Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zoektocht statief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zoektocht statief

    ik ben zoals de titel zegt op zoek naar het belangrijkste van mijn hele opstelling aangezien ik van plan ben om natuur/landschap fotos te maken .
    ik heb de keuze tussen :

    manfrotto 055XproB of 055CXpro4 (de MagFibre4) , gewicht meezeulen vind ik heeeelemaal niet erg maar ik zou wel graag weten of er verschil zou merkbaar zijn kwa stevigheid en trillingen ?

    het scheelt al gauw enkele 100den euros in prijs dus dat heeft voor mij wel de doorslag .

    aangezien die 055XproB van de professionele serie komt moet die toch kunnen voldoen denk ik ?

    ik weet goed en goedkoop is geen goeie combinatie maar als het enkel voor het carbon en magnesium en voor het gewicht is dat ik dieper in de geldbeugel moet tasten zeul ik met plezier wel een kilo meer mee .

    of zijn er nog betere alternatieven (alu voor hierboven genoemde reden).

    ps: de statief dient om mijn eos5D+meestal 17-40 F4.0L USM te dragen (ivm gewicht)

  • #2
    Re: zoektocht statief

    De 055 zal voldoen, maar je kan ook voor een Gitzo (aluminium) uit de 3, 4 of 5-reeks gaan. Die zijn tweedehands heel goedkoop te vinden, en je hebt een statief voor 20 jaar. Hoe hoger de reeks, hoe meer het zal wegen...

    Carbon is véél sneller uitgetrild dan aluminium, dus al dat een belangrijke factor is: spiegelopklap en 10 sec wachten.

    Koop vooral geen statief dat te licht is, dus lichter dan de 055 zou ik niet gaan!
    En gebruik vooral geen middenkolom...

    Comment


    • #3
      Re: zoektocht statief

      ik lees ook dat de 1325 van gitzo zeer goed is ??
      iemand ervaring mee ?
      hij heeft blijkbaar geen middenzuil

      Comment


      • #4
        Re: zoektocht statief

        Ik werk met die 055xproB in combinatie met de 322RC2.
        Combinatie die er opstaat is meestal een 40D+17-40F4 L of 105mm 2.8 Macro.

        Ik ben er heel tevreden van
        Mvg Tim

        Comment


        • #5
          Re: zoektocht statief

          Oorspronkelijk geplaatst door kyandio Bekijk bericht
          ik lees ook dat de 1325 van gitzo zeer goed is ??
          iemand ervaring mee ?
          hij heeft blijkbaar geen middenzuil
          Jawel, die heb ik zelf. Uitermate stabiel en erg licht (2 kg zonder kop). Een middenkolom kan je erbij kopen, dan heb je een 1329. Ofwel koop je ergens een 1329 natuurlijk.
          Er zijn tegenwoordig wel andere modellen, met niet-roterende poten en zo. GT3540 of zoiets geloof ik, maar dan ben je wel veel geld kwijt...

          Comment


          • #6
            Re: zoektocht statief

            Ben eveneens in het bezit van een 0055XPROB en 322RC2 unieke combinatie zeer tevreden: G
            EOS 30D CANON - EF S 17-85 IS USM - CANON EF 70-300 IS USM - CANON EFS 10-22 - METZ 58 AF-1 - 055XPROB - 322RC2 -BG-E2

            Comment

            Working...
            X