Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Printers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Printers

    Na wat lezen van posts hier een Canon iP4500 gekocht

    Gewoon HP premium photo glossy erin, printer op "glossy photo paper" en schitterend

    Durf zelfs zeggen beter als wat ik al van sommige afdrukcentrales gezien heb,
    en dit is dan zonder echt te proberen....

    Denk dat mijnen inkt snel op zal zijn

    Ik weet dat er waarschijnlijk beter en veel beter te verkrijgen is, maar eerlijk gezegd, deze voldoet al 120% aan mijn verwachtingen. Kan niet wachten tot ik kan beginnen prutsen met vervanginkten en andere papiersoorten

    Als ne mens is kontent is van iets mag het ook gezegd worden hé

  • #2
    Re: Printers

    Ik heb ook die Canon iP4500; gekocht samen met mijn Intel iMac 24" 2,8GHz. Had voordien (nog steeds, trouwens) een HP970cxi, die erg duur was in inktcartouches, maar toch een uitstekende printkwaliteit gaf. Ik moet zeggen dat ik minder en minder zelf afprint, omdat je toch niet opkunt tegen de prijzen van de online printshops (of het Kruidvat). Begin deze week toch maar fotopapier gekocht voor de Canon iP4500, maar mijn lokale kantoorartikelenzaak had geen specifiek Canon papier. Ik heb vroeger voor de HP Printer altijd met HP papier gewerkt... naief misschien, maar de kwaliteit was goed. Wat hij me aanraadde was QUANTORE Photo Quality Gloss coated 260g (50 vellen A4), en omdat ik tevens wat 10x15 wilde uitproberen (zonder rand), heb ik ook maar meteen een pakje van 50 10x15, eveneens 260g, meegenomen.
    De eerste resultaten waren niet echt goed. Ik had in het printmenu (vanuit Photoshop CS3 for Mac) gekozen voor Kwaliteit en Media: Glossy Foto Papier Extra, en daarna voor Glossy Foto Papier Extra II, maar er was duidelijk wat mis met de afdruk: zowel de kleur was onnatuurlijk als rare dingen, vooral in het haar van mijn model (mijn vrouw), dat nog het meest leek op ruis. Any way, een derde afdruk met "Foto Glans Papier" gaf me eindelijk de kwaliteit die ik zou verwachten van deze printer. Maar misschien zijn er nog betere opties? Iemand raad? Dit zijn de mogelijkheden die ik heb:



    Verder, als er iemand goede tips heeft om zo'n afdruk een beetje te "fixeren" (misschien moet het niet eens?). Vroeger gebruikten we daar gewoon een bus goedkope hairspray voor, maar ook hier zijn er misschien betere oplossingen voorhanden.

    De afdrukken zijn zeker niet voor "professionele" doeleinden, eerder gewoon het "huis-tuin-keuken" gebruik.
    Dank bij voorbaat voor alle nuttige tips.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Printers

      Zonder twijfel, Ilford papier, en het profiel downloaden bij ilford ( is gratis : wel inloggen ) en dan printen volgens de handleiding die erbij is ( zit in een pdf'ke bij het profiel, en dan hebt ge 99% juistheid, en wat wil ne mens nog meer ?
      Ik gebruik de smooth pearl van de gallerie reeks en ik kan niet zeggen dat er een verschil is met mijn scherm ( gecalibreerd met de spyder 2 pro ) en den afdruk.
      Ps. ik heb de pixma 5200
      Last edited by Guest13; 17 september 2008, 14:50. Reden: ps bij gezet :)

      Comment


      • #4
        Re: Printers

        Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
        Zonder twijfel, Ilford papier, en het profiel downloaden bij ilford ( is gratis : wel inloggen ) en dan printen volgens de handleiding die erbij is ( zit in een pdf'ke bij het profiel, en dan hebt ge 99% juistheid, en wat wil ne mens nog meer ?
        Ik gebruik de smooth pearl van de gallerie reeks en ik kan niet zeggen dat er een verschil is met mijn scherm ( gecalibreerd met de spyder 2 pro ) en den afdruk.
        Ps. ik heb de pixma 5200
        Dank voor je reactie (misschien was-ie wel aan de TS gericht, maar ik heb er ook wat aan ) Heb je een link, waar ik alvast (in afwachting van ergens Ilford papier te vinden) zou kunnen vinden of Ilford, in zijn oneinige wijsheid, ook aan Macintosh gebruikers gedacht heeft, want volgens je signature, ben jij een Windows gebruiker.

        Via wat te zoeken, ook hier op het BD forum, blijkt dat Ilford smooth pearl moeilijk te vinden zou zijn (KLIK). Dus als je ook even wilt vermelden waar je het gevonden hebt...
        Last edited by LesC; 17 september 2008, 15:18.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Printers

          Door wat verder te zoeken, ook via Google, ben ik nu aan de weet gekomen dat het profiel voor de Canon iP4500 (nog?) niet beschikbaar is bij Ilford. Jammer.
          LINK
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Printers

            Dat je profiel van je printer er niet bijstond dat wist ik niet
            Maar ik weet dat als je en mailtje doet naar ilford ( belgie ) dacht ik)) dat je dan het profiel toegestuurd krijgt, of ze zeggen welk profiel jou printer ( van de wel bestaande ) gebruikt. Dat heeft er ene op de fotoclub bij ons gedaan, die had geen profiel voor zijne printer, maar het bleek ( en ze waren juist ) dat volgens ilford, het printerprofiel van een ander toestel wel vermeld op hun site, hetzelfde print.
            Dus ik zou zeggen doe een mailtje
            En dat van die windows "signature"was om enkele mac mannen die wat flauw deden, om te laten zien dat ik ne windows gast ben.. maar ilford heeft de profielen voor windows en mac.

            Comment


            • #7
              Re: Printers

              Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
              Dat je profiel van je printer er niet bijstond dat wist ik niet
              Maar ik weet dat als je en mailtje doet naar ilford ( belgie ) dacht ik)) dat je dan het profiel toegestuurd krijgt, of ze zeggen welk profiel jou printer ( van de wel bestaande ) gebruikt. Dat heeft er ene op de fotoclub bij ons gedaan, die had geen profiel voor zijne printer, maar het bleek ( en ze waren juist ) dat volgens ilford, het printerprofiel van een ander toestel wel vermeld op hun site, hetzelfde print.
              Dus ik zou zeggen doe een mailtje
              En dat van die windows "signature"was om enkele mac mannen die wat flauw deden, om te laten zien dat ik ne windows gast ben.. maar ilford heeft de profielen voor windows en mac.
              Doe 'k!
              Dankje.

              Ha? Mac gasten die wat flauw doen tegen Windows gasten?!? Of omgekeerd?!? Toch niet op BelgiumDigital zekerst, waar wij altijd zo goed overeenkomen (cfr. de discussie tussen Canon en Nikon).
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Printers

                In het nederlands gezegd " Foto Glans Papier " was ook wat ik gebruikte voor het HP papier.

                Goeie tips van het Ilford papier, als mijn pakske hier op is weet ik al wat kopen

                Comment


                • #9
                  Re: Printers

                  Kijk wel uit welk type Ilford Galerie dat je koopt.
                  Epson printers zijn pigment printers, Canon en Hp zijn dye based. Die inkt reageert anders op verschillende papiersoorten. k Heb recentelijk nog een voorbeeld gezien van (weliswaar goedkoop) fotopapier waar de bovenlaag gewoon begon los te komen en te krullen bij zo'n Canon printer.

                  Ook hier staat een Canon IP4300, eigenlijk voornamelijk om CD's te bedrukken. Foto's worden op de Epson Pro 3800 afgedrukt. Nu, die IP 4300 levert, mits het juiste profiel en papier te gebruiken, resultaten die niet te onderscheiden zijn van de Pro 3800. (scheelt even een factor 15 in prijs) De inktkostprijs van een print is natuurlijk hoger, en het grootste formaat is A4, maar voor veel mensen is dat voldoende. De afdrukken zijn alleszins (mits correct profiel) beter dan wat ik van de normale online labo's gewend.

                  Er is veel kans dat het profiel van een 4200 ook geschikt is voor een 4500, de inktset is van hetzelfde type. Dit is geen garantie, want er zijn nog veel andere factoren die meespelen, maar gezien de prijs van de printers, zal Canon niet speciaal afzonderlijke hard en software gaan ontwikkelen voor die modellekes...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Printers

                    Oorspronkelijk geplaatst door spacemanbow Bekijk bericht
                    Kijk wel uit welk type Ilford Galerie dat je koopt.
                    Epson printers zijn pigment printers, Canon en Hp zijn dye based. Die inkt reageert anders op verschillende papiersoorten. k Heb recentelijk nog een voorbeeld gezien van (weliswaar goedkoop) fotopapier waar de bovenlaag gewoon begon los te komen en te krullen bij zo'n Canon printer.
                    ....................
                    ..
                    Natuurlijk moet je kijken welke ilford papier je koopt... maar het staat in het groot op de doos welk, voor welk soort printer is.. ik gebruik bv de smooth gallerie en daar staat op voor Dye printers... ( pixma 5200) het zijn die rode dozen...
                    je moet natuurlijk geen groene of blauwe doos kopen ( hogglans), en dan met nen epson gaan printen , want dan zijn er "doffe plakken" op je foto, maar wees gerust, er is voor elke printer een papier Je moet alleen maar lezen wat op de doos staat

                    Comment


                    • #11
                      Re: Printers

                      Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                      Natuurlijk moet je kijken welke ilford papier je koopt... maar het staat in het groot op de doos welk, voor welk soort printer is.. ik gebruik bv de smooth gallerie en daar staat op voor Dye printers... ( pixma 5200) het zijn die rode dozen...
                      je moet natuurlijk geen groene of blauwe doos kopen ( hogglans), en dan met nen epson gaan printen , want dan zijn er "doffe plakken" op je foto, maar wees gerust, er is voor elke printer een papier Je moet alleen maar lezen wat op de doos staat
                      Tja, een moment van zwakte heeft iedereen wel eens , en de printer die je zoekt staat er niet altijd tussen.... Epson heeft ten andere ook dye printers, dus op het merk alleen kan je niet afgaan....

                      Hier staat een overzicht van Ilford omtrent de beschikbaarheid en voor welke printertechnologie het geschikt is: http://www.ilford.com/en/pdf/prods/g...ailability.pdf
                      en hier Choosing the right paper

                      Comment


                      • #12
                        Re: Printers

                        Oorspronkelijk geplaatst door spacemanbow Bekijk bericht
                        Tja, een moment v9500an zwakte heeft iedereen wel eens , en de printer die je zoekt staat er niet altijd tussen.... Epson heeft ten andere ook dye printers, dus op het merk alleen kan je niet afgaan....

                        Hier staat een overzicht van Ilford omtrent de beschikbaarheid en voor welke printertechnologie het geschikt is: http://www.ilford.com/en/pdf/prods/g...ailability.pdf
                        en hier Choosing the right paper
                        Bedankt, ik ga dat papier eens bestellen en door m'n 9500 halen
                        SF
                        00.00 Gone

                        Comment


                        • #13
                          Re: Printers

                          Nu ben ik wel eens benieuwd wat het beste resultaat gaat geven, sie!
                          Een zelfgemaakt "X-Rite ICC profiel" of dat van Ilford zelf?
                          SF

                          *added*
                          Hier kun je zien wat een verschil er kan zijn, tussen papier A & papier B .

                          SF
                          Last edited by StoneFree; 20 september 2008, 12:39.
                          00.00 Gone

                          Comment

                          Working...
                          X