Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Inlijsten van foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Inlijsten van foto's

    Beste forummers,

    Ik wil een paar foto's af gaan drukken die ik in costa rica gemaakt heb. Nu hoop ik dat jullie wat advies kunnen geven.

    Ik heb een paar mooie zwarte aluminium lijsten gezien. (wat mij wel mooi lijkt met de kleurrijke fotos). Nu heb ik de keuze uit de afmeting 60x90 en 70x100 voor lijsten. Passepartouts (ook zwart) hebben ze ook in deze maten, nu vraag ik mij alleen af wat welke binnenmaat het handigst/mooist is. Ik dacht zelf 10 cm aan alle kanten zodat je aan een binnenmaat komt van 40x70, alleen is dit geen 2:3 verhouding en ik wil niet in Photoshop gaan bijsnijden.

    Kortom, wat is het handigst (en mooist) om als binnenmaat te kiezen bij het formaat lijst? En hebben jullie nog meer tips omtrent inlijsten van fotos?

    ps. ik laat ze ook opplakken op scanstick zodat het niet gaat bobbelen.
    Fotos: http://www.flickr.com/photos/gerwinfilius/

  • #2
    Re: Inlijsten van foto's

    Gebruik de standaard passe-partouts en print een foto met een witte rand (en passe-partout bv. in 't zwart) in functie van die standaard grootte èn in 3:2 formaat. De vrije (witte) ruimte alzo bekomen accentueert nog je foto en je kan ze eventueel gebruiken om een titel toe te voegen.

    Tjerri

    Comment

    Working...
    X