Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Update verlichting tips

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Update verlichting tips

    Voorbeeld van een opstelling voor verlichting zoals deze door portretfotografen wordt gebruikt. Het key-light vormt gewoonlijk het punt waarvan wordt uitgegaan. Hoe groter de lichtinvalshoek ten opzichte van het directe voor aan zicht, des te dramatischer is het effect (lopend van ´Highlight´tot ´Low Key´).



    "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
    Member of Han Fan Clan
    Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

  • #2
    Zo'n grote doos heb ik niet
    Nee Merci HV, komt wel van pas. Maar ik denk ook als het witte wanden zijn dat je dan ook nog de lamp naar de wanden toe kan draaien. Ongeveer hetzelfde als wat ik nu soms al probeer om naar de hoek van de kamer te flitsen.

    Comment


    • #3
      ik vind het zeer raar dat er zo weinig reactie komt op dit topic. de tips om een model te portretteren zijn er allesbehalve naast hoor. je kunt natuurlijk ook een opstelling maken om ook de achtergrond uit te lichten, maar ik denk niet dat dat hier de bedoeling was van HV. zeer goeie tips hoor. ik vraag me enkel af waarom fig. 1 niet in deze reeks te zien is, zelfs niet na je edit van dit topic Han

      Comment


      • #4
        Bedankt HV, komt altijd van pas

        Comment


        • #5
          Originally posted by the hustler
          ik vind het zeer raar dat er zo weinig reactie komt op dit topic.
          Zoals met de meeste tips e.d. komt er juist geen reactie omdat er eigenlijk niets meer over te zeggen valt. Natuurlijk zou iedereen kunnen komen 'dank u' zeggen maar dat brengt ook niets bij aan de thread. Ik heb zelf ook al vaak gemerkt dat wanneer ik iets post, dat volgens mij toch wel heel nuttig is, er voor de rest ook niet meer op gereageerd wordt, maar daar heb ik geen probleem mee. Ik ga er dan immers maar van uit dat het dan voor iedereen duidelijk is . Het zou natuurlijk ook kunnen dat niemand geïnteresseerd is...
          Maar gezien ik nu toch aan het posten ben: merci HV . Ik vraag me wel af of je geen copyrights aan het schenden bent, want dat lijken scans uit een boek ?

          Henk

          Comment


          • #6
            Ik denk dat Henk hier de nagel op de kop slaat.

            Bij nuttige tips kan je enkel dank U zeggen of negeren.

            In beide gevallen dus weinig respons.

            Behalve natuurlijk als je over nog meer kennis /ervaring beschikt kan je in discusie gaan.

            Jo(han)

            Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

            Comment


            • #7
              Bij deze...
              Dank u

              Comment

              Working...
              X