Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ervaring met Quantum Battery

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ervaring met Quantum Battery

    Nog een ander oproepje,
    heeft er iemand ervaring met het vervangen van de standaard batterijen in een flitser door een Quantum Battery Pack? Het is nl zo dat ik een oplossing zoek om, zonder 3 setjes van 4xAA baterijen iedere keer te moeten opladen (3x3u) met één batterij te werken.
    Ik dacht dat van de firma Quantum (www.qtm.com) hiervan een oplossing bestond, maar graag even de mening van iemand met ervaring op dit vlak?
    www.scalle.be/blog

  • #2
    Re: ervaring met Quantum Battery

    Oorspronkelijk geplaatst door scalle Bekijk bericht
    Nog een ander oproepje,
    heeft er iemand ervaring met het vervangen van de standaard batterijen in een flitser door een Quantum Battery Pack? Het is nl zo dat ik een oplossing zoek om, zonder 3 setjes van 4xAA baterijen iedere keer te moeten opladen (3x3u) met één batterij te werken.
    Ik dacht dat van de firma Quantum (www.qtm.com) hiervan een oplossing bestond, maar graag even de mening van iemand met ervaring op dit vlak?

    Geen ervaring maar ik werk met de 580 EX en de bijhorende externe voeding dus inderdaad 3 X 4 cellen te laden, maar met gebruik van een snellader is dit slechts 3 x
    20 tot 30 minuten.

    Speedlite's zullen steeds de innterne cellen nodig hebben, het contact voor externe voeding is enkel voor het opladen van de flits, de ander electronica gebruikt de interne cellen.

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: ervaring met Quantum Battery

      Ik heb de Quantum Turbo. Het klopt dat je speedlights nog altijd de gewone batterijtjes nodig hebben om de interne electronica te laten functioneren, maar het laden van de flits zelf (wat het meeste energie vreet) gaat via de Quantum. Dat ding werkt zeer goed, maar het is toch vrij duur voor wat het is, vind ik. Ik heb de mijne bij B&H in New York gekocht, dat scheelde zo'n 30% met België, zelfs met invoerrechten en al.
      Het hangt echt af van hoeveel flitsen je wil nemen, want persoonlijk vind ik dat een flits op een setje van 2700 mAh batterijen toch al een tijdje meegaat, zodat ik die Quantum eigenlijk nog niet echt veel nodig gehad heb.
      Binnenkort moet ik een lokale modeshow fotograferen, en daar zal hij wel van pas komen, denk ik...
      Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
      Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
      GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

      Comment

      Working...
      X