Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Soft Machine Legacy @ Verviers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Soft Machine Legacy @ Verviers

    De Soft Machine Legacy, opgericht in 2006, is de voorzetting van de legendarische band Soft Machine die in de jaren 70 een belangrijke stempel drukte op de ontwikkeling van de progressieve rock. Vorige dinsdag was er van SML in de Spirit of 66 (Verviers) een indrukwekkend optreden.
    Zo klonk SM in de jaren 70: http://au.youtube.com/watch?v=9gpaMT...eature=related
    Dat de tand des tijds zijn tol heeft geëisd, is duidelijk merkbaar als je deze beelden vergelijkt met onderstaande foto's van John Etheridge (gitaar) en John Marshall (drum). De rest van de fotoreportage vind je in hier.






    facebook

  • #2
    Re: Soft Machine Legacy @ Verviers

    Soft Machine was in de jaren 70 inderdaad géén tien-om-te-zien-groepje maar dat waren Genesis, Yes, Pink Floyd en Jethro Tull ook niet hé...
    #1 is wel een krachtig beeld
    Is dat een kleine club daar in Verviers want je zit er redelijk kort op zie ik.
    Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

    Comment


    • #3
      Re: Soft Machine Legacy @ Verviers

      Oorspronkelijk geplaatst door Robo Bekijk bericht
      Soft Machine was in de jaren 70 inderdaad géén tien-om-te-zien-groepje maar dat waren Genesis, Yes, Pink Floyd en Jethro Tull ook niet hé...
      Inderdaad wat je daar opsomt zijn de bands die een sterk grensverleggende rol hebben gespeeld in de jaren 70. Samen met King Crimsom, Vander Graaf Generator en Soft Machine liggen ze aan basis van de progressieve muziek die in dat decenium domineerde. De opkomst van de punk maakte hieraan een einde. Maar de laatste 10 jaar staat deze muziekstroming terug op de kaart onder de vorm van neoprog met bands zoals Porcupine Tree, Flower Kings, Arena, Riverside,......

      Oorspronkelijk geplaatst door Robo Bekijk bericht
      Is dat een kleine club daar in Verviers want je zit er redelijk kort op zie ik.
      Inderdaad de Spirit of 66 is een klein uiterst sfeervol zaaltje met een capaciteit van 300 personen. Maar de liefhebbers van tien om te zien gaan er hun gading niet vinden. Voor de liefhebbers van de progrock is dit één van beste clubs in de wereld. Maar ook jazz, blues, rock....komen er vaak aan bod.

      Fotograferen valt best mee bij een niet te volle zaal maar is soms toch erg moeilijk. Goed op tijd komen om plaatsje op de eerste rij te hebben is de boodschap.
      Veel licht is er meestal niet. Lichtsterk glaswerk is een must. De 70-200 kan je best thuis laten.
      Je staat meestal met je neus voor het podium.......

      Topfoto's zijn er moeilijk te schieten omwille van de omstandigheden en het soort muziek. De muziek staat centraal en het showelement komt nauwelijks aan bod.

      Als ik naar de Spirit ga is het in de eerste plaats om naar de muziek te luisteren. De fotografie is van secundair belang.
      facebook

      Comment


      • #4
        Re: Soft Machine Legacy @ Verviers

        Moet ge hier ook 12 uur wachten op de eerste rij of.......

        Gij gaat bijna elk vrij moment ergens fotograferen en naar de concerts.
        Soft Machine is mij ontgaan in den tijd, herinner mij er niets meer van.

        Greetz,
        Patrick Theunis
        http://www.festivalganger.be

        Comment


        • #5
          Re: Soft Machine Legacy @ Verviers

          Oorspronkelijk geplaatst door jaak56 Bekijk bericht
          Fotograferen valt best mee bij een niet te volle zaal maar is soms toch erg moeilijk. Goed op tijd komen om plaatsje op de eerste rij te hebben is de boodschap.
          Topfoto's zijn er moeilijk te schieten omwille van de omstandigheden en het soort muziek. De muziek staat centraal en het showelement komt nauwelijks aan bod.Als ik naar de Spirit ga is het in de eerste plaats om naar de muziek te luisteren. De fotografie is van secundair belang.
          Als je gaat om van de muziek te genieten en tussendoor deze beelden kunt schieten is alles ok, niet? Straf!
          Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

          Comment


          • #6
            Re: Soft Machine Legacy @ Verviers

            alweer een knappe reeks hoor!
            'k vind ze in volgorde staan zo

            Comment

            Working...
            X