Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Professionele studioflitsen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Professionele studioflitsen

    Hallo,

    Ik vroeg me af met welke professionele studioflisten jullie werken en of jullie er nog kennen die ik niet opnoem.

    1. Elinchrom bij Servix met de semi-pro FX reeks en de pro RX reeks
    2. Broncolor bij Paul Hotz met de Minicom reeks
    3. Visatec (kleine broertje van Broncolor) bij Paul Hotz. Hierin is zowel de Logos reeks, als de Solo reeks. Ik vermoed dat de Logos de semi-pro is en Solo de pro, aangezien die hoger gaat in W.
    4. Bowens bij Studio Tecnic, Esprit reeks

    Dan is er bij Studio Tecnic ook nog Hensel te koop. Bij GSL beweren ze dat Elfo een pro merk is dat zeker kan tippen aan de gevestigde, gekende merken. Ik heb daar zo mijn bedenkingen bij.

    Zijn er nog pro-merken die in België verkrijgbaar zijn? Liefst bij een echte winkel, niet enkel via internetshops. Ik vind dat bij pro materiaal ook een pro service hoort van een winkel. En ik ben ook bereid om daar iets meer voor te betalen.

    De merken die niet in aanmerking komen: Falcon Eyes, Illustar, Multiblitz,...
    www.focusfotografie.be
    www.facebook.com/eviwilmus

  • #2
    Re: Professionele studioflitsen

    Oorspronkelijk geplaatst door Evi Wilmus Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik vroeg me af met welke professionele studioflisten jullie werken en of jullie er nog kennen die ik niet opnoem.

    1. Elinchrom bij Servix met de semi-pro FX reeks en de pro RX reeks
    2. Broncolor bij Paul Hotz met de Minicom reeks
    3. Visatec (kleine broertje van Broncolor) bij Paul Hotz. Hierin is zowel de Logos reeks, als de Solo reeks. Ik vermoed dat de Logos de semi-pro is en Solo de pro, aangezien die hoger gaat in W.
    4. Bowens bij Studio Tecnic, Esprit reeks

    Dan is er bij Studio Tecnic ook nog Hensel te koop. Bij GSL beweren ze dat Elfo een pro merk is dat zeker kan tippen aan de gevestigde, gekende merken. Ik heb daar zo mijn bedenkingen bij.

    Zijn er nog pro-merken die in België verkrijgbaar zijn? Liefst bij een echte winkel, niet enkel via internetshops. Ik vind dat bij pro materiaal ook een pro service hoort van een winkel. En ik ben ook bereid om daar iets meer voor te betalen.

    De merken die niet in aanmerking komen: Falcon Eyes, Illustar, Multiblitz,...
    Moeilijke vraag, het hangt er ook van af voor wat je deze wil gebruiken, wij gebruiken verschillende merken, waar soms geflitst wordt aan een tempo tot 300 flitsen (zware output) per uur, en ik moet zeggen dat zelfs Broncolor na een tijd te warm kan worden.

    Bij Broncolor heb je wel een heel uitgebreid assortiment tools in alle maten en soorten, maar wel prijzig.
    Last edited by Guest42; 30 september 2008, 07:26.

    Comment


    • #3
      Re: Professionele studioflitsen

      Ik huur af en toe een set voor op events. Ik heb al Bowens en Elinchrom gehuurd.

      Ik geef de voorkeur aal Elinchrom omdat ze veel sneller herladen.
      I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

      Comment


      • #4
        Re: Professionele studioflitsen

        Oorspronkelijk geplaatst door Evi Wilmus Bekijk bericht
        Hallo,


        De merken die niet in aanmerking komen: Falcon Eyes, Illustar, Multiblitz,...
        ik vind dit wel een interessante vraag, jammer dat er weinig reactie op komt.
        Maar ik vraag mij wel af, FE, Illustar, enz, is dat dan echt zo'n speelgoed tov de andere merken?
        bij body's, lenzen en dergelijke kan ik mij voorstellen dat er echt grote verschillen zijn in kwaliteit qua merken, maar is een goedkopere flitser dan zo veel slechter?

        als ik te ver afwijk van uw vraag evi, laat het gerust weten, ik haal dit dan weer weg en open een andere topic...

        fujifil

        Comment


        • #5
          Re: Professionele studioflitsen

          Oorspronkelijk geplaatst door Fujifil Bekijk bericht
          Maar ik vraag mij wel af, FE, Illustar, enz, is dat dan echt zo'n speelgoed tov de andere merken?
          bij body's, lenzen en dergelijke kan ik mij voorstellen dat er echt grote verschillen zijn in kwaliteit qua merken, maar is een goedkopere flitser dan zo veel slechter?

          als ik te ver afwijk van uw vraag evi, laat het gerust weten, ik haal dit dan weer weg en open een andere topic...

          fujifil
          Geen enkel probleem hoor. Ik werkte tot nu toe met Falcon Eyes. Ik ben daar op zich altijd tevreden over geweest hoor, maar je voelt wel dadelijk dat die van mindere kwaliteit zijn. Ze zijn minder robuust gebouwd, veel minder goed afgewerkt, accessoires passen er niet altijd 100% vlot op. Zo moet ik echt heel erg wringen en trekken aan 1 softbox (van FE zelf) om die te monteren op de kop.

          Ik heb ook al gewerkt met Broncolor en Elinchrom bij de fotografen waar ik assisteerde, en dat is wel van een ander niveau.

          Naar het schijnt is de lichtintensiteit en kleur van pro merken veel constanter dan die van goedkopere. Het zou zo zijn dat bv FE bij elke flits eigenlijk nét een andere intensiteit geeft. Ook is de kleur van het licht niet altijd zuiver. Maar daar heb ik dan weer nooit iets van gemerkt, of toch tenminste geen last van gehad.

          Ondertussen ben ik professioneel fotograaf en dus wil ik wel altijd "upgraden" in materiaal. Ik wil stilaan steeds beter materiaal kopen, omdat ik de beste kwaliteit wil aanbieden aan mijn klanten.

          Geeft dat wat duidelijkheid voor jou?
          www.focusfotografie.be
          www.facebook.com/eviwilmus

          Comment


          • #6
            Re: Professionele studioflitsen

            Photokina soon, I strongly suggest you look there, you can see really look at each brand and how they are made.
            More importably, the back-up for spares, accessories and service.

            (People from Paul Hotz will be there too)

            Comment


            • #7
              Re: Professionele studioflitsen

              Oorspronkelijk geplaatst door Evi Wilmus Bekijk bericht

              Geeft dat wat duidelijkheid voor jou?
              ja hoor. Ik werk zelf met FE, op nog een trapje lager dan amateurniveau momenteel
              ben er volop mee aan 't leren werken. ik had in 't begin ook wel wat problemen met het monteren van een softbox, maar 't is een techniekje, eens je 't beet hebt.... en inderdaad, bij de ene flitser passe de accessoires al beter dan bij de andere...

              als je fulltime fotograaf bent, dan kan ik er wel inkomen dat alleen het beste goed genoeg is

              veel succes in je verdere zoektocht

              Comment


              • #8
                Re: Professionele studioflitsen

                Jammer dat er zo weinig reactie op deze thread komt.

                Ik werk met de GN300AD set van Falcon Eyes. Voorlopig volstaan deze flitsers voor mij maar je voelt inderdaad dat het low-budget materiaal is. Eén van de flitsers was na 5 min. al defect. Bij de andere werkt het statief niet zoals het zou moeten... Ochja, voor het geld kan je natuurlijk niet sukkelen.

                Heb jij toevallig ervaring met de GN-BP Accu van FE? Op locatie werk ik liever met studioflitsers dan gewone flitsers. Zo'n battery pack lijkt me dan wel handig... op voorwaarde dat het goed werkt natuurlijk. Of zou ik beter investeren in een agregaat zoals de Tronix Explorer XT 2400 ?

                (sorry voor mijn off-topic)
                www.pixation.be

                Comment


                • #9
                  Re: Professionele studioflitsen

                  Ik werk met Elinchrom, en dit tot mijn volle tevredenheid.
                  Is ook dicht bij als er is iets mocht misgaan, en Servix
                  geeft een 100% service.

                  MVG, Jeff
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • #10
                    Re: Professionele studioflitsen

                    Servix komt binnenkort uit met een nieuwe betaalbare accu, The Explorer. Het zou kunnen dat dit dezelfde is als bij GSL/Studioflash, maar ik ga in ieder geval bij Servix. Die mannen van GSL boezemen mij spijtig genoeg niet veel vertrouwen in.

                    Servix heeft me gemaild dat die accu heel snel op hun website te koop zal staan. Momenteel hebben ze 'm al in verhuur.

                    Ik kan van een vriend een vorig model Elinchrom overkopen, ik denk een 900W. Ik denk dus dat het inderdaad een goede optie is om naar Elinchrom over te stappen. Maar dat is zo verschrikkelijk duur. Al die accessoires zijn ook telkens een mega hap uit het budget. Maar ja, you get what you pay for. 't Is ook goede kwaliteit.
                    www.focusfotografie.be
                    www.facebook.com/eviwilmus

                    Comment


                    • #11
                      Re: Professionele studioflitsen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Evi Wilmus Bekijk bericht
                      Servix komt binnenkort uit met een nieuwe betaalbare accu, The Explorer. Het zou kunnen dat dit dezelfde is als bij GSL/Studioflash, maar ik ga in ieder geval bij Servix. Die mannen van GSL boezemen mij spijtig genoeg niet veel vertrouwen in.

                      Servix heeft me gemaild dat die accu heel snel op hun website te koop zal staan. Momenteel hebben ze 'm al in verhuur.

                      Ik kan van een vriend een vorig model Elinchrom overkopen, ik denk een 900W. Ik denk dus dat het inderdaad een goede optie is om naar Elinchrom over te stappen. Maar dat is zo verschrikkelijk duur. Al die accessoires zijn ook telkens een mega hap uit het budget. Maar ja, you get what you pay for. 't Is ook goede kwaliteit.

                      Wat héél erg belangrijk is, zeker voor digitaal het regelbereik en de stappen waarmee dit gebeurt, 900 WS is al héél veel dus pas op dat je niet een ondoseerbare hoeveelheid licht in je huis haalt. zelf heb ik 1X 600 ws en 2 X 300 ws en die zijn regelbaar over een bereik van 6 stops dus minmaal 18 ws bij de 600 en 9 ws bij de 300.
                      Overschot kan leuk zijn maar soms kan het teveel worden. Een verschil mocht je ook nog middenformaat willen werken dan krijg je terug nood aan véél licht.

                      Voor je beslist mag je bij mij wel is komen kijken hoor !
                      en wat opnames maken.

                      MVG, Jeff
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #12
                        Re: Professionele studioflitsen

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Moeilijke vraag, het hangt er ook van af voor wat je deze wil gebruiken, wij gebruiken verschillende merken voor schoolfotografie, waar soms geflitst wordt aan een tempo tot 300 flitsen (zware output) per uur, en ik moet zeggen dat zelfs Broncolor na een tijd te warm kan worden.

                        Bij Broncolor heb je wel een heel uitgebreid assortiment tools in alle maten en soorten, maar wel prijzig.
                        Ik heb vroeger een hele tijd bij de grootste schoolfotograaf van Belgie gewerkt.. en ik kom daar nog maandelijks over de vloer en die gebruiken nog steeds visatech.. Ik zou geen enkele reden weten waarom je broncolor nodig hebt voor schoolfotografie. Warm worden ze sowieso hoor

                        OT:

                        Tot over een goeie maand geleden werkte ik met Broncolor (verso A4). Tja top quality he.. maar toch wel zeer duur.
                        ben dan overgeschakeld naar Elinchrom RX.. tot nu toe zeer tevreden vd kwaliteit...

                        het enige verschil dat ik op het eerste zicht zie is het materiaal waarin alles gemaakt is. Broncolor lijkt me toch nog beter van kwaliteit en is robuuster. Maar voor het enorme prijsverschil en miniem kwaliteitsverschil ben ik tot nu toe toch blij met de overstap.

                        Het enige wat ik nu nog mis bij elinchrom is een degelijke batterypack. Maar bij servix hebben ze mij verteld dat dit binnenkort uitkomt. Dus op photokina ga ik daar zeker eens achter kijken.
                        poof

                        Comment


                        • #13
                          Re: Professionele studioflitsen

                          Ben net terug van Photokina. Daar ben ik gaan kijken bij Broncolor, Bowens en Elinchrom. Broncolor valt dus al af, want dat is toch echt te duur. Dat is nog eens ongeveer het dubbele...

                          Bij Servix bieden ze als batterij bij hun Elinchrom flitsen de Explorer XT aan van Tronix. Staat nog niet op de site, maar heb 'm al wel kunnen zien. Is een batterij voor 2 flitsen. Aan te sluiten via gewone stopcontacten.

                          Bij Bowens hebben ze een klein compact accu'tje, de Travel Paks, speciaal aangepast aan hun nieuwe en enige reeks, de Gemini.

                          Beide merken hebben radiogestuurde flitsen, met bediening van de flitsen van op de zender.

                          Morgen nog eens goed de prijzen vergelijken tussen Bowens en Elinchrom... Iemand nog ervaringen met Bowens?
                          www.focusfotografie.be
                          www.facebook.com/eviwilmus

                          Comment


                          • #14
                            Re: Professionele studioflitsen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Evi Wilmus Bekijk bericht
                            Bij Servix bieden ze als batterij bij hun Elinchrom flitsen de Explorer XT aan van Tronix. Staat nog niet op de site, maar heb 'm al wel kunnen zien. Is een batterij voor 2 flitsen. Aan te sluiten via gewone stopcontacten.
                            Werkt blijkbaar ook met een computer stroom backup systeem (UPS) soms voor een prikje te koop, daar zitten de loodbatterijen, lader en omvormer ingebouwd.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Professionele studioflitsen

                              Iemand nog ervaringen met Bowens?
                              Yep,

                              Met Bowens Gemini en de Elinchrom RX.

                              Bowens is wel goed. Robust, en de merkeigen accesoires als statieven, plu's en sofboxen zijn van goede kwaliteit. Ook de bowens transporttas met wielen vind ik prima.
                              Nadeel:
                              - Statieven niet geveerd
                              - Trager in herladen dan de Elinchrom RX

                              De Elinchroms zijn zeer robust, Makkelijker en sneller op te stellen en te demonteren. Herladen heel heel snel (voor mij een zeer belangrijk punt op beurzen).
                              Nadeel:
                              - Duurder
                              - Merkeigen statieven niet zo denderend. Ga voor geveerde Manfrotto's

                              Bekijk ook een Profoto:
                              http://www.eyesonmedia.nl/webshop/li...s/profoto.html
                              Herladen ook zeer snel.
                              I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                              Comment

                              Working...
                              X