Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje : Het Weer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje : Het Weer

    Jullie zullen het allemaal wel herkennen, hebben of gehad hebben; je hebt een nieuw fototoestel gekocht en wil het goed leren kennen, er veel mee werken het onder de knie krijgen en je creativiteit botvieren...
    Momenteel ben ik thuis aan het werk voor mijn werk, maar ik heb ook zin om er (bij wijze van ontspanning ofzo) even op uit te trekken met nieuw toestel. Het weer houdt me wel wat tegen, mocht het mooi weer zijn fiets ik hier de velden in of naar het bos en vul ik een SD kaartje maar met zo'n bewolkt weer lijkt het me al minder aantrekkelijk, niet dat ik het weer niet durf trotseren maar gewoon voor de kwaliteit en de 'mooiheid' van de foto's...
    Hoe gaan jullie daarmee om en wat doen jullie op zo'n dagen als je toch zin krijgt om te fotograferen!
    greets!

  • #2
    Re: vraagje : Het Weer

    Topic verplaats naar een geschikter forumonderdeel


    Er zijn verschillende opties:
    1. Toch naar buiten gaan. Slecht weer kan immers knappe beelden opleveren (bliksem, dreigende wolkenmassa...)
    2. Wat experimenteren binnenshuis. Verduister een kamer en speel wat met licht en/of probeer wat creatief te zijn met doodgewone onderwerpen. (vb: klik, klik, klik)
    Last edited by Ticor; 23 september 2008, 14:46.
    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: vraagje : Het Weer

      ieder weer.....is fotoweer.
      allleen de zin ontbreekt soms, das wel waar.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: vraagje : Het Weer

        Klopt helemaal: elke weersomstandigheid levert zijn eigen unieke beelden op. Je moet alleen wel even nadenken, want je fotografeert onder elke omstandigheid weer anders.
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: vraagje : Het Weer

          je hoeft daarom nie buiten te gaat!

          wees creatief, fotgrafeer uw huisdieren, gsm, appels en peren in vazen, ...

          mvg david
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: vraagje : Het Weer

            'k Ga gewoon naar buiten en 'k zie wel wat ik tegen kom,het weer kunnen we toch niet veranderen dus...gewoon aanpassen.
            Vandaag omdat er nogal wat wind was ging ik voor paddo's en 'k ben teruggekomen met bijtje,spin en pluisje.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

            Comment


            • #7
              Re: vraagje : Het Weer

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              ieder weer.....is fotoweer.
              allleen de zin ontbreekt soms, das wel waar.
              grt,bouk.
              ik draai het om als goesting er is .... houdt zelf een hondeweer je niet tegen. En zoals gezegd heeft elke weersomstandigheid zijn schoonheid. Wolken= hdr, felle, zon=infrarood , .....
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

              IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

              Comment


              • #8
                Re: vraagje : Het Weer

                Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                'k Ga gewoon naar buiten en 'k zie wel wat ik tegen kom,het weer kunnen we toch niet veranderen dus...gewoon aanpassen.
                Vandaag omdat er nogal wat wind was ging ik voor paddo's en 'k ben teruggekomen met bijtje,spin en pluisje.
                Paddo's ? ik heb ze nog niet gezien.

                Comment


                • #9
                  Re: vraagje : Het Weer

                  In de regen kan je ook foto's maken:


                  Maar dan moet je zelf ook wel een paraplu meebrengen .
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: vraagje : Het Weer

                    Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                    Paddo's ? ik heb ze nog niet gezien.
                    paddo,s genoeg hier op BD, maak daar desnoods een opname van!!
                    hoef je niet eens naar buiten!!
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: vraagje : Het Weer

                      Sluit jezelf op in je kamer. Schiet er 50 verschillende foto's. Gooi ze weg. Begin opnieuw, maar maak nu andere... wedden dat je jezelf versteld zult laten staan?

                      Comment


                      • #12
                        Re: vraagje : Het Weer

                        misschien wel, er lijkt niet veel interessants aan mijn kamer, 'k heb wel een foto genomen van een getekende poster en dat is wel een cool effect, ziet er toch weer helemaal anders uit...

                        Comment


                        • #13
                          Re: vraagje : Het Weer

                          Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller
                          Paddo's ? ik heb ze nog niet gezien.
                          paddo,s genoeg hier op BD, maak daar desnoods een opname van!!
                          hoef je niet eens naar buiten!!
                          grt,bouk.

                          Comment


                          • #14
                            Re: vraagje : Het Weer

                            Oorspronkelijk geplaatst door BeeDee Bekijk bericht
                            Jullie zullen het allemaal wel herkennen, hebben of gehad hebben; je hebt een nieuw fototoestel gekocht en wil het goed leren kennen, er veel mee werken het onder de knie krijgen en je creativiteit botvieren...
                            Momenteel ben ik thuis aan het werk voor mijn werk, maar ik heb ook zin om er (bij wijze van ontspanning ofzo) even op uit te trekken met nieuw toestel. Het weer houdt me wel wat tegen, mocht het mooi weer zijn fiets ik hier de velden in of naar het bos en vul ik een SD kaartje maar met zo'n bewolkt weer lijkt het me al minder aantrekkelijk, niet dat ik het weer niet durf trotseren maar gewoon voor de kwaliteit en de 'mooiheid' van de foto's...
                            Hoe gaan jullie daarmee om en wat doen jullie op zo'n dagen als je toch zin krijgt om te fotograferen!
                            greets!
                            Tja, ik herken dit wel. Toch is er bij elk weertype wel wat te fotograferen maar ik heb dan ook altijd moeite om 'het' te vinden.

                            Maar zoals al gezegd, je kunt ook binnenshuis beginnen. Zelf ben ik vorige winter een paar keer bezig geweest met wat strobist-achtige dingetjes. Ben ik meer dan een halve dag bezig geweest om dit plaatje te schieten. Maar weer een geheel nieuwe ervaring....
                            www.indetailfotografie.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: vraagje : Het Weer

                              Heel mooi kan zo in een reclameboekje voor mij... Is er veel aan gefotoshopt?

                              Comment

                              Working...
                              X