Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijen (wegwerp) ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterijen (wegwerp) ???

    Hallo allemaal

    Gebruik voor flits een Canon Speedlite 430 EX .
    Merk wel dat je batterijen nog al eens op zijn en mijn vraag is dan ook
    Gebruiken jullie oplaadbare batterijen (zijn deze krachtig genoeg)
    Of gebruiken jullie wegwerp batterijen.

    Grt Frank

  • #2
    Re: Batterijen (wegwerp) ???

    Met nikkel-metaalhydride accu's met een hoge capaciteit zal de flitser sneller herladen, en kan je meer foto's maken dan met de beste niet herlaadbare batterijen die je kan vinden.

    Maar ik heb wel problemen met de zelfontlading van de accu's, als ik de flitser (580EX) nodig heb, dan moet ik er elke keer voor zorgen dat de accu's geladen zijn.

    Ondertussen zijn er wel betere accu's, die tot 90% van hun lading behouden na een jaar, dat is al heel wat beter (maar die heb ik zelf nog niet).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Batterijen (wegwerp) ???

      Ik gebruik steeds herlaadbare, meestal van GP.

      Merk op dat batterijen NOOIT wegwerp zijn .

      Comment


      • #4
        Re: Batterijen (wegwerp) ???

        Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
        Merk op dat batterijen NOOIT wegwerp zijn .

        nee hoor lever ze netjes in

        nu ken ik GP niet (merknaam?) en waar bestel je die dan (een linkje toevallig )


        @Black B@ndit dank je voor je uitleg neem het mee in gedachte !


        grt frank

        Comment


        • #5
          Re: Batterijen (wegwerp) ???

          GP's zijn zowat de gekendste, en je vindt ze quasi overal (Makro, Carrefour, ...).

          Het zijn die Groen/oranje batterijen.
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #6
            Re: Batterijen (wegwerp) ???

            BTW zowat alle merken hebben tegenwoordig een of andere vorm van de Sanyo "eneloop" technologie in een reeks van hun batterijen gestopt. Het "probleem" is dat ze allemaal een eigen "fake" naam aan het product geven zodat men wegens de bomen het bos niet meer ziet ... Men moet wel opmerken dat de eneloop batterijen (voorlopig?) geen grotere capaciteiten bieden dan max. 2100mAh (=waarschijnlijk 2000mAh reeele capaciteit) terwijl klassieke NiMH tot 2700mAh (en meer?) gaan .. je levert dus capaciteit in voor gebruikscomfort ..
            Was er hier op BD ooit eens geen lijstje gepubliceerd let al die namen per merk ?
            FWIW

            Comment


            • #7
              Re: Batterijen (wegwerp) ???

              Ik gebruik
              2 sets GP's van 2700mAh en
              2 sets van vapextech.nl van 2900mAh.

              Als je een lader kiest, geen die rapper is dan een uur!

              Comment


              • #8
                Re: Batterijen (wegwerp) ???

                Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                Als je een lader kiest, geen die rapper is dan een uur!
                bedankt voor jullie tip`s is me nu al een stuk duidelijker, al moet ik iets inleveren dan is het maar

                @lennert je bedoelt dat ie niet te snel moet laden , en hoe weet ik welke nou niet te snel laad ?


                grt frank

                Comment


                • #9
                  Re: Batterijen (wegwerp) ???

                  Mijn ervaring met de GP batterijen en de Canon Speedlite 430 EX is niet zo goed , ik had het type GP2300. Opgeldaden volgens de regels van de kunst , waren ze na 4x flitsen leeg . Nu ben ik terug overgstapt naar gewone alkaline batterijen . stukken beter

                  Ook heb ik mij laten vertellen door een beroepsfotograaf, dat een oplaadbatterij maar 1.3 volt leverd , in de Canon Speedlite 430 EX dus x4= 5.2 volt aan stroom. Een alkaline batterij daarentegen de volle 6 volt en dat is toch een verschil .

                  Greetz

                  Pbj
                  Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                  www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                  Comment


                  • #10
                    Re: Batterijen (wegwerp) ???

                    Twee sets GP batterijen. Vier stuks van 2100 mAh en vier stuks van 2700 mAh.
                    NOOIT koop ik nog "wegwerp"batterijen.

                    Alles wat hier batterijen nodig heeft werkt met heroplaadbare.
                    Constant is er wel een of ander setje in de lader.
                    De batterijen worden "door elkaar" gebruikt. Dus geen bepaalde batterij voor een bepaald toestel. Gewoon een mini batterij pool.

                    Toestellen: laserbeams, zaklampen, GPS (map60), walkie talkie (4stuks), oorradio, allerhande zaptoestellen (*),
                    enz. De flash krijgt altijd de "zwaarste"...

                    (*) de zappers krijgen de oudere en dus ook zwakkere batterijen......


                    Groetjes
                    Skitch
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Batterijen (wegwerp) ???

                      Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                      Twee sets GP batterijen. Vier stuks van 2100 mAh en vier stuks van 2700 mAh.
                      NOOIT koop ik nog "wegwerp"batterijen.

                      Alles wat hier batterijen nodig heeft werkt met heroplaadbare.
                      Constant is er wel een of ander setje in de lader.
                      De batterijen worden "door elkaar" gebruikt. Dus geen bepaalde batterij voor een bepaald toestel. Gewoon een mini batterij pool.

                      Toestellen: laserbeams, zaklampen, GPS (map60), walkie talkie (4stuks), oorradio, allerhande zaptoestellen (*),
                      enz. De flash krijgt altijd de "zwaarste"...

                      (*) de zappers krijgen de oudere en dus ook zwakkere batterijen......


                      Groetjes
                      Skitch
                      Sorry, maar IMHO is "Alles doormekaar" ongeveer de slechtste methode om oplaadbare batterijen te gebruiken omdat de batterijen die aan capaciteit verliezen met de ouderdom je rendement verzieken ... Met een grote pool aan oplaadbare batterijen is een "intelligente" lader ttz eentje die batterijcapaciteiten kan meten geen overbodige luxe, hij laat je toe om batterijen met eenzelfde "echte" capaciteit te combineren tot meerdere eer en glorie van je apparatuur
                      Trouwens alle apparatuur die een "nul volt" als onderste ontladingsgrens (zaklampen!) heeft is te mijden voor NiMH ivm met mogelijk polariteits-switch van de polen bij diepontladen ...
                      Bij oplaadbare batterijen voor zappers heb ik mijn bedenkingen als het tenminste geen "eneloop" types zijn dit ivm de zelfontlading van NiMH .. tenzij men de ganse dag zapt natuurlijk ..
                      FWIW

                      Comment


                      • #12
                        Re: Batterijen (wegwerp) ???

                        Oorspronkelijk geplaatst door frankyboy Bekijk bericht
                        @lennert je bedoelt dat ie niet te snel moet laden , en hoe weet ik welke nou niet te snel laad ?
                        Dat staat bij de lader als je deze koopt.
                        bvb: 1u-lader, 6u-lader, 30min-lader

                        btw: batterijen altijd in sets laden en gebruiken!
                        Als je voor de flits 4 batterijen hebt, moet je altijd deze samen gebruiken en laden.
                        Als je dan voor een afstandbediening bvb, er maar 2 nodig hebt. Kun je er 2 uit gebruiken, maar dan moet je ze niet meer per 4 gaan gebruiken of opladen.
                        Ik denk dat de meeste laders ook in sets laden. Dus per 2 of 4 opladen. En dan op deze manier:
                        [II..] of [..II] of [IIII]
                        niet zo: [.I.I] of [.II.] of [.III] of [.I..]
                        hopelijk is het een beetje duidelijk.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Batterijen (wegwerp) ???

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                          snip
                          Ik denk dat de meeste laders ook in sets laden. Dus per 2 of 4 opladen. .
                          Zo'n lader kun je dus beter dumpen een echt goede lader laadt altijd per batterij en monitort dus ook het oplaadproces per batterij, als de rest is gepruts

                          Comment


                          • #14
                            Re: Batterijen (wegwerp) ???

                            vorige week ook mijn eerste flits gekocht (canon 430II). toen ik de verkoper vroeg om batterijen, raadde deze mij 'wegwerpbare' aan, met als reden dat deze het 'sterkst' zijn, en dat je met oplaadbare batterijen nooit zo'n niveau kunt halen. waarop ik de bedenking maakte dat het toch absurd zou zijn mochten alle fotografen met wegwerpbatterijen werken. Hij zei mij dat dit wel degelijk zo is. (?) dan maar een setje 'wegwerp' meegenomen. (omdat ik toch nog eens wou snuisteren op het net naar welke lader en welke batterijen ik nu het best kon kopen)
                            groeten
                            http://www.eyeflash.wordpress.com
                            www.facebook.com/eyeflashphotography

                            Comment


                            • #15
                              Re: Batterijen (wegwerp) ???

                              Oorspronkelijk geplaatst door ice Bekijk bericht
                              vorige week ook mijn eerste flits gekocht (canon 430II). toen ik de verkoper vroeg om batterijen, raadde deze mij 'wegwerpbare' aan, met als reden dat deze het 'sterkst' zijn, en dat je met oplaadbare batterijen nooit zo'n niveau kunt halen. waarop ik de bedenking maakte dat het toch absurd zou zijn mochten alle fotografen met wegwerpbatterijen werken. Hij zei mij dat dit wel degelijk zo is. (?) dan maar een setje 'wegwerp' meegenomen. (omdat ik toch nog eens wou snuisteren op het net naar welke lader en welke batterijen ik nu het best kon kopen)
                              groeten
                              verkoper kletst uit zijn nek .. wegwerp batterijen zijn bijlange niet het "sterkst" maar geven wel 1,5 volt aan spanning af daar waar oplaadbare normaal 1,2-1,25 V spanning leveren, voor een flits kan dat een verschil maken in oplaadsnelheid (spanningsvermenigvuldiging tot flitslampspanning?) .. Tot voor kort was er een camera probleem omdat een aantal cameras normaal NIET geschikt was om met wegwerp (alkaline) batterijen te werken omdat het opgevraagde piekvermogen (zeg maar stroom) door deze batterijen maar een heel beperkt aantal keren kon geleverd worden (20-50x), daarna zakte, bij belasting, de spanning ieder keer in mekaar met alle gevolgen van dien. Camera fabrikanten hebben dat in hun nieuwe modellen gecorrigeerd door betere technologie en dus minder stroomverbruik en door lagere spanningsdetectie.
                              .. en als de verkoper werkelijk zijn stiel kent dan had hij u als wegwerp set, een set Lithium batterijen moeten aanraden als back-up .. er worden nogal wat stadslegendes verkocht als het op batterijen aankomt
                              FWIW

                              Comment

                              Working...
                              X