Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studioflitsers - dienen ze allen een gelijk "ws" vermogen te hebben ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Studioflitsers - dienen ze allen een gelijk "ws" vermogen te hebben ?

    Indien je een opstelling maakt met 3 studioflitsers , gebruik je dan :

    - verplicht 3 flitsers met een gelijk aantal "ws" vermogen, dus zelfde type en vermogen als basistoestel .
    - een mix , vb een hoofdflitser van 400 ws en de 2 anderen 250 ws

    (weet dat vermogen ook nog eens instelbaar is aan de studioflitser zelf)


    maw is het 1-raadzaam/2-wenselijk/3-verplicht of 4-vrij van 3 dezelfde studioflitsers te kopen of bv 2 van een bepaalde sterkte en een derde iets sterker in ws .
    Fotografische groeten
    Patrick

  • #2
    Re: Studioflitsers - dienen ze allen een gelijk "ws" vermogen te hebben ?

    Niet verplicht ...een normale set van drie heeft één hoofdlicht en twee hulplichten die 1 stop minder zijn op vol vermogen. Zoals 1X 600 WS en 2x 300 WS.
    perfect werkbaar digitaal is 3 X 300 WS, persoonlijk zou ik niet onder de 300Ws gaan.

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Studioflitsers - dienen ze allen een gelijk "ws" vermogen te hebben ?

      4 :d:d
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Studioflitsers - dienen ze allen een gelijk "ws" vermogen te hebben ?

        Wat zijn dan de ideale combinaties ?

        2 X 250 WS + 1 X .......... WS

        2 X 300 WS + 1 X .......... WS

        2 X 400 WS + 1 X .......... WS

        1 X 250 WS + 1 X .300 WS + 1 X ........... WS

        1 X 300 WS + 1 X .400 WS + 1 X ........... WS

        en of ........................... andere ideale combinaties .
        Fotografische groeten
        Patrick

        Comment


        • #5
          Re: Studioflitsers - dienen ze allen een gelijk "ws" vermogen te hebben ?

          hangt ook af van wat je fotografeerd.

          ga je enkel modelbouw wagens fotograferen in een zolderkamertje, dan kom je met minder licht toe dan wanneer je een model ten voeten uit gaat uitlichtne in een grote studio

          minstens 3 flitsers met 2x300 WS e n1x 600WS kom je al heel ver mee. Ik gebruik mijn SB800's zelf samen met de studiofitsers als ik nog ergens een effectlichtje nodig heb, en te weinig lampen over heb

          Comment


          • #6
            Re: Studioflitsers - dienen ze allen een gelijk "ws" vermogen te hebben ?

            Je kan inderdaad niet zomaar een configuratie bepalen. Alles hangt ervan af wat je gaat fotograferen (portret, full, groepen..), zoals reeds gezegd is in vorige antwoorden.
            Hoe groot is de studioruimte? (Hoe verder de flitsen van de achtergrond staan, hoe minder licht door het onderwerp wordt opgevangen.)
            Het hangt er ook van af hoe je de flitsers gaat gebruiken. Welke "lichtvormers" ga je gebruiken. Softboxen, paraplu, snoots, beauty dish,en dit in combinatie met welke reflectoren.

            Ikzelf gebruik voor modelfotografie momenteel 1x600 + 2x300 Ws. Hoofdzakelijk met softboxen.
            (Octa met dia 1,6m en striplight) Vermogen staat gewoonlijk zo rond de helft tot 2/3 ingesteld.

            Ik hoop ooit nog 2x500Ws bij te kopen. Nu heb ik (soms) net te weinig bronnen om ook de achtergrond mooi uit te lichten.
            https://waltertalboom.be-
            Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

            Comment

            Working...
            X