Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aantal kliks 350d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aantal kliks 350d

    Hoi iedereen,

    Ik ben aan het overwegen om mijn canon 350d te verkopen om zo de aanschaf van een 50D mee te helpen financieren.
    Nu lees ik in veel van de advertenties het aantal kliks dat welk een toestel heeft gemaakt. Waar kan ik dit terug vinden, en heeft iemand een idee wat een aanvaardbare prijs is voor zo'n toestel met kitlensl? Minimale sporen van gebruik, CF van 2 giga incluis.

    mvg,
    Luc

  • #2
    Re: Aantal kliks 350d

    Dat weet je niet... je kan dat enkel zien aan de nummering van foto's (als hij continue nummering heeft gebruikt) en als ik me niet vergis wordt de teller gereset op 9999 en kan je ook zelf manueel de nummering resetten. Dus het nummer is zeker niet 100% betrouwbaar. Het echte aantal kliks kan je nooit achterhalen, want die wordt niet bijgehouden.

    Comment


    • #3
      Re: Aantal kliks 350d

      Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
      Het echte aantal kliks kan je nooit achterhalen, want die wordt niet bijgehouden.
      Behalve bij de XD toestellen van Canon dacht ik.

      Comment


      • #4
        Re: Aantal kliks 350d

        Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
        Behalve bij de XD toestellen van Canon dacht ik.
        Best mogelijk, maar het gaat hier over een 350D.

        Comment


        • #5
          Re: Aantal kliks 350d

          Ok, daar ben ik dus uit..... en iemand een idee wat mijn toestel nog waard is of voor wat ik er voor kan vragen ? Gewoon om een idee te hebben ? Dan weet ik of het nog de moeite loont om het uberhaupt te verkopen.

          Comment


          • #6
            Re: Aantal kliks 350d

            Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
            Dat weet je niet... je kan dat enkel zien aan de nummering van foto's (als hij continue nummering heeft gebruikt) en als ik me niet vergis wordt de teller gereset op 9999 en kan je ook zelf manueel de nummering resetten. Dus het nummer is zeker niet 100% betrouwbaar. Het echte aantal kliks kan je nooit achterhalen, want die wordt niet bijgehouden.
            Dat wordt heel zeker wel bijgehouden, alleen kunnen die gegevens enkel uitgelezen worden bij Canon.
            Mijn Olympus (E-500) toont die info normaal ook niet, maar door wat op de juiste knopjes te duwen kan je in het service-menu van die Olympus geraken, waar je dus alle info kan lezen (aantal clicks, aantal keer dat de flash gewerkt heeft, ...). Canon zal ook wel ergens zo truuck hebben, maar die ken ik niet.
            Groeten,

            Polleke

            Comment

            Working...
            X