Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een goedgevulde fototas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • een goedgevulde fototas

    Ik ben nog niet zo heel erg lang op dit forum, maar ik voel me alsof ik in een goedgevulde snoepwinkel sta. Ik heb zo’n beetje de hele tips & tricks afdelen al doorgeploegd en ik vind het geweldig om te lezen. Ik leer er best veel van en het brengt me weer op ideeën. Ook andere topics hebben mijn aandacht (zo raakte ik hier verzeild toen ik wat zocht over lenzen).
    Genoeg lof, nu mijn vraag.
    Wat zijn nou eigenlijk ‘onmisbare’ camera-accessoires? Tot nu toe heb ik mijn geld gestoken in lenzen (en enkele filters, maar niet voor alle lenzen), een lekker statief, geheugenkaartjes en een extra batterij en uiteraard een goede tas. Oja en wat boeken .
    Ik lees wel eens over draadontspanners en afstandsbedieningen, kunnen die hetzelfde? Het lijkt mij in bepaalde gevallen wel handig.
    En ik heb wel eens aan een batterygrip gedacht, vanwege je extra power, maar ook omdat mijn camera dan misschien wat meer in verhouding is (ik heb o.a. een Tamron 28-105 f 2.8, fijne lens, maar eigenlijk wel wat groot voor mijn Canon Eos 400d).
    Is je camera beter te hanteren met zo’n grip? Mijn oom heeft een Nikon (ik weet niet precies welke) en die had er een op zitten en op die grip zat nog een extra ontspanknop, voor als je je camera draait. Is dat bij de Canongrips ook? Ik vond het wel handig (maar wat je niet hebt, mis je niet direct he)
    Het nadeel van zo’n batterygrip vind ik eigenlijk dat ze behoorlijk duur zijn. En wat moeilijk uitwisselbaar (tussen de verschillende body’s van Canon bedoel ik).
    Ik zie nog wel eens allerlei lcd beschermers voor m’n camera, maar zijn die echt nuttig?
    Zie ik nog dingen over het hoofd?

  • #2
    Re: een goedgevulde fototas

    Oorspronkelijk geplaatst door Leetje Bekijk bericht
    Ik ben nog niet zo heel erg lang op dit forum, maar ik voel me alsof ik in een goedgevulde snoepwinkel sta. Ik heb zo’n beetje de hele tips & tricks afdelen al doorgeploegd en ik vind het geweldig om te lezen. Ik leer er best veel van en het brengt me weer op ideeën. Ook andere topics hebben mijn aandacht (zo raakte ik hier verzeild toen ik wat zocht over lenzen).
    Genoeg lof, nu mijn vraag.
    Wat zijn nou eigenlijk ‘onmisbare’ camera-accessoires? Tot nu toe heb ik mijn geld gestoken in lenzen (en enkele filters, maar niet voor alle lenzen), een lekker statief, geheugenkaartjes en een extra batterij en uiteraard een goede tas. Oja en wat boeken .
    Ik lees wel eens over draadontspanners en afstandsbedieningen, kunnen die hetzelfde? Het lijkt mij in bepaalde gevallen wel handig.
    En ik heb wel eens aan een batterygrip gedacht, vanwege je extra power, maar ook omdat mijn camera dan misschien wat meer in verhouding is (ik heb o.a. een Tamron 28-105 f 2.8, fijne lens, maar eigenlijk wel wat groot voor mijn Canon Eos 400d).
    Is je camera beter te hanteren met zo’n grip? Mijn oom heeft een Nikon (ik weet niet precies welke) en die had er een op zitten en op die grip zat nog een extra ontspanknop, voor als je je camera draait. Is dat bij de Canongrips ook? Ik vond het wel handig (maar wat je niet hebt, mis je niet direct he)
    Het nadeel van zo’n batterygrip vind ik eigenlijk dat ze behoorlijk duur zijn. En wat moeilijk uitwisselbaar (tussen de verschillende body’s van Canon bedoel ik).
    Ik zie nog wel eens allerlei lcd beschermers voor m’n camera, maar zijn die echt nuttig?
    Zie ik nog dingen over het hoofd?
    Een batterijgrip maaktin mijn ogen een camera te zwaar. Ik moet het dus niet.
    Een draadontspanner hoort wel bij 'statiefwerk' (die afstandbediening dan niet, dat is een 'duurder systeem om hetzelfde te doen
    Andere dingen die je nodig hebt zie ik niet direct. hangt ook af van wat je wil gaan doen met dat materiaal
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

    http://supermasj.zenfolio.com

    Comment


    • #3
      Re: een goedgevulde fototas

      Hello,

      ik heb op al mijn eos camera's een battery grip gezet, en je hebt gelijk, het is eigenlijk veel te veel geld voor wat het uiteindelijk is eerlijk gezegd.
      Maar ik vond mijn 350D (waar ik mee begonnen ben) en de twee 40D's die ik nu gebruik zonder grip gewoon te klein voor mij (akkoord, met mijn 2m05 heb ik grote pollekes ), maar ook die extra ontspan knop voor portrait werk is ideaal en met twee batterijen kom ik meestal héél lang toe (rond de 3000 foto's met de 40D's).

      LCD bescherming heeft zijn voor- en tegenstanders, koop vooral niet die idiote folietjes, dat beschermt je lcd wel, maar je ziet niets meer duidelijk op je scherm, om al de luchtbelletjes eronder uit te krijgen heb je een hoop werk en moet je best vochtig werken, maar dat vind je camera dan weer niet zo leuk, dus niet doen. Die schermpjes kunnen best wel iets verdragen hoor, als je dan toch een bescherming wil zet er dan dit op : perfecte LCD cover - heb er zelf ook zo twee klaarliggen voor mijn 40D's.

      Draadontspanner heb ik ook, maar ook hier zijn ze weer niet uitwisselbaar tussen bvb 350D en 40D, dus heb ik er twee moeten kopen. Ik heb er trouwens voor mijn 350D eentje van 10m gekocht op eBay.de ... werkt schitterend waarvoor ik hem nodig had : op een 'boom' buiten een wagen terwijl je ermee rijdt en dan de camera foto's laten nemen voor 'action shots' ... wel opletten voor voetgangers en fietser ...

      Wat ik altijd als eerste koop voor mijn camera is een Op-Tech Pro strap (die is dezelfde als de BD strap trouwens), dat is de beste investering voor je nek en rug. Als je de camera opbergt kan je deze gewoon 'afklikken' en toch krijg je niet het gevoel dat ie vanzelf zal losklikken als ie rond je nek hangt (wat ik bij de LowePro straps wel heb)

      Mark
      Last edited by LamboCars; 22 september 2008, 08:04.
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #4
        Re: een goedgevulde fototas

        Oorspronkelijk geplaatst door Leetje Bekijk bericht
        (ik heb o.a. een Tamron 28-105 f 2.8, fijne lens, maar eigenlijk wel wat groot voor mijn Canon Eos 400d).
        Dat is een bijzondere lens
        Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: een goedgevulde fototas

          statiefwerk doe je NIET met een grip: dat maakt de opstelling minder stabiel. is wel prima voor studiowerk als je veel in de portretstand werkt.

          wat noodzakelijke assecoires zijn, hangt af van u persoonlijke voorkeur en wat je fotografeerd, kunnen wij niet in uw plaats zeggen

          Comment

          Working...
          X