Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe eigen afdrukken archiveren, tips ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe eigen afdrukken archiveren, tips ?

    Sinds kort heb ik besloten mijn foto's zelf af te drukken.
    (zie thread http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=24676).
    Je kan wel zeggen, eigen schuld, dikke bult, trek nu maar uw plan betweter, maar toch zou ik graag even informeren hoe jullie je eigen afdrukken archiveren.

    Gewoon los : mechanisch te gemakkelijk te beschadigen.
    In plastiek doorkijkmapjes steken lukt niet : plakken.(correctie : zie EDITED)
    In een normaal kartonnen fotoalbum, met doorzicchtige kleefhoekjes is nogal stroef qua her-rangschikken als er andere bijkomen in dezelfde kategorie.
    Op kartonnen bladen plakken (met die kleefhoekjes) en die in een propere map steken lijkt mij het beste tot nu toe, maar na wat doordenken en enkele nachtjes over slapen komen er allicht nog andere ideeën bovenborrelen.

    EDITED : foto's plakken aan plastiek : dit leidde ik af nadat ik eens een foto tussen een tijdschrift gestoken had voor transport (niet doen). Ik veronderstelde dat plastiek ook zou plakken. Na een testje blijkt de foto op plastiek toch niet te plakken.
    Als dit zo is dan kleef ik de foto's met doorzichtige kleefhoekjess op stevig A4 papier en deze dan in een boekje met 50 plastiek A4 bladen. Ideaal om te her-rangschikken én goed beschermd.

    Andere suggesties van jullie zijn zeer welkom.

    Groeten,
    Fritsken.
    Sony F717. (ben gebeten én besmet, fijn zo!)
    **EK** allways on for me please
    Halfvol is voller dan halfleeg.

  • #2
    Frits,ik denk dat je je topic beter verhuist naar de "Fotobewerking" (daar staat bovenaan;"....U kan hier eveneens terecht voor discussies omtrent het archiveren en ordenen van uw fotoverzameling".)
    Waarschijnlijk ga je daar meer kans hebben om replies te krijgen dan hier in "Algemeen"
    Danny's Photosite

    Comment


    • #3
      Frits,ik denk dat je je topic beter verhuist naar de "Fotobewerking" (daar staat bovenaan;"....U kan hier eveneens terecht voor discussies omtrent het archiveren en ordenen van uw fotoverzameling".)
      Waarschijnlijk ga je daar meer kans hebben om replies te krijgen dan hier in "Algemeen"
      Niet gezien, ik zag hier in algemeen ook al vanalles over printers staan, dus ja ...
      Ik denk dat ze daar eerder softwarematig archiveren bedoelen, en rangschikken.

      Maar voor mijn part ben ik er weer eens uit, al enkele bladen volgeplakt, achter plastiek. Plakt dus NIET, 't is handig, en ze zitten in 't donker.
      Suggesties nog altijd welkom hoor.

      Bedankt voor de helpende hand !
      Fritsken.
      Sony F717. (ben gebeten én besmet, fijn zo!)
      **EK** allways on for me please
      Halfvol is voller dan halfleeg.

      Comment

      Working...
      X