Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleuren beeldscherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kleuren beeldscherm

    Hey.

    Ik weet niet of dit hier de goede plaats is om dit te posten, dus mocht dit de foute plaats zijn, gelieve het te verplaatsen, waarvoor dank.

    Recentelijk rees bij mij de vraag of de kleuren van mijn scherm wel 'optimaal' zijn ingesteld.
    kortom : hoe bepaal je de optimale RGB waarden voor een scherm ?

    Ik heb een 2001FP 20" TFT van Dell, en een 15.4" dell laptop.
    Bij deze laatste kan ik enkel softwarematig de instellingen bepalen, terwijl ik bij de tft dat via het OSD menu kan instellen/bepalen.

    Iemand hints/tips om een waarheidsgetrouwe instelling te bepalen van de kleuren ?

    Alvast bedankt !

    ps : indien deze vraag al gesteld is, en ook beantwoord, gelieve me hierop te wijzen. Ik vond echter weinig/geen informatie hieromtrent.
    Canon EOS-450D | Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS | Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II | Canon EF-S 55-250 f/4-5.6 IS | Canon EF-S 70-200 f/2.8 IS USM | EF 50 f/1.8 II | Speedlite 430EX

  • #2
    Re: Kleuren beeldscherm

    Oorspronkelijk geplaatst door brechtvm Bekijk bericht
    ps : indien deze vraag al gesteld is, en ook beantwoord, gelieve me hierop te wijzen. Ik vond echter weinig/geen informatie hieromtrent.
    Gebruik de zoekfunctie eens en zoek op scherm callibreren. Je zal er antwoord vinden op al je vragen.
    Ga ook eens naar de site van Marc-en-ciel, die zeer veel nuttige informatie bevat over het door jou gezochte onderwerp!

    Veel succes!

    Mvg,
    Frederic

    Comment


    • #3
      Re: Kleuren beeldscherm

      Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
      Gebruik de zoekfunctie eens en zoek op scherm callibreren. Je zal er antwoord vinden op al je vragen.
      Ga ook eens naar de site van Marc-en-ciel, die zeer veel nuttige informatie bevat over het door jou gezochte onderwerp!

      Veel succes!

      Mvg,
      Frederic
      Hartelijk dank !
      Tevens mijn excuses voor het opnieuw openen van een topic waarvan er al tientallen bestonden blijkbaar (ik had de juiste keywords echter niet)
      Canon EOS-450D | Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS | Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II | Canon EF-S 55-250 f/4-5.6 IS | Canon EF-S 70-200 f/2.8 IS USM | EF 50 f/1.8 II | Speedlite 430EX

      Comment

      Working...
      X