Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Namen op foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Namen op foto's

    Hallo,

    Ik ben nieuw en heb nog even een vraagje, waarom zetten toch zoveel mensen hun naam of initialen of allerhande toestanden in een kadertje of erger nog op de foto zelf. Persoonlijk vind ik dat dit toch wat stoort , wat zijn de andere meningen hierover en vooral waarom doet men het?

  • #2
    Re: Namen op foto's

    copyright!!

    en soms ook efix gegevens!

    mss omdat iedereen het doet

    ...

    mvg david
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Namen op foto's

      Het oogt profesioneler.
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

      Comment


      • #4
        Re: Namen op foto's

        LOL mja of het professioneler oogt daar heb ik mijn twijfels over, kijk maar eens naar de mooiste postkaarten of cd hoezen, daar staat nooit zichtbaar de naam van de fotograaf op. Copyright ja mss wel maar ik zou wel blij zijn als iemand mijn foto's wil gebruiken, als ik er geld uit wil halen zou ik wel professioneel worden

        en omdat iedereen het doet... daar heb ik dus een hekel aan!

        Comment


        • #5
          Re: Namen op foto's

          Oorspronkelijk geplaatst door BeeDee Bekijk bericht
          Copyright ja mss wel maar ik zou wel blij zijn als iemand mijn foto's wil gebruiken, als ik er geld uit wil halen zou ik wel professioneel worden
          Als die dat eerlijk vraagt en een overeenkomst maakt met je heb je een punt, maar als ze onrechtmatig foto's van je site plukken en in hun eigen portfolio gebruiken zou je minder blij zijn
          Die copyright erop is voor sommigen een waarschuwing eraf te blijven, voor anderen een lichte moeilijkheidgraad die signatuur weg te werken, voor nog anderen een makkie om die weg te werken. Maar als ze dan tegen de lamp lopen en een klacht aan hun broek krijgen kunnen ze zowel bestraft worden voor het onrechtmatig gebruiken van de foto's als voor elke wijziging die ze aan de foto toebrachten aleer te publiceren. Vergroten en verkleinen hoort daar zelfs bij!

          Maar inderdaad, van sommige foto's die gepost worden vraag ik me wel de zin af van het aangebrachte signatuur... Zelfs zonder signatuur zou niemand ze willen stelen...

          Mvg,
          Frederic

          Comment


          • #6
            Re: Namen op foto's

            Alleen gekken en dwazen...

            Een naam, tsja, wellicht omdat men trots is op het resultaat? Voor mij hoeft het ook niet trouwens... en die EXIF informatie is helemaal zinloos. Maar ja, ieder z'n meug....

            Comment


            • #7
              Re: Namen op foto's

              ik zet er mijn naam vooraan op, want het wilt maar niet lukken om deze op de achterkant te plaatsen.
              Allez... ik bedoel.... ik krijg die achterkant van de foto maar niet op mijn scherm!
              Kheb al vanalles geprobeerd!

              Comment


              • #8
                Re: Namen op foto's

                Heb je al eens aan de achterkant van je monitor gekeken dan?

                Comment


                • #9
                  Re: Namen op foto's

                  Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                  copyright!!

                  mvg david
                  de meeste namen verwijder je op 2min in photoshop
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Namen op foto's

                    idd rap weg geshopt, mja afschrikkend effect!!

                    mss en goeie er bestaat een html code die rechts klikken op foto's uitschakeld maar vind deze nergens (of ik zoek nie genoeg) lijkt handig voor op iedereen zijn site!!
                    weet iemand dit te vinden of heeft iemand deze???

                    mvg david
                    nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: Namen op foto's

                      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                      idd rap weg geshopt, mja afschrikkend effect!!

                      mss en goeie er bestaat een html code die rechts klikken op foto's uitschakeld maar vind deze nergens (of ik zoek nie genoeg) lijkt handig voor op iedereen zijn site!!
                      weet iemand dit te vinden of heeft iemand deze???

                      mvg david
                      Een printscreen doet het ook.
                      Dus of dat de uitgeschakelde rechtsklik iets uithaalt?
                      Mvg Tim

                      Comment


                      • #12
                        Re: Namen op foto's

                        damn is ook waar!! jongens dus al onze fot's kunne aan den ardere kant van onzen bol al es geript zijn!!


                        mvg david
                        nikon stuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: Namen op foto's

                          Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                          mss en goeie er bestaat een html code die rechts klikken op foto's uitschakeld maar vind deze nergens (of ik zoek nie genoeg) lijkt handig voor op iedereen zijn site!!
                          weet iemand dit te vinden of heeft iemand deze???

                          mvg david
                          hier zijn er enkele javascripts die je in je html code kunt plakken waarmee het zou moeten lukken :
                          http://www.websitemaken.be/index.php..._script&show=2

                          http://www.sitemasters.be/?pagina=sc...&cat=36&id=233

                          enkel wil ik je niet ontmoedigen maar het heeft inderdaad geen nut, alle foto's van alle webpaginas die je opent komen op je computer terecht (tijdelijke internet bestanden), als je naar die map gaat en je opent de foto in je browser dan neem je geen html mee en kun je de foto gewoon terug kopieren.
                          Een blog over internet, telefonie, hard- en software : Multimedia Talk

                          Comment


                          • #14
                            Re: Namen op foto's

                            Op de foto's die ik hier post zet ik geen naam, voor de foto's die je in mijn Fotopic-album kan bekijken heb ik die optie wel ingeschakeld (dat gaat dus automatisch).

                            Ik heb de foto's in mijn Fotopic-abum een tijdje geblokkeerd, maar als je een foto kan zien, dan is er altijd wel een manier om er een kopie van te maken (net zoals muziek, die kan je ook wel op een of andere manier opslaan).
                            Maar niet iedereen kent de truukjes om die geblokkeerde foto's af te drukken, en daarom kreeg ik heel veel mailtjes om bepaalde foto's door te sturen. Daarom heb ik ervoor gezorgd dat de foto's wel met een rechtsklik gedownload kunnen worden (dan heb ik er minder werk mee).

                            Als ze er voor "eigen gebruik" een afdruk van maken, dan is dat voor mij ook geen probleem.
                            Als die foto's gebruikt worden op een andere website, dan moet er wel toestemming gevraagd worden. Als ze mijn naam vermelden op (of bij) de foto, dan is dat voor mij meestal ook voldoende, zolang ze er geen geld aan verdienen (want dan wil ik mijn deel natuurlijk ook).
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Namen op foto's

                              Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                              Dus of dat de uitgeschakelde rechtsklik iets uithaalt?
                              Bij sites waarbij het rechtsklikken disabled is, schakel je gewoon even de javascript van je browser uit en kun je rechtsklikken en 'save as' kiezen tot je rechtermuisknop het begeeft

                              Kortom, zo'n oplossing is de naam 'beveiliging' niet waardig

                              Mvg,
                              Frederic

                              Comment

                              Working...
                              X