Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mac vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mac vraagje

    Is een iMac geschikt om fotobewerking te doen of moet ik voor de Mac Pro gaan?



    mvg,

    White

  • #2
    Re: Mac vraagje

    Voor een amateur zal een iMac ruimschoots volstaan.
    Wil je veel grote bestanden tegelijk bewerken en daarnaast nog tegelijk andere taken doen, ga dan voor de Mac Pro.
    Weet wel dat de iMac met z'n glanzend scherm mogelijk moeilijk te calibreren valt.

    T.

    Comment


    • #3
      Re: Mac vraagje

      Dag White,

      Ik heb een iMac 2.1 GHz, en heb het geheugen verhoogd tot 1.5 GB RAM.
      Aperture en Photoshop CS3 werken dan nog tegen een behoorlijke snelheid!

      groeten,
      Johanuz

      Comment


      • #4
        Re: Mac vraagje

        Bedankt voor de reactie.
        Ik ben een 1ste jaar student fotografie, dus de computer moet nog wel even dienen.
        Wat ik me afvraag: is de 8core te verantwoorden voor fotobewerking?
        4 GB ram geheugen zie ik als een noodzaak, is dit juist?
        Hoeveel visueel geheugen is nodig?



        mvg,

        White

        Comment


        • #5
          Re: Mac vraagje

          Oorspronkelijk geplaatst door White Bekijk bericht
          Bedankt voor de reactie.
          Ik ben een 1ste jaar student fotografie, dus de computer moet nog wel even dienen.
          Wat ik me afvraag: is de 8core te verantwoorden voor fotobewerking?
          4 GB ram geheugen zie ik als een noodzaak, is dit juist?
          Hoeveel visueel geheugen is nodig?



          mvg,

          White
          Vooral 8core kopen en minstens 4 GB RAM! Zo steun je ook de economie!
          Eerst vraag je wat er nodig is, en als er dan iemand antwoordt, blijkt dat je enkel
          bevestiging wil van een keuze die al gemaakt is...

          Kan je met een Porsche ook 20 km/u rijden? Ja, dat kan! :-)

          groeten,