Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sensor reinigen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sensor reinigen

    Wie heeft ervaring ivm het reinigen van de sensor...?

    Volgens sommigen is het reinigen van een sensor van een digitale camera " kinderspel" ... Ik heb hiermee geen enkele praktische ervaring. Maar het lijkt mij toch niet een "eenvoudig" maar eerder secuur werkje waaraan enige sico's verbonden zijn...

    1) zelf reinigen en hiermee bedoel ik niet met het "luchtpeertje" maar dus "nat reinigen" en welke producten zijn hiervoor het best aangewezen

    2) laten reinigen bij een merkverkoper en is daarbij enige garantie in het spel voor als er dan toch een onvermijdelijke kras op de sensor zou zitten (enfin niet op de sensor zelf maar op de filter ervoor) en wat kost een dergelijke ingreep ...en hoelang ben je de camera kwijt...?

    3) wie heeft hiermee ervaringen en kan dus spreken uit zijn of haar praktijkervaring

    Bedankt alvast
    Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.


    Lamp

  • #2
    Re: Sensor reinigen

    [MOD]
    Even verplaatst naar een gepaster forumdeel

    Comment


    • #3
      Re: Sensor reinigen

      Eclipse 2, pecpads en een spatel en 1 á 2 minuten werk en soms een paar keer achter elkaar.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Sensor reinigen

        Zelf aan de slag gaan, je moet het uiteindelijk toch eens leren ! Gewoon iemand in de buurt zoeken die het je eens wil tonen.

        Onlangs hier een draadje geweest over iemand die zijn sensor door 'profs' liet reinigen, resultaat: ganse binnenkant van camera besmeurd met vettigheid en vingerafdrukken op de spiegel !
        It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

        Comment


        • #5
          Re: Sensor reinigen

          Oorspronkelijk geplaatst door Petertje Bekijk bericht
          Zelf aan de slag gaan, je moet het uiteindelijk toch eens leren ! Gewoon iemand in de buurt zoeken die het je eens wil tonen.

          Onlangs hier een draadje geweest over iemand die zijn sensor door 'profs' liet reinigen, resultaat: ganse binnenkant van camera besmeurd met vettigheid en vingerafdrukken op de spiegel !
          Mss eens laten weten van welke regio je bent.
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

          Comment

          Working...
          X