Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Thurisaz @ Rock Wervik 2008

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Thurisaz @ Rock Wervik 2008

    Gezien het concert van Thurisaz 99% headbangen was en de lichtintensiteit zo laag was (we hadden eigenlijk nog wat rook nodig om de omstandigheden ideaal te maken ) heb ik maar vollop geexperimentereerd met bewegingsonscherpte in de hoop de sfeer vast te leggen. Iemand tips om headbangers vast te leggen????














    more @ http://www.pbase.com/pieter_73/thuri...ck_wervik_2008
    Dare to be different than the pack...
    https://500px.com/pieter_73/galleries/random-landscapes

  • #2
    Re: Thurisaz @ Rock Wervik 2008

    iets speciaals

    de eerste vind ik de minste, omdat er eigenlijk niets scherp is
    de tweede daarentegen beter, t-shirt is scherp en trekt daardoor ook wel de aandacht
    de derde vind ik tof qua pose en scherp/onscherpte

    wel veel uitgebrande plekken maar het past wel bij je strakke zwart/wit verwerking
    Feel free to shoot ;) - Canon 50D - 70-200mm f2.8 - 50mm f1.8 www.ilsevphotography.be

    Comment


    • #3
      Re: Thurisaz @ Rock Wervik 2008

      tja, de optredens van Thurisaz ken ik een beetje. De nodige belichting is meestal wel aanwezig, maar wordt zo weinig mogelijk gebruikt. Er is dan meestal maar één oplossing: flitsen. Daarom raad ik je aan dit in het vervolg ook te doen. Desnoods met een kleiner diafragma en een langere sluitertijd. Zo haal je er toch nog wat effect uit.
      canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

      Comment


      • #4
        Re: Thurisaz @ Rock Wervik 2008

        Ik begrijp de moeilijkheid maar zie geen oplossing - deze plaatjes zijn het ook niet. Bewegingsonscherpte kan nog toegevoegde waarde geven als er wél bepaalde elementen scherp zijn...
        Web: http://www.hanscouwenbergh.be
        Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

        Comment


        • #5
          Re: Thurisaz @ Rock Wervik 2008

          Oorspronkelijk geplaatst door gothtim Bekijk bericht
          tja, de optredens van Thurisaz ken ik een beetje. De nodige belichting is meestal wel aanwezig, maar wordt zo weinig mogelijk gebruikt. Er is dan meestal maar één oplossing: flitsen. Daarom raad ik je aan dit in het vervolg ook te doen. Desnoods met een kleiner diafragma en een langere sluitertijd. Zo haal je er toch nog wat effect uit.
          het is niet simpel om die mannen vast te leggen, heb nog maar 1x gehad dat ze de eerste 2 nummers volledig deftig belicht waren (rest van de set was een ramp) andere keren heb ik spijtig genoeg moeten flitsen ook...

          Comment


          • #6
            Re: Thurisaz @ Rock Wervik 2008

            Lijkt me alsof deze foto's echt de sfeer weergeven die er was!
            Daarom een
            De keuze naar omzetting in z/w vind ik ook terecht, al zou ik er zelf misschien
            wat meer wit in gestopt hebben;

            Mooi!

            Comment


            • #7
              Re: Thurisaz @ Rock Wervik 2008

              Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
              Lijkt me alsof deze foto's echt de sfeer weergeven die er was!
              Daarom een
              De keuze naar omzetting in z/w vind ik ook terecht, al zou ik er zelf misschien
              wat meer wit in gestopt hebben;

              Mooi!
              jammer ............met deze mening ben ik het niet eens.
              voor mij moet er bij zulke foto's een scherpe zone zijn.........en ook op de juiste plaats
              facebook

              Comment


              • #8
                Re: Thurisaz @ Rock Wervik 2008

                Ik besef maar al te goed dat het niet altijd simpel is maar deze resultaten vind ik echt ondermaats, maybe next time
                Eric Van Aerschot BD0730BE

                Comment


                • #9
                  Re: Thurisaz @ Rock Wervik 2008

                  Die van Peter vind ik de beste, zoals Regenboogje zei: De t-shirt is centraal onderwerp en scherp, dus trekt de aandacht. En dat shirt moet ik nog altijd es kopen

                  De rest van de foto's spreken mij aan wegens de sfeer die ze uitstralen, net zoals hun optredens

                  Cheers, great work!
                  Canon EOS 450d + EF- S 18-55 IS / EF-S 55-250 IS/ EF 50mm f/1,8 / UV en polarfilterke, en een héééél lang verlanglijstje.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Thurisaz @ Rock Wervik 2008

                    Flitsen met laag vermogen onrechtstreeks en op tweede sluitergordijn was hier een goede oplossing geweest.
                    Je moet dan proberen om een goede balans te vinden tussen het flitslicht en de achtergrondverlichting.
                    Wat voorbeelden vind je hier

                    Hans
                    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                    Comment


                    • #11
                      Re: Thurisaz @ Rock Wervik 2008

                      Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                      Flitsen met laag vermogen onrechtstreeks en op tweede sluitergordijn was hier een goede oplossing geweest.
                      Je moet dan proberen om een goede balans te vinden tussen het flitslicht en de achtergrondverlichting.
                      Wat voorbeelden vind je hier

                      Hans
                      Thx Hans, eindelijk een comment die me technisch verder kan helpen. dat had ik echt nodig. Zal dit zeker en vast eens uitproberen tijdens unleashed in de biebop....

                      btw greta pics!
                      Dare to be different than the pack...
                      https://500px.com/pieter_73/galleries/random-landscapes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Thurisaz @ Rock Wervik 2008

                        Met de sluitersnelheid en ISO moet je een beetje experimenteren maar meestal zit ik tussen 1/10 en 1/100 sec en een ISO van 800-1600.
                        Lagere sluitersnelheid geeft meer achtergrond maar ook meer beweging, snellere minder achtergrond maar meer scherpte.
                        Flits stel je ofwel manueel in, ofwel werk je met flitscompensatie, aan jou de keuze. (ik werk altijd manueel met de camera)
                        Hopelijk kan je hier wat mee doen. Experimenteren is de boodschap. Kleinschalige concerten zijn hier ideaal voor.

                        Hans
                        Last edited by CH Photography; 22 oktober 2008, 07:17.
                        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                        Comment

                        Working...
                        X