Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe kat fotograferen???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe kat fotograferen???

    Hallo,
    ik zou heel graag foto's kunnen maken binnenshuis van mijn katten, maar telkens ik dat probeer zijn hun ogen gesloten.
    Ik heb nochthans een goed toestel een canon 400 D met een 18-55 lens op maar het lukt me gewoon niet.
    Kan iemand me vertellen hoe ik dit toestel moet instellen om toch een mooie kattenfoto te kunnen nemen?
    Ik ben een leek dus gelieve gedetailleerd te antwoorden zodat ik het begrijp aub.
    Lieve groetjes Hilde

  • #2
    Re: Hoe kat fotograferen???

    Gebruik je je flits? Waarschijnlijk sluit je kat daardoor de ogen.

    Ik heb er geen probleem mee : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/image/80880070

    Comment


    • #3
      Re: Hoe kat fotograferen???

      Camera op Av zetten, diafragma +- 5.6, ISO op 400 tenzij minder ook kan (da's afhankelijk van het licht in de kamer)...

      Bij portretten durf ik mijn camera ook nog wel eens op continu-opnamen te zetten (da's een knopje rechts van je display) en dan bij het nemen je ontspanknop ingedrukt houden zodat die een foto of 3-4 neemt. Zal er wel eentje tussenzitten met ogen open

      Verder nog : de aandacht van je kat proberen te krijgen door naam te roepen en zo.

      Tenslotte : proberen, proberen, proberen
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: Hoe kat fotograferen???

        oh hvr wat heb jij een mooie poes!
        foto als spiegel of als venster?

        Comment


        • #5
          Re: Hoe kat fotograferen???

          Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
          oh hvr wat heb jij een mooie poes!
          Inderdaad. Leuke naam ook
          Mvg Tim

          Comment


          • #6
            Re: Hoe kat fotograferen???

            goldy,