Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portretrecht versus Objectrecht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Portretrecht versus Objectrecht

    Portretrecht versus objectrecht....?

    De voorzitter van de rechtbank van koophandel in Antwerpen boog zich vorig jaar over de vraag of er een portretrecht op huizen of landschappen geeist kan worden.

    De tekst is te lang en voor wie belangstelling heeft verwijs ik naar mijn weblog ( helemaal onderaan de bladzijde datum 23 juni)

    Het wordt er niet gemakkelijker op voor fotografen...
    Graag uw reacties...

    Groeten

    Lamp
    Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.

  • #2
    Re: Portretrecht versus Objectrecht

    Portretrecht,

    Ik heb een toelichting bovenaan op mijn blog geplaatst, zodat de lezer gemakkelijker weet waar hij moet klikken voor de volledige tekst.

    Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.


    Lamp

    Comment


    • #3
      Re: Portretrecht versus Objectrecht

      heb de tekst gelezen!
      lijkt mij eerder puur 2 firma's die het nie kunnen vinden met elkaar en zo hun winst
      vergooien aan een proces!!

      voor amateur fotograafjes zal dit wel zo geen vaart lopen zeker


      mvg david
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Portretrecht versus Objectrecht

        Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
        heb de tekst gelezen!
        lijkt mij eerder puur 2 firma's die het nie kunnen vinden met elkaar en zo hun winst
        vergooien aan een proces!!

        voor amateur fotograafjes zal dit wel zo geen vaart lopen zeker

        mvg david
        Laat het ons hopen... want het zou erg zijn als er voor objecten "rechten" zouden gevraagd worden... stel je voor..

        In de marge en afwijkend van dit onderwerp :

        ik heb net een bericht ontvangen van BD (deze website) dat men vermoed dat ik reclame maak voor mijn blog... wat niet mijn bedoeling is (ik heb twee onderwerpen aangesneden in dit verband)... ik zal dus voortaan maar mijn blogadres weglaten
        en een andere manier zoeken om langere teksten te delen met anderen (ik ben eigenlijk een groentje op deze site) ik wil mij natuurlijk aan de regels (afspraken) houden. Ik moet dan ook eens dat reglement hier lezen (meestal zijn die reglementeringen ellen lange verbodsbepalingen dat ik ze gewoon niet meer lees...ik weet niet of dat hier ook zo is.... en ik denk dat er zo veel mensen zijn).

        Groeten

        lamp

        Comment


        • #5
          Re: Portretrecht versus Objectrecht

          U had inderdaad beter rechtstreeks verwezen naar de blog van Joris Deene.
          Ik vind het trouwens not done - ondanks de bronvermelding - dat u zijn volledige blogtekst klakkeloos overneemt in uw blog.

          Comment


          • #6
            Re: Portretrecht versus Objectrecht

            Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
            U had inderdaad beter rechtstreeks verwezen naar de blog van Joris Deene.
            Ik vind het trouwens not done - ondanks de bronvermelding - dat u zijn volledige blogtekst klakkeloos overneemt in uw blog.
            Beste
            1) De auteur van een blog bepaalt wat op die blog komt te staan en niemand anders.
            2) Bronvermelding is toegepast
            3) De tekst op mijn blog stond ivm een aantal andere onderwerpen aangaande privacy
            4) Indien u een tekst overneem van een andere auteur, dan moet dat in zijn geheel zijn en niet klakkeloos ( want anders worden onderwerpen uit hun verband getrokken)

            Misschien moet u zich de vraag eens stellen wat u met uw reactie wenst te bereiken, ik ben in elk geval gewonnen voor "open en eerlijke informatie" ... Dus een positieve reactie zou hier eigenlijk beter op zijn plaats zijn ... !
            Een positieve reactie In de zin van ... bv: goed dat we dit weten (het verhaal over objectrecht) en zou het objectrecht mogelijks inderdaad niet zeer nadelig zijn voor de collega's fotografen...en hoe zullen we in dit land ivm dit onderwerp op wettelijk verder gaan evolueren...

            Dat is natuurlijk iets moeilijker dan te zeggen... klakkeloos iets over te nemen

            Beste groeten

            Comment

            Working...
            X