Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe kat fotograferen???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe kat fotograferen???

    Hallo,
    ik zou heel graag foto's kunnen maken binnenshuis van mijn katten, maar telkens ik dat probeer zijn hun ogen gesloten.
    Ik heb nochthans een goed toestel een canon 400 D met een 18-55 lens op maar het lukt me gewoon niet.
    Kan iemand me vertellen hoe ik dit toestel moet instellen om toch een mooie kattenfoto te kunnen nemen?
    Ik ben een leek dus gelieve gedetailleerd te antwoorden zodat ik het begrijp aub.
    Lieve groetjes Hilde

  • #2
    Re: Hoe kat fotograferen???

    Gebruik je je flits? Waarschijnlijk sluit je kat daardoor de ogen.

    Ik heb er geen probleem mee : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/image/80880070

    Comment


    • #3
      Re: Hoe kat fotograferen???

      Camera op Av zetten, diafragma +- 5.6, ISO op 400 tenzij minder ook kan (da's afhankelijk van het licht in de kamer)...

      Bij portretten durf ik mijn camera ook nog wel eens op continu-opnamen te zetten (da's een knopje rechts van je display) en dan bij het nemen je ontspanknop ingedrukt houden zodat die een foto of 3-4 neemt. Zal er wel eentje tussenzitten met ogen open

      Verder nog : de aandacht van je kat proberen te krijgen door naam te roepen en zo.

      Tenslotte : proberen, proberen, proberen
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: Hoe kat fotograferen???

        oh hvr wat heb jij een mooie poes!
        foto als spiegel of als venster?

        Comment


        • #5
          Re: Hoe kat fotograferen???

          Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
          oh hvr wat heb jij een mooie poes!
          Inderdaad. Leuke naam ook
          Mvg Tim

          Comment


          • #6
            Re: Hoe kat fotograferen???

            goldy,

            hoe staat de camera ingesteld?
            > staat de focusbeam aan? (afzetten)
            > rode ogenreductie? (afzetten)

            mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

            Comment


            • #7
              Re: Hoe kat fotograferen???

              Hoi iedereen, ik zal het eens proberen hoor, ik heb nog nooit in AV-modus getrokken zoals ik al zei ik moet nog zoveel leren, bedankt alvast voor jullie tips.

              Comment


              • #8
                Re: Hoe kat fotograferen???

                Hoi iedereen,
                ik heb het dus geprobeerd om op AV een foto te trekken, flits gaat dan niet af .... maar ... elke foto is bewogen, is precies als ik trek op nachtvision.
                Hoe kan ik dit probleem oplossen?
                Groetjes Hilde

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe kat fotograferen???

                  Oorspronkelijk geplaatst door Goldy_be Bekijk bericht
                  Hoi iedereen,
                  ik heb het dus geprobeerd om op AV een foto te trekken, flits gaat dan niet af .... maar ... elke foto is bewogen, is precies als ik trek op nachtvision.
                  Hoe kan ik dit probleem oplossen?
                  Groetjes Hilde
                  Flitser openklappen.

                  Lees de handleiding van je toestel een keer of 5 door, en ga daarmee spelen.
                  Daarnaast een basiscursus fotografie ( boek of via internet ) volgen.

                  Wij kunnen wel domweg gaan vertellen wat je moet doen maar het is makkelijker als je zelf op zoek gaat en probeert.
                  Kom je er echt niet uit dan kan je altijd nog en vraag posten natuurlijk.

                  Toen ik je eerste vraag las dacht ik al "haal je toestel van de auto stand af"
                  Een slr is heel anders fotograferen dan een compactje oid. vandaar dat er een vorm van studie voor nodig is.

                  Greetz rich
                  D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe kat fotograferen???

                    Hallo,
                    bedankt voor je antwoord, ik besef nu maar al te goed dat ik best ergens een cursus zou volgen , het enige probleem is dat ik mij reeds twee maal had ingeschreven voor een zaterdagcursus maar dat deze telkens volzet is. In de week kan ik namelijk niet gaan.
                    Weet er soms iemand waar ik online een goede cursus met oefeningen kan volgen, dan moet ik jullie hier in de toekomst zoveel niet lastig vallen.
                    Alvast bedankt ,
                    Hilde

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe kat fotograferen???

                      Oorspronkelijk geplaatst door Goldy_be Bekijk bericht
                      Hoi iedereen,
                      ik heb het dus geprobeerd om op AV een foto te trekken, flits gaat dan niet af .... maar ... elke foto is bewogen, is precies als ik trek op nachtvision.
                      Hoe kan ik dit probleem oplossen?
                      Groetjes Hilde
                      Technisch : de manual van je toestel 3 keer lezen, daar heb je geen cursus voor nodig.
                      Artistiek : probeer gebruik te maken van bestaand licht, zoals van een raam. Vergeet die flits op je toestel, daar ga je nooit een mooie foto mee verkrijgen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe kat fotograferen???

                        Laat die flits voor wat het is...
                        Je moet gewoon zorgen dat je veel licht hebt.
                        Met veel licht bedoel ik niet om uw luster aan te steken met 3 kleine spotjes die hard licht maken.
                        Het is niet omdat er genoeg licht is om te zien of een boek te lezen dat je genoeg licht hebt om te fotograferen.
                        Je mag zelfs alle lichten in uw huis samenbrengen, je zal nog te kort komen
                        Het ideale is op een zonnige dag onder de witte platen van een veranda. Dan heb je veel zacht licht en kan je doen wat je wil.

                        Dus LICHT is het toverwoord

                        Zo heb je een kort sluitertijd en heb je geen beweging meer.
                        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoe kat fotograferen???

                          Je mag gerust flitsen hoor. Mijn katten werden in 't begin geïntimideerd door mijn witte toeter, maar niet door mijn flitser.
                          Hier zat ik op een meter of twee van de kat vandaan, en flitste ik tegen de witte muur naast mij:



                          Nog eentje met flits, zelfde omstandigheden maar nu links naar achter geflitst meen ik:



                          En voor de poezenliefhebbers nog een paar van toen ze klein waren :-)
                          ______
                          www.vue.photo

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoe kat fotograferen???

                            Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                            Je mag gerust flitsen hoor.
                            OK, maar dit is indirecte flits. Lukt niet met die pop-up flits van de 400D hé.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoe kat fotograferen???

                              Gebruik eens de AE-lock knop van je toestel. Je flitser gaat dan een eerste maal af. Dat is de pre-flash. Als je dan de foto neemt (met het "*" symbool in je zoeker) dan heb je geen pre-flash meer.

                              Dave
                              pixelpusher

                              Comment

                              Working...
                              X