Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draagtas of rugzak?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Draagtas of rugzak?

    Hello iedereen,

    Ik had graag geweten wat jullie het beste lijkt om fotomateriaal in op te bergen (heb momenteel EOS 40D-kit) en ben van plan op termijn uit te breiden. Wat is het makkelijkste om mee te werken, een draagtas of rugzak? Ik ben iemand die heel veel wil reizen en die graag daguitstappen maak! Op reis zou ik soms ook graag mijn portable meenemen dus als dat mee opgeborgen kan worden in dezelfde zak zou dat wel handig zijn! Een belangrijk punt (voor iedereen allicht) is gemak. Het moet dus gemakkelijk hanteerbaar zijn en zeker niet hinderen in uw doen en laten. Wat raden jullie mij aan?
    Last edited by Sylle; 12 september 2008, 08:50. Reden: Fout in tekst

  • #2
    Re: Draagtas of rugzak?

    Dit topic hoort m.i. eerder thuis bij accessoires...

    Omdat ik vaak fotografeer op reis en dan meestal een grote trekrugzak op m'n rug heb, gebruik ik een schoudertas die ik ook op m'n buik kan hangen.
    Voor beperkter materiaal (enkel body + mounted standaardzoom) heb ik ook nog een heupgordel. Voor mij vormt dit een goede combinatie.
    Ik denk wel dat een rugzak genre slingshot een zeer handige en comfortabele oplossing is als je geen andere rugzak moet meezeulen...

    Grtz,
    Palladio
    You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

    Comment


    • #3
      Re: Draagtas of rugzak?

      Hoe krijg ik mijn topic naar Accessoires verhuisd?

      Comment


      • #4
        Re: Draagtas of rugzak?

        Mailtje naar een mod sturen.

        On-topic:
        Hét grote nadeel aan een rugzak is dat hij op je rug hangt. M.a.w. snel een lens wisselen of snel iets tevoorschijn toveren is er niet echt bij. Voor landschapsfotografie tijdens een (trek)tocht is dat niet echt een probleem.
        Voor stads- en reportagefotografie echter vind ik een draagtas véél handiger.
        Vandaar dat ik de 2 gebruik, naargelang de omstandigheden, in functie van wat ik nog meer bij heb, of naargelang de "goesting"/en of luim van het moment.
        Last edited by pol parasol; 12 september 2008, 09:41.

        Comment


        • #5
          Re: Draagtas of rugzak?

          Ik gebruik een Tamrac Velocity 9. Da's een slingshot: rugzak met band over één schouder. je kan die gewoon naar voren naar je buik trekken. Hij blijft dus hangen, en je ka overal aan. Ik had het alleen handiger gevonden als de bovenflap andersom open ging. maar voor de rest dus perfect. Die heeft ook een heupgordel zodat de rugzak makkelijk draagt bij trektochten, en als je je voorover buigt, blijft hij ook mooi zitten, ook zonder de heupgordel. Rugzakken met banden over twee schouders zakken dan makkelijk over je hoofd. Tenzij die ook een heupgordel hebben :-)
          Er past wel geen laptop in, maar ik los dat op met genoeg geheugenkaartjes.
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • #6
            Re: Draagtas of rugzak?

            Zoals eerder gezegd, het hangt af voor welke soort daguitstappen je die zal gebruiken.
            ik gebruik een RUGZAK van Lowepro, die zijn heel degelijk en praktisch.
            Persoonlijk maak ik vaak stevige wandeltochten. In mijn tas is er nog plaats voor een drinkfles en regenjasje. Bovendien heeft mijn tas een ingebouwde regenhoes. De rugzak heeft ook een heupgordel, waardoor die niet slingert, allemaal heel confortabel.

            Comment


            • #7
              Re: Draagtas of rugzak?

              een combinatie van beide vind je in de slingshots van lowepro AW (100, 200 en 300) : dragen als een rugzak maar laten toe om vlot zalen uit te halen of van lens te wisselen zonder alles te moeten af en neer te zetten.
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

              IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

              Comment


              • #8
                Re: Draagtas of rugzak?

                Het lijkt hier wel een reclame thread voor lowepro maar een alternatief voor de slingshots zijn de fastpacks. Die hebben 2 schouderbanden en een (goede) heupgordel. De camera gaat langszij in de rugzak, dus je moet maar 1 schouderband losmaken om je camera eruit te halen. De grotere versies hebben plaats voor een laptop.
                Of het in praktijk ook zo goed werkt, weet ik (nog) niet, want ik heb de zak nog maar net gekocht. Voor stadswandelingen en als je snel-snel een shot wil kunnen nemen, lijkt het mij NET iets te omslachtig.

                Kata heeft ook interessante combinaties van heupzak/rugzak, maar ik geef (persoonlijk) liever geen geld aan een Israelisch bedrijf dat openlijk pronkt met haar militair verleden.
                Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens :)
                Flickr album Homepage

                Comment


                • #9
                  Re: Draagtas of rugzak?

                  Lowe Pro computrekker geniet mijn voorkeur - kan enorm veel in (ook laptop tot 15"), gebruik hem voor al mijn reizen.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Draagtas of rugzak?

                    Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                    een combinatie van beide vind je in de slingshots van lowepro AW (100, 200 en 300) : dragen als een rugzak maar laten toe om vlot zalen uit te halen of van lens te wisselen zonder alles te moeten af en neer te zetten.
                    Er is nu ook een groter formaat beschikbaar.
                    De AW350: http://products.lowepro.com/product/...-AW,2117,4.htm
                    Mvg Tim

                    Comment


                    • #11
                      Re: Draagtas of rugzak?

                      Thanks to all! Ik denk dat ik met de draagtas zal beginnen om mijn toestel eindelijk weg te bergen! Aangezien ik met 2 kleine kindjes zit, zit het avontuuriljke reizen er momenteel toch niet in!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Draagtas of rugzak?

                        Zelf heb ik nog een fotokoffer uit de jaren 70 als je dan een objectief moet wisselen gaat dat als een fluitje.
                        Ik heb ook al veel rond gezien om de ouderwetse koffer te vervangen door iets dat even handig is maar ik vind gewoon niks.
                        Het is echt beroerd hoe onhandig fototassen tegenwoordig zijn met hun flappen met sluitingen waar je twee handen voor nodig hebt, ritsen enz.
                        Nu hang ik mijn koffertje over mijn schouder en kan ik met een hand het koffertje openen en sluiten plus kan ik elk ding dat er inzit met een hand er uit of er in steken. Als ik die tassen van deze tijd zie begrijp ik dat er zoveel mensen tegenwoordig niet meer van lens willen wisselen en een 18-200mm er op zetten.
                        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                        Comment


                        • #13
                          Re: Draagtas of rugzak?

                          Oorspronkelijk geplaatst door bahu Bekijk bericht
                          Het lijkt hier wel een reclame thread voor lowepro maar een alternatief voor de slingshots zijn de fastpacks. Die hebben 2 schouderbanden en een (goede) heupgordel. De camera gaat langszij in de rugzak, dus je moet maar 1 schouderband losmaken om je camera eruit te halen. De grotere versies hebben plaats voor een laptop.
                          Of het in praktijk ook zo goed werkt, weet ik (nog) niet, want ik heb de zak nog maar net gekocht. Voor stadswandelingen en als je snel-snel een shot wil kunnen nemen, lijkt het mij NET iets te omslachtig.

                          Kata heeft ook interessante combinaties van heupzak/rugzak, maar ik geef (persoonlijk) liever geen geld aan een Israelisch bedrijf dat openlijk pronkt met haar militair verleden.

                          amai, en jaffa appelsienen eet je ook niet ?
                          Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                          https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                          Comment


                          • #14
                            Re: Draagtas of rugzak?

                            Een slingshot is voor mij, na vele zak omzwervingen, de ideale oplossing.
                            Dit zowel om te dragen , als om de snelle bereikbaarheid van de camera, en niet te vergeten de ideale zak om van lens te verwisselen.
                            Je kan er tevens boterhammekes in kwijt , en met de "LOWEPRO" accesoires nog een drinkflesje aan hangen.

                            super zakske !!
                            Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                            https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                            Comment

                            Working...
                            X