Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe harde schijf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Externe harde schijf

    Iemand enig idee of deze mini externe harde schijf kan aangesloten worden op mijn D300

    Het is 10 cm lang, iets dikker dan een creditcard en er zit 320 GB in. Rara, wat is het?
    Freecom’s nieuwste Mobile Drive XXS, volgens eigen zeggen ‘s werelds kleinste harde schijf.

    Met ‘kleinste harde schijf’ doelt Freecom op vergelijkbare externe harde schijven. Binnenin pronkt namelijk een reguliere 2,5inch-schijf met 320 GB opslag (er zijn kleinere harde schijven van 1,8 inch, maar die bieden logischerwijs beduidend minder opslagcapaciteit). De XXS zou 27 procent kleiner zijn dan de directe concurrentie in het 2,5inch-segment. Naast het 320GB-model komen er overigens ook 160- en 250GB-versies van de XXS.



  • #2
    Re: Externe harde schijf

    Er staat in datzelfde artikel dat de schijf zijn voeding krijgt via USB, en niet via stroomkabel.
    Van een batterij is er blijkbaar geen sprake.
    Je zal hem dus sowieso aan de pc moeten hangen om hem te gebruiken.
    En of je dan je camerakabel aan de PC/laptop hangt of aan de schijf zelf (onwaarschijnlijk in dit geval denk ik) heeft dan weinig belang.
    Grtz, Tigra-Boy
    ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

    Comment


    • #3
      Re: Externe harde schijf

      Je D300 gedraagt zich als een externe harde schijf als je hem op je PC aansluit. Maw. als een soort slave van je PC(soort master).
      De XXS is een externe schijf en dus ook omop de PC aan te sluiten en dus ook een "slave".

      Wat gebeurd er nu als je 2 slaven bijeen zet zonder meester? Juist niets ze staken

      Dit is sterk vereenvoudigd uitgelegd maar geeft aan wat er gebeurd.

      Je kan de XXS dus enkel op een PC aansluiten.
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Externe harde schijf

        Bedankt voor deze info . Kan misschien dan toch nuttig zijn op mijn reis in Mali als ik er een internet zaak vindt om mijn geheugenkaartjes via de PC op die mini harde schijf te plaatsen .

        Comment


        • #5
          Re: Externe harde schijf

          Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
          Bedankt voor deze info . Kan misschien dan toch nuttig zijn op mijn reis in Mali als ik er een internet zaak vindt om mijn geheugenkaartjes via de PC op die mini harde schijf te plaatsen .
          Ik heb zo'n little disk van Lacie gekocht. 20 Gb is niet zo veel, maar toch genoeg om als grote USB-stick te dienen. Heb hem altijd bij.
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • #6
            Re: Externe harde schijf

            Veel te klein . Ik denk zo'n 1500 tot 2000 foto's te nemen op die 24 dagen .

            Comment


            • #7
              Re: Externe harde schijf

              heb de lacie van 120 GB, toen 99 euro in onze comuterwinkel.
              enkel USB nodig, super handig vind ik zelf en daar staan al een paar 1000 foto's op
              hoe meer f**k hoe meer vreugd

              **=ol

              Comment


              • #8
                Re: Externe harde schijf

                Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                Veel te klein . Ik denk zo'n 1500 tot 2000 foto's te nemen op die 24 dagen .
                Betekent dat je toekomt met +/- 30 Gb. Dus 4 Sandisk CF 8192MB Extreme IV 40.0MB p/s kaartjes aan 90 € en je bent tenminste zeker dat je thuis zult komen MET foto's. Als de kaartjes niet zo snel moeten zijn kan je al wegkomen met 4 x 45 €.

                Je zal maar thuiskomen en je "Freecom" prul vraagt je om te formatteren
                α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                Flickr____No place to be

                Comment


                • #9
                  Re: Externe harde schijf

                  Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                  Bedankt voor deze info . Kan misschien dan toch nuttig zijn op mijn reis in Mali als ik er een internet zaak vindt om mijn geheugenkaartjes via de PC op die mini harde schijf te plaatsen .
                  Dan kan je deze net zo goed op een DVD laten schrijven, in Zuid Afrika was dat geen enkel probleem, internetcafé, computerzaak, fotozaak je kon er overal terecht, zelfs bij de gewone gasthuizen waar we verbleven hadden veel een computer staan, alleen enkele lege DVD's meenemen of daar aankopen

                  Daarom dat ik mij aan de 4Gb kaartjes hou, kan mooi op een DVD.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Externe harde schijf

                    Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                    Betekent dat je toekomt met +/- 30 Gb. Dus 4 Sandisk CF 8192MB Extreme IV 40.0MB p/s kaartjes aan 90 € en je bent tenminste zeker dat je thuis zult komen MET foto's. Als de kaartjes niet zo snel moeten zijn kan je al wegkomen met 4 x 45 €.

                    Je zal maar thuiskomen en je "Freecom" prul vraagt je om te formatteren
                    Zeg nooit "zeker". Ik heb onlangs een mankerende Sandisk 8GB CF III - kaart mogen terugbrengen naar de winkel. Ik was zo'n 10 à 15% van mijn beelden onherroepelijk kwijt.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Externe harde schijf

                      Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                      Zeg nooit "zeker". Ik heb onlangs een mankerende Sandisk 8GB CF III - kaart mogen terugbrengen naar de winkel. Ik was zo'n 10 à 15% van mijn beelden onherroepelijk kwijt.
                      Nikon D3 kan je naar de twee kaartjes tegelijkertijd laten schrijven, Bv. Raw op de ene en JPG op de tweede, toch wel een zekerheid.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Externe harde schijf

                        maar net dat ietsje te duur voor mijn portomonnee
                        hoe meer f**k hoe meer vreugd

                        **=ol

                        Comment


                        • #13
                          Re: Externe harde schijf

                          Iemand ervaring met de Epson P-2000 of P-4000 die door Scott Kelby in zijn boeken beschreven worden? Ziet er mij ook interessant uit om back-ups te maken. Respectievelijk 40 en 80 GB.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Externe harde schijf

                            De Epson viewers zijn wat achterhaald ondertussen qua opslag.
                            Ze zijn bovendien vrij omvangrijk en duur.
                            Indien de grootte en het gewicht toch iets minder belangrijk zijn, zou je misschien beter eens kijken naar de discussie over de mini notebooks: http://forum.belgiumdigital.com/f36/...ks-231478.html
                            Ik denk dat deze meer voordelen bieden tegenover de Epson viewers, bovendien zijn ze eigenlijk niet duurder.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment

                            Working...
                            X