Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

grootte iconen letters op beeldscherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • grootte iconen letters op beeldscherm

    mijn vriendin heeft een 21" beeldscherm van philips
    ze werkt op 1280 x 1024
    iconen en letters hebben de juiste vormen, dus niet uitgerokken of ingedrukt
    maar ze zijn enorm klein
    ben al als gek aan het zoeken geweest hoe ik die letters kan vergroten zonder aan de resolutie iets te veranderen
    iemand enig idee?
    bedankt

  • #2
    Re: grootte iconen letters op beeldscherm

    Vista ? shift+ muis scrollwieltje dacht ik om automatisch de buroblad ikonen te vergroten/verkleinen

    XP .. via de instellingen van het buroblad ..eigenschappen en "appearance" ? (heb enkel een engelse versie)

    Comment


    • #3
      Re: grootte iconen letters op beeldscherm

      Op een 21" scherm is die resolutie van 1280x1024 veel te laag.
      Ik hoop dat het een CRT scherm is, want bij een LCD scherm zorgt een verkeerde resolutie voor een onscherp beeld...
      Best eens in de handleiding (de site van Philips) kijken wat de juiste resolutie is.

      Als je de resolutie nog verhoogd zal het uiteraard nog erger worden, want de iconen (en tekst) zullen nog kleiner worden.

      Als je met Vista werkt kan je de grootte van het lettertype verhogen via de beeldscherminstellingen (dus rechts klikken op de desktop en eigenschappen kiezen). Links kan je dan kiezen voor lettertypen groter of kleiner maken (DPI).

      Je kan dan kiezen voor 96 DPI (normaal), 120 DPI (grotere schaal), en onderaan heb je nog een knopje aangepaste DPI (dan kan je vrij kiezen).

      Onder XP is het ook zoiets, maar dan zou ik mijn PC even moeten heropstarten onder XP.

      Nogmaals : een LCD-scherm levert enkel een scherp beeld op in z'n echte resolutie. Uit die 1280x1024 lijd ik af dat je een 4/3 scherm hebt. Voor 21" is normaal 1600x1200 de juiste resolutie. Voor zover ik weet heeft Philips wel geen LCD's meer in 4/3, maar ik kan me vergissen natuurlijk...
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #4
        Re: grootte iconen letters op beeldscherm

        fffffffffffffffffff
        Last edited by Guest13; 31 augustus 2010, 15:10. Reden: ggggggggggggggggggggg

        Comment


        • #5
          Re: grootte iconen letters op beeldscherm

          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht

          Als je met Vista werkt kan je de grootte van het lettertype verhogen via de beeldscherminstellingen (dus rechts klikken op de desktop en eigenschappen kiezen). Links kan je dan kiezen voor lettertypen groter of kleiner maken (DPI).

          Je kan dan kiezen voor 96 DPI (normaal), 120 DPI (grotere schaal), en onderaan heb je nog een knopje aangepaste DPI (dan kan je vrij kiezen).

          Onder XP is het ook zoiets, maar dan zou ik mijn PC even moeten heropstarten onder XP.

          ..
          Sorry maar dit is oeverloos gepruts van de grootste orde !
          Stel eens en voor altijd een schermsjabloon op via de tabblad eigenschappen (uitzicht?), waarbij je gewoon de icoongrootes zowel als het font type als de fontgrootte kiest in functie van wat je wil en sla die settings op ipv te liggen klooien met die door Microsoft van de pot gerukte dpi instellingen die absoluut nergens op slaan (je bestaande font wordt gewoon uitgerokken of gekrompen wat er onoogelijk uitziet) en toch nooit het resultaat opleveren dat je wil of beoogt ...

          Comment

          Working...
          X