Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mini notebook i.p.v. imagetanks

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mini notebook i.p.v. imagetanks

    Is het voor het moment niet beter om een mini-notebook te kopen voor mee op reis te nemen i.p.v. een imagetank . Voor 300 euro heb je zo'n ding , je kunt het internet op , emails bekijken en natuurlijk je foto's opslaan op de harde schijf en het neemt ook niet veel plaats in .
    Iemand hier meer ervaring mee ?

  • #2
    Re: Mini notebook i.p.v. imagetanks

    Ik heb geen mini notebook, maar een erg kleine laptop, speciaal voor vakantie en ik ben daar erg tevreden over. Ik doe zelfs een beetje aan PS gedurende de vakantie.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Mini notebook i.p.v. imagetanks

      Heb ook steeds m'n laptop mee op vakantie om foto's op te slaan en al te ontwikkelen van RAW naar JPG.

      Maar ik neem ook steeds een 2.5" externe HD mee als backup om te vermijden dat de foto's slechts op één plaats opgeslagen worden.

      Een HD is vrij fragiel. Laat ze een keer op de grond vallen en je kunt je foto's al kwijt zijn (geldt trouwens ook voor een image tank)
      Greetz Geert.
      Canon gerief...

      Comment


      • #4
        Re: Mini notebook i.p.v. imagetanks

        op reis, concerten of festivals gebruik ik ook een kleine laptop, geen cs3 want daar zou het beestje te veel onder lijden alsook mijn geduld , lightroom 2.0 lukt nog juist wel. Goed genoeg om foto's op te stockeren, reeds te beoordelen en desnoods te liquideerden en als er wifi is ook nog te modereren
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

        IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

        Comment


        • #5
          Re: Mini notebook i.p.v. imagetanks

          gebruiker van een EEE pc het is misschien gemakkelijk maar vindt dat de opslag te klein is en daarom ben je afhankelijk van usb stickjes.Foto"s uploaden is lastig ,te klein werkgeheugen en ook de kleine monitor stoort.

          Comment


          • #6
            Re: Mini notebook i.p.v. imagetanks

            Op dit ogenblik koop je een EEE PC met 160GB schijf voor 450€, 1GB ram geheugen, ikzelf heb er een latje van 2GB in gestoken en een trial van CS3 geďnstalleerd, deze werkt dus vrij vlot ( op XP is dat wel )
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Mini notebook i.p.v. imagetanks

              Ik vind dat als je nu al een Eee Pc kunt kopen met een harde schijf van 160 GB toch geen kleine opslagruimte . Maar buiten dit , ik ga eind december voor 4 weken naar Mali en daar voor zou ik graag zo'n kleine notebook kopen , maar zou ik daar wel internet hebben ? Iemand enig idee ?

              Comment


              • #8
                Re: Mini notebook i.p.v. imagetanks

                Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                Ik ga eind december voor 4 weken naar Mali en daar voor zou ik graag zo'n kleine notebook kopen , maar zou ik daar wel internet hebben ? Iemand enig idee ?

                Ik zou eerst vragen of ze daar electriciteit hebben
                α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                Flickr____No place to be

                Comment


                • #9
                  Re: Mini notebook i.p.v. imagetanks

                  Ook een goede vraag .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mini notebook i.p.v. imagetanks

                    Deze zomer hadden we hetzelfde probleem. Niet genoeg geheugenkaartjes om de vakantie door te komen.. dus koop ik meer CF of iets anders ?

                    We hadden ook zo'n eeepc overwogen.. uiteindelijk hebben we voor 400 euro een Toshiba laptopje gekocht. Voor die 100 euro meer dan een eeepc hadden we dan een 'echte' pc die toch meer bruikbaar is.

                    Enkel wanneer de grootte echt belangrijk wordt en je iets superklein wil is een eeepc interessant vind ik.
                    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mini notebook i.p.v. imagetanks

                      Waarvoor staat de EEE ?

                      Bij mij gaat ook de laptop mee denk ik. Wel geen mini.
                      ::: Flickr :::

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mini notebook i.p.v. imagetanks


                        daar kunde dat vinden wat eee betekent

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mini notebook i.p.v. imagetanks

                          Acer Aspire One 150 - Windows XP - 120 GB

                          http://www.laptopshop.be/product/551...xp-azerty.html

                          Iets groter dan de eee maar volgens de meeste reviews een stuk beter.
                          Ik heb hem al gezien in de Fnac en lijkt mij toch wel het aangenaamste scherm.
                          Bovendien slechts zo'n 985 gram.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mini notebook i.p.v. imagetanks

                            Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
                            http://eeepc.asus.com/global/news06032008.htm
                            daar kunde dat vinden wat eee betekent
                            Ow, dank je!
                            ::: Flickr :::

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mini notebook i.p.v. imagetanks

                              Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                              Acer Aspire One 150 - Windows XP - 120 GB

                              http://www.laptopshop.be/product/551...xp-azerty.html

                              Iets groter dan de eee maar volgens de meeste reviews een stuk beter.
                              Ik heb hem al gezien in de Fnac en lijkt mij toch wel het aangenaamste scherm.
                              Bovendien slechts zo'n 985 gram.
                              En dient hier helemaal goed voor . Zeer gemakkelijk voor als je ergens bent en je/men wilt direct zien wat je hebt gedaan. En toch krachtig genoeg voor lightroom.
                              En typen gaat ook snel hoor, dus echt een goed systeem. Ben er ook op bezig nu

                              Comment

                              Working...
                              X