Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sterre of maan kijkers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sterre of maan kijkers

    Hoi, wie kan me helpen bij de aanschaf van een degelijke telescoop?
    Merk / type / prijs / adressen, alles kan me helpen, kennis is next to zero....

  • #2
    Re: Sterre of maan kijkers

    Telescopen heb je in alle prijsklassen en kwaliteiten. Wat is je budget ? heb reeds enige ervaring met telescopen of ben je een absolute beginner ? ...

    Comment


    • #3
      Re: Sterre of maan kijkers

      ist om samen met je fototoestel te gaan gebruiken!!
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Sterre of maan kijkers

        Beginner, budget 500 euro. eenvoudig gebruik is gewenst. camera moet er niet aan kunnen, maar mag wel.
        Bedankt
        Rudy

        Comment


        • #5
          Re: Sterre of maan kijkers

          Voor 500 euro is de keuze beperkt maar je zult wel iets vinden, als je tenminste niet te veel eisen stelt. Anders zul je wat meer moeten neertellen. Op de site van de astroshop van Urania vind je heel wat prijzen:



          PS: Ik heb al jaren een Newton telescoop van Meade in de de doos liggen. Wegens tijdsgebrek komt hij nooit meer uit de doos. Ik ben al lang van plan om hem te verkopen. Indien interesse stuur je maar een pm of email.

          Groeten, Tom.

          Comment


          • #6
            Re: Sterre of maan kijkers

            Met een Newtonian (reflector) heb je het meeste waar voor je geld. Nadeel is dat het wat meer afstellen vraagt. Kijk ook zeker naar het statief: een degelijk (zwaar) equatoriale mount is zonder meer een noodzaak!

            Dave
            pixelpusher

            Comment


            • #7
              Re: Sterre of maan kijkers

              probeer volgende link ook eens:



              groet Hans

              Comment

              Working...
              X