Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherm voor fotobewerking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Scherm voor fotobewerking

    Wat kunnen jullie aanraden: 19" gewoon of 24" breedbeeld?

  • #2
    Re: Scherm voor fotobewerking

    Wat is dit voor een vergelijking ?

    een 19" 4/3, is 38.6x29.0 cm.
    een 24", 16/10 is 51.7x32.3 cm. ?

    Die 24" is dus in oppervlak zowat 50% groter...
    Voor dezelfde hoogte in scherm, heb je met een 22" breedbeeld meer dan voldoende.

    Uiteraard is zo'n 24" handiger. Bij heel wat programma's (om Photoshop maar niet te noemen), kan je de toetsenbalken links en rechts neerploffen, en heb je in het midden dan ruimte genoeg over. Je moet wel voor jezelf uitmaken of dat scherm wel zo groot moet zijn...

    Meestal is er een behoorlijk prijsverschil tussen een 22" en een 24", omdat men bij 24" schermen meestal niet de goedkope TN panels gebruikt.
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: Scherm voor fotobewerking

      Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
      Wat kunnen jullie aanraden: 19" gewoon of 24" breedbeeld?
      Dat hangt van je eigen smaak en voorkeuren af.

      Ik heb een 21" scherm dat aangesloten is op een pc, en waar ik supergemakkelijk mijn macbook op kan aansluiten om in dat geval met twee schermen te werken (die externe 21" en de macbook 15" of hoeveel dat ook precies mag zijn). Maar in de praktijk gebruik ik dat scherm amper.

      24" vind ik persoonlijk te groot om nog aangenaam/overzichtelijk te zijn. Op 19" zou ik voor fotobewerking met gemak alles kwijt kunnen en overzichtelijk houden.

      Persoonlijk denk ik dat je beter extra geld uitgeeft aan beeldkwaliteit dan aan extra schermoppervlakte.

      Comment

      Working...
      X