Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flikkering in schermen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flikkering in schermen

    Hey,

    ik ben zopas naar nieuw appartement verhuisd maar nu heb ik in al mijn schermen een flikkering. Nee het ligt niet aan de schermen, heb alles al onderling getest.

    ik vermoed dat het aan de stroom ligt, is er een oplossing voor? Zou bv een ups kunnen werken, of zo'n stekker tegen bliksem?

    iemand al ervaring mee of oplossingen?

    groeten
    Sergio
    www.sergioprodi.com
    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

  • #2
    Re: flikkering in schermen

    Je stopcontacten zijn toch voorzien van een werkende aarding ?

    Een contactdoos met bliksembescherming zal niet helpen, een UPS eventueel wel op voorwaarde dat het 1 is die continu de wisselspanning zelf "maakt", en niet enkel als op de batterij stroom geleverd wordt.
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: flikkering in schermen

      Welke schermen?
      Beauty is in the eye of the beholder
      a77 en veel andere dingen, vooral goesting..

      Comment


      • #4
        Re: flikkering in schermen

        al een ander stopcontact geprobeerd, of de stekker omgedraaid.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: flikkering in schermen

          De netfrequentie is bijna overal in Europa 50Hz, door te verhuizen verander je daar niets aan...

          Een TFT sluit je aan op het net, 230V / 50Hz, maar dan wordt daarvan gelijkspanning gemaakt om het scherm en de elektronica te voeden (bij sommige TFT's zit er een voedingsblok tussen het netsnoer, bij andere is de voeding ingebouwd).


          Bij een 50Hz TV kan het flikkeren opvallen als er een bepaalde soort verlichting in dezelfde ruimte wordt gebruikt (met TL of spaarlampen valt dat iets meer op). Ik heb hier een 100Hz TV (nog geen platte TFT of plasma), en die geeft een heel rustig beeld, zonder flikkering. Als ik in de Makro naar de tv's kijk, dan zie ik er altijd wel een paar die op 50Hz werken, en die flikkeren wel.
          Maar een computermonitor werkt meestal op een hogere frequentie dan 50Hz, en dan heb je er ook geen last van (ook niet in combinatie met sommige lampen).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: flikkering in schermen

            Toevallig andere soort verlichting in de ruimte gebruikt? Kijk eens in het donker.

            Is de flikkering continue of om de paar seconden/minuten?
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: flikkering in schermen

              Maak even duidelijk of je het over LCD of CRT schermen hebt, dit maakt redelijk wat verschil...

              mogelijke oorzaken:

              - magenetisch veld van iets nabij de schermen
              - zware verbruikers op dezelfde kring als de schermen
              - antiek elektriciteitsnet

              mogelijke oplossingen:


              - Test met een verlengsnoer of het probleem zich voordoet op andere stroomkringen
              - schakel systematisch alle andere electrische appraraten in je woning uit en zie of er iets tussenzit dat stoort (wasmachine / elek. boiler / elek. fornuis zeker uitzetten op dat moment)
              - schermen verder van elkaar plaatsen
              - speakers verder van het beeldscherm plaatsen
              - controleer je refresh rate en zet deze op 85hz of hoger (CRT only) - soms verlies je instellingen als je schermen onderling switched.
              - switch je schermen onderling
              - meet je stopcontact uit en kijk of deze wel netjes genoeg stroom levert
              Mijn foto's
              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

              Comment


              • #8
                Re: flikkering in schermen

                Ok even wat testen gedaan gisteren

                Allereerst bedankt aan iedereen voor de tips tot zover, maar het blijkt niet het electriciteits netwerk te zijn, dat is brand new, en gekeurd.

                Het gaat om een 24" lcd scherm, merk speelt geen rol lees verder

                Ik heb dit nu getest op mijn acer one (zo'n mini laptop met standaard intel videochipset) met zelfde schermkabel en stopcontact, en daar heeft hij het NIET.
                Dus restte mij maar 1 ding probleem zoeken bij mijn laptop.

                deze heeft een 8600gt mobile kaart, ik heb nu pas geupdate naar de 178.13 nforce drivers, geen verschil.

                Wat is nu het probleem, zwart en wit zijn ok, maar ik krijg lijnen als ik midtoon kleuren gebruik. bv bij het openen van een foto zie ik flikkering rond de scheidingslijn van de haren enzo. In het donkere deel niets en in de huid ook niets.

                bv als ik mijn background op 50% grijs zet dan krijg ik die flikkering. het zijn als het ware horizontale flikkeringen. Ik zie geen verloop, dus ze bewegen niet van plaats.

                Refresh rate staat op 60hz zoals voor alle tft/lcd schermen en resolutie op 1920x1200 zoals het hoort

                Anyone any idea wat dit verdomde probleem zou kunnen zijn?!


                Kleine update: verlichting speelt ook geen rol doet het met alle lichten afzonderlijk aan en uit ook. De flikkering is ook continu
                www.sergioprodi.com
                Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

                Comment


                • #9
                  Re: flikkering in schermen

                  verdere testen gedaan en uiteindelijk het probleem gevonden.
                  Vond het al raar dat ik dit in mijn oude appartement niet had en hier wel.

                  Ook getest met mijn andere laptops en pc's en die hebben het niet.
                  Uiteindelijk tot de constatie gekomen dat het inderdaad iets is met het electriciteits netwerk.

                  Wat weet ik nog niet, dit is een nieuwbouw loft dus alles is nieuw EN gekeurd. Strange

                  feit is wel dat als ik de voeding van mijn laptop uittrek ik het probleem niet heb, echter werkt mijn pc perfect. Als ik de voeding van andere pc gebruik heb ik het ook niet, maar nu komt het leuke....

                  Heb het ondertussen ook op mijn TV ontdekt, en als ik de voeding van de bewuste laptop gebruik op andere laptop, heb ik het ook NIET!!

                  Begrijpe wie begrijpe kan, iemand iedeëen wat dat verdomde probleem kan zijn?
                  Ik ga als volgende test eens proberen met een stekker zonder aarding, mss komt het probleem via daar.
                  www.sergioprodi.com
                  Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

                  Comment


                  • #10
                    Re: flikkering in schermen

                    Steek deze of deze ertussen en het probleem zou opgelost moeten zijn. ben je gelijk beveiligt tegen stroompieken & bliksem.

                    De batterij in een kleine UPS vangt normaal ge zien alle schommelingen / afwijkingen op en zorgt ervoor dat je scherm / pc net datgene krijgt waar ze gelukkig mee zijn.. de stekkerdoos daar ben ik niet helemaal zeker van dat ze het zelfde resultaat heeft, vraag het dus even na in de winkel!
                    Mijn foto's
                    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                    Comment


                    • #11
                      Re: flikkering in schermen

                      Ok ik heb een update, de flikkering is weg door het gebruik van een HDMI naar DVI kabel voor op mijn scherm.

                      Dus analoog aangestuurt had ik flikkering, digitaal niet.
                      De flikkering komt wel degelijk van het electriciteits netwerk, en zal morgen naar gekeken worden.

                      Anyway toch bedankt voor jullie hulp en tips en ik hoop dat jullie ook wat hebben aan mijn testjes en resultaten.
                      www.sergioprodi.com
                      Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

                      Comment


                      • #12
                        Re: flikkering in schermen

                        Dag Sergio,

                        'k heb gevonden wat 'k bij mijn dochter moest zetten bij een installatie van 3*40A ... :

                        een sperfilter 1350hz (voor 3 fazen 400V)

                        ... kost een fortuin dat ding ...

                        Misschien heeft je buur dat niet ...

                        Grtjs,
                        Guy

                        Comment


                        • #13
                          Re: flikkering in schermen

                          Je moet eens weten wat er allemaal voor storingen op het
                          lichtnet zijn
                          Ik had nog niet gehoord dat dit ook op LCD's zichtbaar was.
                          Op High-end audio gebied is het lichtnet een regelrechte ramp!
                          Een zwaar vervuilde rand aarde werkt ook heel fijn [niet dus].

                          succes,
                          ron.
                          http://exhi-fotografie.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: flikkering in schermen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sergio_Nikon Bekijk bericht
                            Dus analoog aangestuurt had ik flikkering, digitaal niet.
                            De flikkering komt wel degelijk van het electriciteits netwerk, en zal morgen naar gekeken worden.
                            Ik heb dat op het werk ook. Als ik de voeding van mijn scherm op hetzelfde stopcontact zet als mijn portable flikkert mijn scherm.
                            Neem ik een ander stopcontact is het opgelost.
                            Ander scherm of andere portable maakt niet uit ... miserie begint zodra ik de voeding van de portable durf aansluiten. Met de portable op batterij is er ook niks verkeerd.
                            Andere voeding helpt ook niet ... zal wel iets inzitten dat storingen maakt, al zou dit niet mogen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: flikkering in schermen

                              Voor een laptop wordt een schakelende voeding gebruikt, dat is niet meer de gewone transfo/gelijkrichter/spanningsstabilisatie die vroeger altijd gebruikt werd, maar een stukje elektronica dat wel gevoeliger is voor stoorpulsen.
                              Als er in de buurt dan een apparaat is dat veel storingen geeft, dan is het best mogelijk dat die schakelende voeding kuren krijgt.
                              (Een schakelende voeding is veel compacter, lichter, en ook heel wat efficienter (veel hoger rendement) dan de oude transfo met gelijkrichter en stabilisatie.)

                              Je kan er altijd een extra ontstoorfilter tussenzetten om de storingen te beperken:


                              Normaalgezien zou elk apparaat dat voor storingen kan zorgen al zo'n filter moeten hebben om te voorkomen dat de storingen in het net terechtkomen.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X