Momenteel print ik haast alles zelf, maar voor eventuele grote oplagen wend ik me tot pixum.nl

        Comment


        • #5
          Persoonlijk vindt ik Elka nog het beste, deze is belgisch maar er zitten een hoop vakfotografen waar je ze aan kunt meegeven.
          Ze zijn niet echt goedkoop maar de kwaliteit is super.

          Als je naar de website van elka gaat (www.elka.be) dan vindt je er vast een die bij jouw in de buurt samenwerkt met elka.

          Let wel op bij bijv. Pixum en hema, het is vakantie tijd, dus een hoop vakantiewerkers staan nu achter een afdrukcentrale, deze zijn zeer onervaren, dus minder kwaliteit.
          mvg
          gabriella
          Canon 300D en 350D
          canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
          canon 20-35 usm

          Comment


          • #6
            Let wel op bij bijv. Pixum en hema, het is vakantie tijd, dus een hoop vakantiewerkers staan nu achter een afdrukcentrale, deze zijn zeer onervaren, dus minder kwaliteit.
            gabriella, dat geld dan toch ook voor de Elka-centrale, of zie ik dat verkeerd!

            Comment


            • #7
              Jan,

              Tot op heden heb ik nog steeds de beste resultaten bij elka...
              Zij hebben daar ook een vaklap, zowel voor analoog als digitaal.

              Vorige week bij de hema een paar test printjes laten afdrukken, nou het was om te huilen zo slecht.
              Ik weet ong. wel hoe het werkt bij de afdrukcentrale's omdat ik zelf voorheen bij een fotozaak als fotolaborante (sjiek woord) heb gewerkt.

              Denk dat zij verstandig zijn en daar geen onervaren studenten achter zetten..
              mvg
              gabriella
              Canon 300D en 350D
              canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
              canon 20-35 usm

              Comment


              • #8
                Bedankt voor de tips en verwijzingen. Het opzoeken had ik eigenlijk ook zelf gekund, stom...

                Maar goed, hartelijk bedankt!

                Ik ben trouwens in shock over het feit dat men vakantiehulp voor foto's afdrukken gebruikt. Men wil toch zijn of haar foto's niet afgeven aan een stelletje onervaren lui?!

                Mijn broertje laat ze altijd afdrukken bij Albert Heijn. De kwaliteit wisselt echt enorm. Soms is het supergoed en soms inderdaad 'banding'...

                Comment

                Working...
                X