Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eenvoudige fotografie oefeningen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eenvoudige fotografie oefeningen

    Bestaat er een boek, of liever nog: een website, met eenvoudige (maar geleidelijk moeilijker wordende) oefeningen om beginnende fotografie-liefhebbers op weg te helpen om betere foto's te maken? Zowel mijn vrouw als ik zouden daar baat bij hebben, daar we nog teveel last hebben van zaken als: onscherpe foto's, uitgebrande luchten, slechte kadreringen, scheve horizons, enz.
    Ik denk aan oefeningen met trage en snelle sluiterstijden (een fontein, b.v.), kleine en grote diafragma's (DOF), panning, met tegenlicht werken, gebruik van invulflits, enz.
    Dank voor alle input.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Eenvoudige fotografie oefeningen

    Ik denk dat je dat hier wel kan terugvinden
    Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

    Comment


    • #3
      Re: Eenvoudige fotografie oefeningen

      Dank voor je reactie en de link. Ik heb dat boek (Joan Staels: Digitale Fotografie, Boek 1) een tijdje geleden aangeschaft, maar moet wel bekennen dat ik het nog pagina per pagina moet lezen
      Ik heb het totnogtoe enkel als naslagwerk gebruikt, b.v. als ik iets meer wil weten over sluitersnelheid of diafragma, maar was me er niet van bewust dat het effectief oefeningen bevat...
      Zal dus eens wat dieper in het boek (en op de site waarvan je de link geeft) duiken.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment

      Working...
      X